~Sari~
Istun sohvalla ja katson hymyillen, kun Leon leikkii Emilien kanssa palikoilla. Minni ja Mikki nukkuvat kiipeilypuussaan, kyllä me hommasimme 2 kissaa. Leon kaivaa taskustaan puhelimen ja näpyttelee ahdistuneen oloisena viestiä. "Äiti, mikä Leonilla on? Te näyttää tulullitelta.", Emilie kysyy myös surullisen näköisenä. Tuo pieni välittää Leonista tosi paljon. "Voi kulta, kun äiti ei tiedä. Mutta haluaisitko sä koittaa piristää sitä, jos viet sille suklaata.", ehdotan. "Joo.", Emi hihkuu ja juoksee keittiöön. Kaivan kaapista suklaalevyn ja annan siitä 2 riviä, jotka Emilie saa veljelleen viedä. Ensin tosin syömme mekin pari riviä suklaata. Palaamme olohuoneeseen, jossa Leon istuu lattialla ja tuijottaa tyhjällä katseella seinään. Mikä mun pojalla on?
Emilie tökkää Leonia selkään, antaa suklaat ja halaa. Leon alkaa hymyillä ja se menee Emille läpi, mutta minä näen että se oli feikki. Nyt on jokin hätänä, mutta Leon ei halua siskoaan huolestuttaa selvästikään. "Emilie, menisikö sä hetkeksi aikaa omaan huoneeseen leikkimään, niin äiti juttelee Leonin kanssa kahdestaan?", ehdotan. "Okei.", Emi vastaa ja katoaa. Pian hänen huoneesta alkaakin jo kuulua leikkimisen ääniä. Kyykistyn lattialle ja lasken käden poikani olkapäälle. "Rakas, mikä hätänä? Äiti näkee nyt, ettei kaikki oo hyvin.", kuiskaan. "E-ei mikään.", Leon sopertaa. "Rakas tiiäthän sä, et voit kertoa äitille kaiken?", kuiskaan ja saan nyökkäyksen vastaukseksi. "No hyvä.", totean.
"Siirryttäskö sohvalle?", ehdotan, kun jalkoja alkaa särkeä. "Okei.", Leon vastaa. Autan hänet ylös ja menemme sohvalle istumaan. Vedän pojan kainalooni ja toisella kädellä silittelen hänen kiharia hiuksiaan. Nämä hetket ovat ihania, kun harvoin tuota poikaa enää lähelle saa. Hän kun on jo 13v teini, jonka elämä on kavereiden seurassa, musiikissa ja somessa. Hän haluaa isona olla osa rokkibändiä, niinkuin kummit ja isoveljet on osa Blind Channelia.
"Äiti, voidaanko mennä käymään sairaalalla?", Leon kysyy. "Ei sinne ihan noin vain pääse, miksi sä sinne haluat? Liittykö tää siihen, miks oot niin surullinen?", kysyn. "Liittyy, mun kaveri on siellä. Se on ollut pitkään vähän heikossa hapessa ja aamulla se oli alkanut vissiin oksentaa rajusti ja pyörtynyt. En tiiä tarkkaan, mut ainaki muutaman päivän se joutuu oleen sairaalassa. Ja sen veljeltä tuli äsken viesti, että hän kaipaa mua.", Leon kertoo ja alkaa itkeä. "Aivan, voidaan mennä sairaalalle, mutta pitää ootta että isi tulee 30 min päästä kotiin ja syyä ensin.", kerron. "Okei.", Leon vastaa. Rutistan poikaa itseäni vasten ja annan hänen vain itkeä, koska se auttaa aina.
-
Pääsimme juuri sairaalalle ja Leonille on ilmoitettu jo huone. Käymme kuitenkin infotiskillä ensin ja näytämme viestin, jolloin meidät päästetään peremmälle ja ohjataan oikeaan suuntaan. Pian huone löytyy ja päätän jäädä käytävään istumaan. Leon koputtaa oveen ja astuu peremmälle. Pian huoneesta tulee ulos hieman Leonia vanhemman oloinen poika ja toinen näyttää hänen äidiltään. He istahtavat viereeni sohvalle. "Moi, mä oon Miranda Pohjonen ja tässä on mun poika Samu. Kukas sä olet?", nainen kysyy. "Sari Matela, kiva tavata.", vastaan. "Ootko sä Leonin äiti?", Miranda kysyy. "Juu, mistä sä sen tiedät?", kysyn kummissani. "Aa, päättelin vaan, ku istut siinä ovella ja sulla on Leonin kaa samoja piirteitä. Hän meni katsoon mun tytärtä.", Miranda vastaa. "Aivan, mikä sillä on?", kysyn. "Lääkäri kerto et 1 tyypin Diabetes ja nyt Lila joutuu olemaan täällä muutaman päivän. Mutta kaikki pitäs nyt olla kuitenkin ihan kunnossa. Säikähdin aamulla, kun toinen alko oksentaa rajusti ja lopulta meni tajuttomaksi.", Miranda selittää. "No varmasti.", totean.
Juttelemme vielä hetken aikaa, kunnes menemme takaisin huoneeseen. Tosin taidamme keskeyttää toisten herkän hetken, nimittäin Leon ja tuo tyttö suutelevat. "Mitäs tää nyt on Lila?", olikohan Samu kysyy. Lila ja Leon katsovat toisiaan, kunnes nyökkäävät. "Tuota niin, ei olla kerrottu vielä. Mutta äiti tässä on mun tyttöystävä Lila.", Leon sanoo. "Ja tässä mun poikaystävä Leon, ollaan seurusteltu 2kk, mutta tunnettu kesästä. Tavattiin rannalla kesällä ja ollaan menossa samalle 7 luokalle viikon päästä.", Lila kertoo. "Ja jos voidaan pyytää, älkää kertoko vielä kellekkään. Halutaan kertoa ihan ite, kun aika on oikea. Ensin meidän iseille ja sisarille.", Leon toteaa. "Suu on lukittu, kerrotte ku kerrotte.", Miranda sanoo. "Ompa ihana uutinen.", totean ja menen halaamaan poikaani. Leonista näkee miten rakastunut hän tuohon tyttöön on....
__________
Sanoja: 656
Onko rakkautta ilmassa? 💕
BINABASA MO ANG
Die Another Day || Oleksi 3
FanfictionAika on vierähtänyt eteenpäin ja Aleksista ja Ollista on tullut vanhempia. Millaista perhe-elämä on bändin ohella? Sujuuko kaikki aina niinkuin toivoisi? Onko kaikki kuin sadusta, vai onko seassa ongelmia? Mun Oleksi-kirjasarjan 3 osa.