24

118 16 13
                                    

~Sari~

Katselen hymyillen Leonia ja Emilietä, jotka nukkuvat tyytyväisinä Leonin sängyssä. Heidän rakkautensa on kyllä aivan uskomatonta. Tiedän ettei Leon osaa suuttua edes siskolleen ja haluaa suojella tuota pientä prinsessaa kaikelta pahalta. Joillekkin on tullut yllätyksenä kuinka vahva sidos noiden kahden välille on ikäerosta huolimatta syntynyt, mutta olen todella onnellinen että niin on kuitenkin käynyt. Olen myös onnellinen kuinka vahva side Aleksilla ja Ollilla on toistensa lisäksi pienempiin sisariinsa, vaikka he eivät enää kotona asukkaan ja ovat jo aikuisia. Etenkin Emilien ja heidän ikäero on valtavan suuri.

Leon on kietonut kätensä suojelevasti siskonsa ympärille, joka tuhisee tyytyväisenä isoveljensä turvallisessa kainalossa. Katselen vielä hetken rakkaita lapsiani, kunnes nappaan tilanteesta kuvan muistoksi ja palaan alakertaan, jossa mieheni tuijottaa televisiosta jotain urheilua kai ja hoivaa kissojamme. Istahdan sohvalle hänen viereensä, jolloin hän kaappaa minut kainaloonsa ja vetää suudelmaan. Suudelman jälkeen näytän hänelle lapsistamme ottamani kuvan. "On ne kyllä aika suloisia.", Jari toteaa hymyillen. "Älä muuta sano.", kuiskaan ja valutan pääni nojaamaan mieheni olkaa vasten.

Kello alkaa olla 14.00 paikkeilla, kun ylhäältä alkaa kuulua Emin kikatusta. Niin siis Leon aikoi mennä nukkuttamaan siskonsa aiemmin tänään päiväunille, mutta nappasi hänet omaan sänkyynsä ja nukahti samalla itsekkin. "Meen laittaa välipalaa.", totean ja häviä  keittiöön, kun mieheni nyökkää hyväksyvästi ja nousee itsekkin sohvalta ylös raajojaan venytellen. Pian portaista kuuluu töminää ja puheensorinaa ja alas saapuu parivaljakko Emilie ja Leon. Leon pitää Emiä reppuselässään ja tyttö pälpättää kaikkea mahdollista prinsessoista elämän suurimpiin kysymyksiin, kuten siihen miten hän on syntynyt ja miksi hän on tyttö ja Leon on poika. Älkää kysykö, en tiedä mistä ne hänen mieleen on yhtäkkiä tullut. Kai se on se kuuluisa kyselyikä.

Siirrymme keittiöön ja alamme syödä välipalaa. "Äiti voinhan mä mennä Lilalle yökylään ihan kohta?", Leon yhtäkkiä kysäisee. "Sitten voit kun oot tehnyt omaan huoneesees lauantaisiivouksen, läksyt ja tehnyt sun päivän kotihommat eli laittanut tiskit.", totean. "En taatustikkaan tee. Niissä menee ihan liian kauan aikaa, eikä me sit ehitä Lilan kaa mitään tekemään.", Leon kitisee. "Kyllä muuten teet.", Jarikin puuttuu asiaan.

"Vittu te ootte tyhmiä. Aika loppuu oikeesti kesken. Mun pitää ehtiä kauppaankin.", Leon sanoo. "No ne nyt on auki vielä kauan. Ja sitä kauemmin sulla menee, mitä kauemmin sä siinä kitiset ja viivytäy aloittamista. Sä oisit jo valmis, jos oisit ne tehnyt sillon päivällä ku eka kerran niistä mainitsin.", tokaisen. "Vittuuu!", Leon huutaa. "Kielenkäyttö, täällä ei kiroilla.", Jari toteaa, jolloin Leon näyttää keskaria ja juoksee yläkertaan paiskaten oven perässään kiinni. "Äläkä paisko niitä ovia. Jos sä et nyt ala käyttäytyä, et mee tänään olenkaan Lilalle!", Jari sanoo. Ylhäältä ei kuulu enää vastausta, ehkä ihan hyvä toisaalta.

Jätämme Leonin sisälle omaan rauhaansa ja lähdemme mieheni ja Emilien kanssa pihalle leikkimään ja perus omakotitaloon kuuluuviin pihahommiin. Emilie kiikkuu ja leikkii leikkimökissään erittäin onnellisena. Noin 1h päästä Leonkin saapuu kassin kanssa ulos ja ilmoittaa hommien olevan tehty ja aikoo lähteä sinne Lilan luokse. Lähden sisälle tarkistamaan että siivoukset on hoidettu, läksyjä en tietysti enää häneltä voi tarkistaa, mutta se näkee sitten tuleeko merkintöjä tekemättömistä läksyistä. Yleensä onneksi sentään ei.

"Leon ei taa lättä. Emi haluaa nuttua  Leonin halitta.", Emi alkaa itkeä ja juoksee roikkumaan veljensä jalkaan. Leon nostaa siskonsa syliin ja silittelee tytön hiuksia. Menen heidän luokseen ja nappaan itkevän Emin syliini, kun hän ei meinaa millään päästää Leonia lähtemään tyttöystävänsä luokse. Leon painaa pienen suukon vielä siskonsa otsalle ja sanoo heipat, kunnes lähtee kävelemään Lilalle. Emi jää syliini vilkuttamaan veljelleen itkun kanssa. Mutta rauhoittuu kuitenkin lopulta kun Leon on hävinnyt näköpiiristä ja Jari tulee nappaamaan hänet minulta ja alkaa heitellä ilmaan. Katson vieressä kauhuissani, vaikka luotan kyllä että hän tyttöä päästä maahan putoamaan. Ikinä ei kuitenkaan voi olla varma...

__________

Sanoja: 594

Pitkästä aikaa sain aikaseksi kirjottaa ja samalla sit julkaistua teille välillä jotain muutakin kuin pelkkiä valmiiksi aiemmin kirjotettuja oneshotteja.

Ai että mä edelleen rakastan uhma Leonin kirjottamista ❤️

Die Another Day || Oleksi 3Where stories live. Discover now