~Sari~
Olen keittiössä valmistamassa välipalaa, kun katseeni osuu ikkunaan ja vilkaisen ulos. Alan hymyillä kun näen Leonin ja Lilan juoksevan täysillä kadulta pihallemme. Kun he päätyvät pihalle Lila pysähtyy, jolloin Leon törmää häneen ja molemmat kaatuvat nauraen nurmikolle. Kun nauruhepuli vihdoin loppuu he suutelevat ja Leon kierähätää Lilan viereen ruohikolle, johon he jäävät hetkeksi aikaa makamaan käsikädessä. Söpö pari ne kieltämättä on...
Uuni alkaa piipata, joten menen ottamaan sieltä mustikkapiirakan jäähtymään. Tänään on perjantai ja Lila on tulossa meille yökylään, hän toi aamulla jo laukkunsa valmiiksi luoksemme. Myös Olli ja Aleksi, sekä heidän lapset ovat tulossa kohta käymään luonamme ja ehkä jäävät myös yötä. Katsotaan sitä sitten illemmalla, haluavatko he jäädä. En ole enää ihan varma ovatko he vielä tavanneetkaan Lilaa livenä, mutta kuulleet ovat hänestä Leonilta paljon kuitenkin.
Pian ovi kolahtaa ja sisälle astelee Leon, joka kantaa Lilaa reppuselässään. "Moi Lila ja Leon. Tulkaas välipalalle, tein just mustikkapiirakkaa. Ja hei muuten, Olli, Aleksi ja heidän lapset tulee kohta käymään ja jää ehkä myös yötä.", totean. "Moi", kuuluu kahdesta suusta. "Jee, nähään pitkästä aikaa oikeesti, eikä vaan videopuheluiden välityksellä! Mulla on ollu niitä niin ikävä!", Leon kiljahtaa iloisena, jolloin alan hymyillä. Lila katsoo Leonia hieman kysyvästi, mutta hymyillen, jolloin Leon toteaa "Olli ja Aleksi on mun isoveljet, ne joista oon sulle aiemmin kertonut ja jotka on mulle tosi tärkeitä." "Aa joo, kiva päästä tapaamaan heidätkin", Lila sanoo.
Molemmat istuvat pöydän ääreen ja alkavat syömään välipalaa, tosin Lila ensin tarkistaa verensokerinsa. Hänellä on kai jonkinlainen pumppu, sekä jokin mittari ettei tarvitse pistää joka kerta uudestaan sormesta, kun verensokeria mittaa. En ole ihan varma tuleeko hänen verensokeri lukemat myös suoraan puhelimeen, mutta eipä se minulle kuulukkaan.
"Äiti!", Emilie kiljaisee ja juoksee huoneestaan luoksemme. "No mitä rakas?", kysyn. "Mulla on tauhee nältä.", hän sanoo. "No tuus välipalalle meidän kanssa, tein mustikkapiirakkaa.", totean. "Jee, muttittapiilattaa.", Emilie hihkaisee ja juoksee innoissaan pöydän ääreen istumaan. Annan hänelle palan mustikkapiirakkaa, jota hän alkaa syömään nopeasti, niin että kasvot ovat täynnä mustikkaa. Alamme kaikki nauramaan hänelle. Emilie alkaa itsekkin nauramaan, kun huomaa meidän nauravan. Hauska pikku tyttö hän kyllä on.
Ovelta kuuluu kolahdus ja rakas mieheni astelee peremmälle. Onneksi keitin aiemmin myös kahvia, joka on vielä lämmintä. Jari tulee syömään kanssamme ja pian näen myös Ollin ja Aleksin auton kurvaavaan pihalle. "Hei Emilie, katos ketä tuli käymään.", sanon. "Olli, Alepti, Alva, Iona, Olivel ja koila. Titta on valmaan jäänyt totiin. Jee", Emilie hihkaisee ja juoksee ovelle vastaan.
Pian iloinen puheensorina jo kuuluukiin eteisestä ja kaikki änkeävät saman pöydän ääreen kahville ja juttelemme jostakin. Kahvin jälkeen Leon nappaa Oliverin syliinsä sohvalle ja myös Lila katselee hymyillen pikkuista. Lapset lähtevät leikkimään Hupsun kanssa. Ihanaa, että myös Fiona meni heidän kanssaan leikkimään. Me aikuiset istumme myös sohvalle juttelemaan.
"Hei muuten, sä taidat olla Lila. Leon on puhunut susta paljon. Me ollaan Olli ja Aleksi, Leonin isoveljet ja samalla pariskunta", Olli esittelee hänet ja Aleksin Lilalle. "Joo, oon Lila ja Leon on puhunut teistäkin paljon. Sen puheista kuuluu miten paljon se teitä rakastaa ja haluais viettää aikaa enemmänkin teidän kanssa." Lila sanoo. "No voi ihana. Meidän pitää joku päivä saada kaikki lapset hoitoon, niin sit voitas tehä keskenämme Leonin kanssa jotain ilman muita tai sit säkin voit Lila tulla mukaan, jos Leon haluaa.", Aleksi toteaa. "Kuulostaa hyvältä idealta.", Leon tokaisee hymyillen, Oliver edelleen sylissään.
Katson hymyillen kun Leon hyräilee jotain ja Oliver vaipuu uneen hänen sylissään. Lila nojaa Leoniin, joka kietoo toisen kätensä hänen ympärilleen. "Ootte te vaan suloisia.", kuiskaan hymyillen, muidenkin kompatessa minua hymyillen. "Kiitos", molemmat vastaavat myöskin leveästi hymyillen. Leon laskee Oliverin jatkamaan uniaan matkapinnasänkyyn ja alamme katsoa elokuvaa.
Elokuvan jälkeen Jari hakee jonkun lautapelin, jota Olli, Aleksi, minä ja Jari alamme pelaamaan. Lila on siirtynyt Leonin syliin elokuvan aikana ja molemmat ovat myös nukahtaneet. Ei tainnut elokuva napata teineihin tällä kertaa, toisin kuin meihin muihin. Alva ja Emilie leikkivät jotain Alvan huoneessa ja Fiona tuli piirtämään luoksemme. "Kyllä me äiti ja isi taidetaan jäädä yötä.", Olli toteaa. "Se sopii hyvin, teen teille pedit tän pelin jälkeen.", äiti sanoo. "Joo, kiitos.", Aleksi vastaa ja jatkamme pelaamista...
__________
Sanoja: 666
Mites kaikilla alkanut kesä?
Onko lomaa vai töitä?Ite oon yhen päivän ollu vasta sijaisensa, muuten lomalla, mut paljon ollu silti menoa koko ajan.
YOU ARE READING
Die Another Day || Oleksi 3
FanfictionAika on vierähtänyt eteenpäin ja Aleksista ja Ollista on tullut vanhempia. Millaista perhe-elämä on bändin ohella? Sujuuko kaikki aina niinkuin toivoisi? Onko kaikki kuin sadusta, vai onko seassa ongelmia? Mun Oleksi-kirjasarjan 3 osa.