!Time skip 3 vuotta eteenpäin, edellisestä kirjasta!
(Saatte nyt hahmojen esittelyn, koska se luultavasti helpottaa tulevaisuudessa muakin.)
- Sari Mimosa Elena & Jarmo (Jari) Samuel Petrus Matela / (Yrittäjiä) (Ollin, Aleksin, Leonin ja Emilien vanhemmat)
-Olli Elias Matela = (Basisti)
-Aleksi Matias Matela = (Dj, tuottaja tms.)
-Alva Emilie Mimosa Matela -(Hupsu ja Tikru)
-Leon Toivo Benjamin Matela
-Emilie Neela Vivian Matela
-(Minni & Mikki)Uusia hahmoja:
- Elias Matias & Miranda Anni Sofie Pohjonen
-Samu Einar Koski (Opiskelee media-alaa, somevaikuttaja)
-Lila Eedith Koski
-Rosa Eedla Koski
-Atte Emil Matias Pohjonen
-Mila Veera Sofie Pohjonen-Fiona Mea Victoria
-Oliver Leon Samuel
--Verner Mio Jokinen
-Einar Sulo Eemeli Berg
-Pihla Mia Jokinen
-Iiris Asta Maria Vuorela~Aleksi~
Istuskelen kiikkutuolissa ja pidän sylissäni minun ja Ollin esikoista, meidän rakasta tytärtämme. Hänen kummina bändistä on Niko & Joonas. Tommi ja Joel saavat vielä odottaa vuoroaan, jos saamme toisen lapsen vielä joskus tulevaisuudessa. Toivonmukaan saamme. Alva on jo 3v suloinen taapero, kuten myös hänen tätinsä Emilie ja he ovat parhaat kaverit keskenään. Tai siis Emilie on jo 3,5 vuotias. Leonkin on jo 13v ja aloittaa ensi viikolla 7lk, kauheaa miten aika vilisee silmissä. Vastahan mä olin 15v juuri Mateloille muuttanut, Ollin kanssa yhteen päätynyt nuori teinipoika, joka sai syliinsä sen pienen käärön. Pikkuveljensä siis. Nyt se pieni käärö on jo teini. Auttakaa, pysäyttäkää joku aika. Jooko?
Bändillämme menee hyvin, keikoillakin edelleen käydään. Onneksi Alva viihtyy hyvin mummolla ja papalla, koska siellä on Emilie leikkikaverina. Toki itseäni harmittaa viedä hänen aina hoitoon kun tuntuu, että ei tule annettua omalle lapselle tarpeeksi huomiota ja aikaa.Mutta äiti kyllä kertoi, että aina Alva on viihtynyt heidän luonaan hyvin. Onneksi. Nyt olemme kyllä keikkatauolla, sillä julkaisimme alkuvuodesta albumin ja olimme juuri pitkällä julkkari kiertueella Yhdysvalloissa ja Euroopassa, sekä festarikesän Suomessa. Loma on näin syksyllä vihdoin ihan ansaittu meidän mielestä ainakin, en teistä tiedä? Ulkomaankiertueella Alva oli mukanamme, mutta onneksi hän viihtyy bäkkärillä hyvin mm. Santerin kanssa. Onhan keikkailu erilaista lapsi mukana, mutta kaikesta selvittiin. Alva on onneksi rauhallinen ja helppo lapsi, ollut ihan aina.
"Iti, mulla on nältä.", Alva sanoo, havahduttaen minut takaisin maan päälle ajatuksistani. "Niin isilläkin, mut odotetaan et Olli iskä saa aamiaisen valmiiksi. Siihen asti voit kattoo rauhassa vielä Muumeja.", totean ja halaan tytärtäni, joka painaa suukon poskelleni. Söpö. Pian kutsu käy ja menemme käsienpesun kautta syömään. Olli on tehnyt herkullisia voileipiä ja mustikkarahkaa. Nopeasti aamupala on sotkun kera hoidettu ja alan siivoamaan keittiötä, kun Olli menee pukemaan ja tekemään Alvan kanssa aamuhommat. Siivottuani teen omat aamuhommat myös.
