28

105 14 17
                                    

~Olli~

Pelihetkemme loppui juuri Aleksin voittoon ja nyt olen auttamassa äitiä laittamaan meille vierashuoneeseen lakanoita. Aleksi taas lähti iskän kanssa käyttämään Hupsun vielä iltalenkillä ja tarpeillaan, sillä kello on jo melko paljon. Vierashuone on onneksi tilava ja huoneessa on lapsille kerrosänky ja meille levitettävä vuodesohva, sekä matkapinnasänky Oliverille, joten mahdumme sinne hyvin jokainen nukkumaan. Saamme äidin kanssa lakanat laitettua. Muutama peitto ja tyyny oli ihan kotoa mukana, koska niitä täällä ei ole tarpeeksi kaikille. Palaamme olohuoneeseen, jossa Leon ja Lila nukkuvat edelleen sylitysten ja Fiona piirtää. Alva ja Emilie kai leikkivät Emin huoneessa ja Oliver nukkuu tyytyväisenä.

Ehdin juuri istua sohvalle, kun samalla sekunnilla Oliver alkaa itkemään. Nousen ylös ja menen poitsun luo, kun äiti lähtee valmistamaan meille iltapalaa, eli paistamaan karjalanpiirakoita varmaan. Nostan Oliverin syliini ja keinuttelen hetken aikaa. Oliver haiskahtaa ja kello oon jo niin paljon, että suuntaan pesuhuoneeseen. Vaihdan Oliverille puhtaan vaipan, rasvaan ihoa ja laitan yöpuvun hänen päälleen. Se on äidiltä saatu suloinen haalari, jonka pyllyssä ja polvien kohdilla on nallen pään kuvat ja lahkeiden sukkaosat ovat kuin nallen tassut.

Siirrymme keittiöön, johon äiti on jo Fionan, Emilien ja Alvan saanut iltapalalle ja lämmittää nyt Oliverille puolestani maitoa valmiiksi. Kun maito on sopivaa nappaan pullon ja menen olohuoneen nojatuolille istumaan ja syöttämään pienokaisen. Kun Oliver saa maidon juotua, nostan hänet pystympään ja taputtelen hänen selkää, jotta hän röyhtäisisi, koska ilmaa meni taatusti mukana. Nopeasti Oliver röyhtäiseekin ja tuijottaa minua silmillään tarkasti, puristaen samalla etusormeani tiukasti nyrkissään. Puhelen pienokaiselle ja katselen häntä onnellisena, kunnes äiti tulee herättämään Lilan ja Leonin syömään. He katoavat keittiöön ja äiti nappaa minulta Oliverin, jotta pääsen myös syömään. Myös isi ja Aleksi palaavat lenkiltä Hupsun kanssa, joka juoksee suorinta reittiä juomaan ja syömään hänellekin valmiiksi laitetun ruoan.

Syötyämme nappaan Fionan ja Alvan mukaani vessaan. Autan heitä pesemään hampaat ja katson että he käyvät myös pissalla molemmat.  Alva pärjää jo päivät ilman vaippaa, mutta yöllä pidämme vielä varmuuden vuoksi hänellä vaipan, jos vahinkoja vielä sattuu tapahtumaan. Autan Alvalle vaipan, kun hän on valmis ja sen jälkeen suuntaan etsimään tytöille yöpuvut, jotka he laittavat päälleen. Palaan heidän kanssaan olohuoneeseen, jossa Aleksi juttelee Lilan, isin, äidin ja Emilien kanssa. Oliver on Leonin sylissä, joka lepertelee pienokaiselle onnellisena. Emilie kantaa luokseni kirjan ja alan lukea sitä lapsille. Sen jälkeen äiti lähtee viemään Emin nukkumaan ja minä ja Aleksi menemme viemään Fionan, Oliverin ja Alvan unille.

Kun lapset nukahtavat palaamme tekemään loput iltahommat ja juttelemaan vielä muiden kanssa. Leon tulee halaamaan meitä myös tiukasti, kunnes Lila ja Leon häviävät Hupsu perässään Leonin huoneeseen ja jäämme äitin ja isin kanssa vielä hetkeksi katsomaan televisiota, kunnes menemme kaikki myös yöunille, sillä lapset eivät koskaan nuku pitkään ja täytyy olla aamulla valmiina huolehtimaan taas heistä. Saa nähdä osaako sitä nukkua enää täällä kunnolla, tosin eiköhän kun hottellissa ja keikkabusseissakin nukkuminen sujuu hyvin. Kauniita unia kaikille...

__________

Sanoja: 465

Rehellisesti, mitä kaikille kuuluu?

Itelle silleen ihan hyvää, mut vois mennä paremminkin. Joku 20 kriisi menossa ja liian moni asia stressaa ja pyörii päässä...😅

Sen lisäksi helteet ei auta muutenkin huonossa jamassa olevaan pään tilanteeseen (migreenejä/särkyjä) liian usein. Pitäs mennä lääkäriin ja hammaslääkäriin, en vaan saa aikaseksi. Puhelinsoitot on pelottavia...

Die Another Day || Oleksi 3Where stories live. Discover now