22

136 14 6
                                    

~Aleksi~

"Helätyyt isi.", kuulen hiljaisen äänen kuiskaavan. Laitan yövalon päälle ja näen oviaukossa seisovan Alvan, joka pitelee sylissään rakasta unipupuaan ja tuijottaa minua. Nousen istumaan sängyn laidalle ja tyttö tulee luokseni, jolloin kaappaan prinsessan syliini. On kello näköjään jo 7.00 kuitenkin. Kannan prinsessa sohvalla ja istun alas, hän edelleen sylissäni. Laitan lastenohjelmat hyvin pienellä äänellä pyörimään ja halailen Alvan kanssa, kunnes Oliver alkaa itkeä. Menen takaisin huoneeseemme, mutta Olli on ehtinyt ko herätä ja hyssyttelee pienokaista. Siispä suuntaan keittiöön valmistamaan pullon maitoa korvikkeesta, koska eihän me poitsua imettää kumpikaan voida. Vien maidon Ollille, joka kiittää ja alkaa juottaa pienokaista. Painan nopean aamusuukon hänen huulilleen ja katoan sitten keittiöön keittämään kahvia ja laittamaan aamiaista, kun Alva katsoo lastenohjelmia Fionan kanssa, joka myös juuri tuli sohvalle istumaan.

Pian Olli tulee huoneesta tyytyväisen Oliverin kanssa, jonka laskee sitteriin odottamaan, että saamme aamupalan syötyä, sillä se on juuri valmista ja alamme jokainen aamupalalle. Aamiaisen jälkeen kaappaan sitteristä haisevan poikamme ja menen kodinhoitohuoneeseen, jossa laske  poitsun hoitopöydällä. Riisun häneltä yöpuvun ja heitän likaisen kakkavaipan roskiin. Pesen poitsun pyllyn ja vaihdan puhtaan vaipan, tietysti suomalaisia Muumi vaippoja, koska Muumit on vaan best ja nämä vaipat oikeesti on hyviä vauvallemmme. Mietin hetken aikaa mitä pukisin pienokaiselle päälle ja tällä kertaa asuksi valikoituu sinertävä kietaisubody, jossa on värikkäitä kuumailmapalloja kuvana ja samaa kuosia olevat leggins housut. Käsiin pienokainen saa sinertävät hanskat, jottei raavi itseään ja jalkoihin saman sävyiset sukat, joissa on suloinen nallen pään kuva.

Poitsu alkaa itkeä, joten nappaan korista tutin, jonka laitan hänen suuhun ja nostan oo pienokaisen syliini. Hän ei oikein pidä vaatteiden  vaihdosta. Nopeasti Oliver sylissäni onneksi rauhoittuu ja siirrymme olohuoneeseen, jossa Olli lukee tytöille kirjaa. Prinsessat ovat myös saaneet tässä välissä vaatteet päälleen. Molemmilla on päällä ihanan yksisarvismekot ja leggingsit. Alvalla vaaleanpunaisena ja Fionalla Liilan sävyisenä. Olli on laittanut Alvalle suloiset saparot ja Fionalle myös. Uskokaa tai älkää mutta Olli on hyvä tekemään lettejä ja kampauksia lapsille, koska Alvan kanssa on sitä opiskellut. Hyvä että joku edes on, minä en todellakaan ole niin näppärä sormistani kuin Olli, mutta hänhän onkin basisti.

Olli lukee kirjan loppuun ja sen jälkeen tytöt hetken aikaa leikkivät nukeilla, kun me teemme omat aamuhommamme valmiiksi. Sen jälkeen on aika lähteä ulos. Olli pukee Oliverille ulkovaatteet, kun minä autan Alvaa ja laitan myös Hupsulle valjaat. Fiona nyt osaa jo pukea itse vaatteet. Olli laittaa Oliverin tuplarattaisiin, joihin itseasiassa myös Alva pääse kyytiin. Kävelemme läihipuistoon johon Olli jää prinsessojen kanssa leikkimään, kun minä jatkan lenkkiä Hupsun ja Oliverin kanssa. Taisiis suuntaan heidän kanssansa jo takaisin kotiin. Asennan itkuhälyttimen ja rattaat terassille ikkunan alle, niin että joko näen tai kuulen jos Oliver herää.

Menen sisälle ja päästän Hupsun vapaaksi. Hän juoksee heti johonkin ja itse alan valmistaa lounasta, joka on tällä kertaa ihan vaan keitettyjä perunoita ja nakkikastiketta. Ruoka on oikeastaan juuri sopivasti valmista, kun Olli saapuu Alvan ja Fionan kanssa kotiin ja pääsemme syömään. Ruoan jälkeen minä alan opettaa Fionalle äidinkieltä ja Olli vie Alvan nukkumaan. Tänään pidämme rennon opetuspäivän. Fiona saa tehdä yhden sivun äidinkieltä ja yhden matikkaa ja sen jälkeen kuviksentunnilla maalata paperille ihan vain erilaisia kukkia.

-

Kun olemme saaneet kaikki Fionan tehtävät tehtyä siirrymme suoran välipalalle Alvan, Ollin ja Oliverin seuraan, jonka jälkeen leikimme lasten kanssa yhdessä kauppaleikkiä. Kauppaleikin jälkeen lähdemme vielä kotipihalle leikkimään hetkeksi, kunnes pitää jo palata sisälle, koska tänään on saunapäivä. Olen huomannut että Fiona ainakin rakastaa saunoa, eihän hän siis vieläkään meille puhu, mutta sen huoma hänen ilmeistä ja eleistä. Saunapäivät ovat kivoja, koska sen jälkeen lapset nukahtavat helposti yöunille ja nukkuvat myös hyvin, joten saamme Ollin kanssa hieman omaa aikaa ja hyvät yöunet myös. Oliver nukkuu yönsä myös hyvin, mitä nyt muutamia kertoja tietysti täytyy häntä yöllä syöttää, sillä pieni vauva tarvitsee tasaiset syöntivälit ja hän on vasta 1kk ikäinen pieni poikamme...

__________

Sanoja: 619

Kröhöm. Sori diamondlionn, en ihan tainnut noudattaa isosiskon määräystä nukkumaan, eikä Wattbadiin. Mut ei vaan voinut olla kirjoittamatta. 😅🫶🏼

Die Another Day || Oleksi 3Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang