18

123 13 21
                                    

~Leon~

Saavuin juuri koululle ja törmään lokeroilla Einariin. Otamme lokerosta tarvittavat kirjat ja etsimme oikean luokan. Meille on tullut tiivis kaveriporukka Einarin, Vernerin, Pihlan, Iiriksen, Lilan ja minun välille. Meitä on joo 6, eli aika iso porukka, mutta ainakin vielä on sujunut. Toki luokassa ollaan muidenkin kanssa ja tullaan toimeen ihan hyvin. Meillä olisi kai englantia heti tähän aamuun. Pian opettajamme jo avaa meille oven ja päästää meidät sisälle. Menemme paikoillemme, jotka on valitettavasti määrätty meille, koska osa ei ollut hiljaa koskaan, vaan jutteli oppitunneilla kavereilleen. Ei minua kyllä haittaa, sillä kuutenkin istun Iiriksen vieressä.

Opettaja selittää jotain kielioooia ja sitten saamme edetä vapaasti omaan tahtiin ja harjoitella aihetta. Kun tunti loppuu matelemme vessojen kautta välitunnille, jonka jälkeen on matikkaa ja ruokailu. Ruoan jälkeen meillä on vielä äidinkielen tuplatunti, kunnes pääsemme vihdoin kotiin. "Leon, voidaanko olla koulun jälkeen?", Lila kysyy kun olemme lähdössä kotiin. "Mulle kyl sopii, pitää vaan kysyy porukoilla lupa. Meille vai teille?", vastaan. "Meille jos sopii, sä et oo käynyt meille ikuisuuteen, ootko ees koskaan.", Lila vastaa. "Oonkai mö nyt joskus, mut okei sopii.", vastaan ja soitan äidille, joka antaa luvan heti kun kuulee pelkästään nimen Lila. Myös Lilan vanhemmat antavat luvan, joten lähdemme heille.

-

Astelen Lilan perässä peremmälle asuntoon ja riisun ulkovaatteet naulakkoon. "Isi on kotona jo ja varmaan kaikki lapsetkin, tai no Samusta en oo varma. Äiti tulee töistä joskus 14.00 jälkeen.", Lila sanoo, johon nyökkään. Lila ohjaa minut huoneeseensa, johon jätämme reput ja menemme sitten käsienpesun kautta välipalalle. "Isi ja muut, tässä on poikaystävä Leon.", Lila sanoo. "Elias, kiva tutustua. Susta on puhuttu paljon.", Lilan isä sanoo. "Saanko udella mitkäs teidän muiden nimet ja iät on?", kysyn ja saan pian esittelyn.

"Oon Rosa ja oon 10 vuotta.", Lilan sisko sanoo. "Mä oon Atte ja 6v ja tuo jota isi syöttää on Mila ja se on 1,5 vuotta.", Lilan veli sanoo. "Meidän äiti, Miranda on vielä töissä ja meidän isoveli Samu koulussa.", Rosa vielä kertoo, johon nyökkään. Välipalan jälkeen katoamme Lilan huoneeseen. Hän on tarkka läksyissä, joten teemme ne heti pois alta. Läksyjen jälkeen heittäydymme sängylle ja vedän Lilan päälleni ja suudelmaan. Juttelemme hetken aikaa suudelmien lomassa, kunnes Lila siirtyy kainalooni ja laittaa elokuvan koneelta pyörimään.

Annan sormieni liikkua rauhakseen pitkin hänen ihoaan, yritän välttää kutittamasta kuitenkaan liikaa. Välillä käteni pysähtyy hetkeksi, silittelee Lilaa, hieroo hänen päänahkaa, leikkii hänen hiuksillaan, piirtää hänen iholleen tai kirjoittaa kehuja hänen iholleen, kunnes lopulta jatkaa liikkumistaan. Lila mumisee tyytyväisenä kainalossani, kunnes alan kuulla tuhinaa. Hän nukahti. Tuskin pienet pöiväunet on pahitteeksi, voisin itekksin nukkua. Vedän varoen peiton jaloistamme päällemme, niin ettei Lila herää. Vedän hänet paremmin kainalooni, suljen silmät ja alan itsekkin nukkua.

Myöhemmin herään, kun Lila herättää minut ja menemme syömään. Pääsen myös tutustumaan Samuun ja Lilan äitiin paremmin. Ruoan jälkeen pelaamme hetken lautapelejä ja käymme ulkona, kunnes 19.00 aikaan lähden suuntaamaan kotiin, jossa ainakin Emilie ja lemmikit odottavat taatusti innolla minua jo. Olipas kyllä kiva päivä tänään.

__________

Sanoja: 480

On muuten perseestä, kun auto on jumissa lumessa, eikä millään  meinaa liikkua. Onneksi oli kuitenkin mukavia ohikulkijoita, jotka auttoi saamaan mun kaverin auton tänään liikenteeseen.

En muista millon viimeksi olisin ite ollut yötä, muuta ku mummulla tai vanhemmilla tai millon mul ois ollu kaveri yötä, mut olipa kiva ku nyt pitkästä aikaa oli. ❤️

Die Another Day || Oleksi 3Where stories live. Discover now