6

87 5 0
                                    

~Aleksi~

Herään aamulla, kun minun on kylmä. Emme enää eilisen jälkeen ole onneksi oksentaneet kukaan, mutta kuumeinen olo mulla edelleen on valitettavasti. Nousen venytellen ylös sängystä ja menen juomaan lasin vettä, jonka jälkeen mittaan lämpöni. 38,0 °c, ei nyt niin paha sentään enää. Menen hakemaan Buranaa ja nielen sen veden kera, jonka jälkeen alan valmistaa kaurapuuroa. Ei vieläkään kuitenkaan uskalla mitään hirveän vatsaa ärsyttävää ruokaa syödä. Nopeasti puuro on valmis, joten alan syömään sitä, seassa mustikkakeittoa. Alan kuulla Alvan itkua ja Ollin hiljaista puhelua. Menen heidän luokseen patjoille halailemaan ja kerron, että keittiössä on puuroa, jota jo itse ehdin syömään.

Olli peittelee minut peittomyttyyn, kun on saanut Alvan nukkumaan. "Rakas, yritä jooko nukkua? Sä näytät kuumeiselta.", Olli sanoo. "Joo, mä yritän. Oli äsken tasa 38 °c, mut otin jo Buranaa.", kerron. "Okei, me mennään syömään nyt Alvan kaa.", Olli kertoo, johon nyökkään ja taidankin nukahtaa. Herään kun puhelimeni soi ja nousen vaivoin ylös etsimään sitä. Tai siis ei mun etsiä tarvi kauaa, kun Olli kiiruhtaa sen minulle jo. Tuntematon numero. Päätän vastata, vaikka se voi olla mikä vaan kauppias, lehti tai joku muu turha puhelu. Tällä kertaa oli kuitenkin hyvä, että vastasin.

Puhelu:

A: Aleksi Matela, aamua.
S: Sandra Nurmiaro. Huomenta, toivottavasti en herättänyt.
A: Et
S: No hyvä, mutta asiaan. Sinä olit miehesi Ollin kanssa jättänyt hakemuksen adobtio lapsesta, eikö niin?
A: Joo, kyllä.
S: No tuota meillä olisi pieni vastasyntynyt poikavauva, joka tarvitsisi uuden perheen. Ainoa ongelma vain on, että hänellä on myös 7 vuotias isosisko, emmekä haluaisi erottaa lapsia, jos ei ole aivan pakko. Olisitteko valmis adoptoimaan 2 lasta kerralla?
A: Mahtavaa kuulla. Minä kyllä olen valmis, mutta kysyn vielä mieheltäni.

"Olli, tuutko nopeasti käymään!", huudahdan. Pian Olli jo saapuukin luokseni. "Rakas, mitä asiaa?", Olli kysyy. "Oisitko valmis adoptoimaan yhtäaikaa 7v tytön ja vastasyntyneen pojan? Ne on sisarukset, eikä haluttais erottaa.", kerron. "Häh?", Olli kysyy ja selitän koko puhelun pikakelauksella. "Siis joo, todellakin.", Olli vastaa.

A: Okei, tehtiin päätös, joka on että ollaan valmiita adoptoimaan molemmat lapset.
S: Hei, tosi mahtavaa kuulla. Mun pitäis tulla tarkastuskäynnille vielä ja lapset pitäs saada muuttaan mahdollisimman pian. Millon teille kävis?
A: Oikeastaan muuten milloin vaan. Mut ollaan just kuumessa ja parantumassa oksennudtaudista. Niin pystyykö ottaa vielä pari päivää?
S: Onnistuu. Voitte laittaa viestiä tähän samaiseen numeroon, kun ootte terveinä. Sovitaan sit tutustumis aika, niin tuun käymään ja voidaan jutella käytännön asioista ja teidän perheestä. Ja sit saatte lapset seuraavalla kerralla, hyvällä tuurilla jopa jo samalla.
A: Mahtavaa, tehdään näin. Kiitos ja heippa.
S: Hei hei.

Alan hyppiä innoissani, me saadaan 2 lasta kerralla. Ihanaa. Rakastan lapsia ja rakastan olla isä. Uskokaa tai älkää, mut tää on parasta ikinä. Ei vastaväitteitä, piste.

__________

Sanoja: 441

Mullaaaaa oonnnn hiriveeeee vauvakuuuuuumeeeee, AUTTAKAA!!!

🩷🩵

Die Another Day || Oleksi 3Where stories live. Discover now