"Lähetään Alva käyttää Hupsu pihalla ja isi vie sut samalla päiväkotiin!", huudahdan. "Ei, Alva ei halua päivtotiin.", Alva vastaa ja katsoo minua surullisena. "Miksi?", kysyn. "Alva ei vaan halua.", hän vain vastaa. Onko jotain tapahtunut, kun ennen Alva oli innoissaan menossa hoitoon. Alamme pukea ulkovaatteita ja koirille valjaista, kunnes olemme valmiita ja lähdemme kävelemään päiväkodille, jossa meitä on vastassa iloinen Marie, Alvan lempihoitaja. "Huomenta.", Marie tervehtii. "Huomenta.", vastaan ja jään juttelemaan hetkeksi Alvasta ja kirjaan hänet ylös, kun Olli auttaa häntä riisumaan ulkovaatteet. Sen jälkeen Marie nappaa pienokaisen mukanaan käsienpesulla ja leikkimään. Kello on jo 10.00, siksi me söimme aamiaisen jo kotona. Emme muuten olisi vieneet Alvaa hoitoon, mutta päätimme jätkien kanssa hengailla porukalla *ei työjuttuja* nyt päivällä, joten menemenne tästä suoraan Nikon ja Joonaksen luokse. Siksi Alva piti viedä päiväkotiin.
-
Pääsemme juuri perille ja päästän Hupsun vapaaksi. Se lähtee innoissaan tervehtimään muita, kun minä ja Olli vielä riisumme ulkovatteita. Syksyllä saa jo pukea hieman enemmän päälle, että tarkenee. Menemme peremmälle, jossa kaikki ovatkin jo valmiina juttelemssa. Liitymme seuraan ja aloitamme meille yleisen sekoilun lähes heti, tuskin tulee kellekkään yllätyksenä. Ehdimme sekoilla jätkien kanssa vain 2 tuntia, kun puhelimeni soi. Vastaan puheluun, koska se on Alvan päiväkodilta.
Puhelu:
A: Aleksi Kaunisvesi, päivää.
M: Päivää, Marie soittelee Aurinkoisista. Voisitteko tulla hakemaan Alvan kotiin, koska hän oksensi äsken ja kuumettakin oli yli 38°c, kun juuri mittasin?
A: Voi ei, joo tottakai tullaan hakemaan Alva kotiin. Menee noin 30 minuuttia. Kiitos, kun ilmoitit.
M: Tottakai, se on velvollisuus, ettei kaikkoa lapsia tartuttettais. Nähdäämpä siis kohta, heippa.
A: Heippa."OLLII!", huudan, kun olen sulkenut puhelun. Nopeasti Olli saapuu luokseni. "Mä lähen hakee Alvan kotiin, ku se on kipeenä. Päiväkodilta just soitettiin, että sillä on yli 38°c kuumetta ja se on oksentanut. Tuutko mukaan vai jäätkö Hupsun kaa tänne vielä?", kysyn. "Tuun tietysti mukaan.", Olli vastaa. "Okei, sit ilmoitetaan jätkille ja mennään.", totean. "Joo." Puemme ulkovaatteet ja Olli jää laittamaan Hupsua valjaisiin, kun minä palaan jätkien luokse.
"Hei tuota, me joudutaannkin jo lähtemään Ollin ja Hupsun kanssa kotiin näin nopeasti. Pahoittelut, oli kyl kiva nähdä tällaisissakin merkeissä, pitää jokupäivä ottaa uudestaan.", sanon. "Miks te lähette?", Tommi kysyy. "Päikyltä soitettiin just et Alva on oksentanut ja kuumessa, niin mennään hakeen meidän potilas kotiin sairastamaan.", vastaan. "Aivan, paranemisia kummitytölle.", Niko ja Joonas vastaavat. "Okei, voi toista. Paranemisia Alvalle, jospa menee nopsasti tauti ohi.", Tommi sanoo. "Toivotaan, me mennään nyt. Heippa.", sanon. "Heippa.", kaikki vastaavat yhtä aikaa.
__________
Sanoja: 814
Huomenna takas koulunpenkille... Missä motivaatio?
Saatte nyt 1 luvun ulos jo tätä Oleksi 3, toivottavasti tykkäätte.❤️
YOU ARE READING
Die Another Day || Oleksi 3
FanfictionAika on vierähtänyt eteenpäin ja Aleksista ja Ollista on tullut vanhempia. Millaista perhe-elämä on bändin ohella? Sujuuko kaikki aina niinkuin toivoisi? Onko kaikki kuin sadusta, vai onko seassa ongelmia? Mun Oleksi-kirjasarjan 3 osa.