9

138 13 44
                                    

~Sari~

"Leon!", huudahdan, kun poika soittaa täysillä musiikkia huoneessaan. On perjantai ja hän pääsi jo 11.00 koulusta. Emilie on ollut päivän kotona, koska oli aamulla tukkoinen, itkuinen ja väsynyt, mutta nyt hän vain ruoan jälkeen katsoo lastenohjelmia ja lepäilee sohvalla, Minni ja Mikki rapsuteltavana lähellään. Suloisia, täytyykin ottaa kuva tilanteesta. Musiikki jatkuu edelleen, Leon ei taida kuulla ääntäni. Musiikki ei muuten haittaisi mitään, mutta minulla alkaa tärkeä työpalaveri 15 min päästä, joten pitäisi olla hiljaista ja hänen pitäisi tulla vahtimaan siksi aikaa siskoaan. Kello on vasta vähän yli 12.00, joten mieheni on vielä töissä.

Menen Leonin huoneeseen ja sammutan hänen musiikin. "Miks sä noin teit?", hän kysyy närkästyneenä. "Koska sä soitat niin lujalla, ettet kuule mitään ja mulla on asiaa. Mutta siis voisitko mennä alas vahtimaan siskoasi? Mulla alkaa ihan just työpalaveri, joka kestää 1-2 tuntia ja isi on vielä töissä, niin Emiä pitäs vahtia, ku se ei oo hoidossa tänään? Ja sen aikana ei voi soittaa isolla musaa myöskään.", sanon. "No okei, mut eikai haittaa jos Lila tulee käymään?", Leon kysyy. "Ei, kunhan katotte Emin perään oikeasti.", vastaan. "Tottakai.", Leon toteaa hymyillen ja lähtee Emin luokse, kun minä suuntaan työhuoneeseen.

-

Palaveri loppui juuri, tuntuipa pitkältä 1,5 tunnilta. Onkohan se Lila tullut käymään? Hän ei ookkaan meillä vielä koskaan käynyt, vaan Leon on aina Lilalla. Menen Emilien huoneeseen, jossa näen suloisen näyn. Leon, Lila ja Emilie pelaavat lautapeliä ja Emi on päätynyt Leonin halaukseen istumaan. Nappaan tästäkin tilanteesta kuvan, koska pitäähän muistoja tallettaa johonkin. "Hei Lila ja kiva saada välillä sut tännekkin käymään.", totean. "Moi Sari ja kiva olla täällä.", Lila vastaa. "Mentäskö välipalalle?", ehdotan. "Kuhan peli eka loppuu.", Leon vastaa. "Okei, tulkaa sit sen jälkeen. Mä meen laittaa valmiiksi sen välipalan.", kerron. "Joo."

Saan välipalan laitettua valmiiksi ja pian olemmekin jo pöydän ääressä syömässä, jonka jälkeen päästän Lilan ja Leonin omiin oloihinsa ja alan leikkiä Emin kanssa. Tai siis makoilen sohvalla potilaana, kun Emilie on lääkäri ja hoitaa minua. Tämmöiset leikit on parhautta, kun saa vaan itse maata rauhassa. Mikki hyppää mahani päälle ja käpertyy siihen nukkumaan. Minni taas tulee pääni päälle ja syö hiuksiani. Perus arkea kissojen kanssa. En ymmärrä miksi hiuksia pitää syödä tai tulla pään ympärille nukkumaan, mutta no niin ne vaan tekee.

Säikähdän kun ovi kolahtaa ja ruoan tuoksu leijailee nenääni. Heti kerahtaa vesi kielelle, taitaa olla nälkä. Olen näköjään nukahtanut tähän, sillä kello on jo 17.00. Emilie näköjään leikkii Leonin ja Lilan kanssa legoilla. Ihana miten Leon pitää siskostaan huolta, kun olen nukahtanut. Mieheni vie pitsat keittiöön ja tulee sitten vetämään minut sohvalta pystyy ja antamaan kotiin tulo suukon ja halin. Menemme syömään pizzaa, jonka jälkeen alamme katsoa ohjelmaa. Joka ei mene ihan kuin piti. Lila alkaa leikkiä nukeilla, minä juttelen ja halailen mieheni kanssa ja näköjään samaa tekee myös Leon ja Lila.

Tai no ei nyt ihan. Leon on vetänyt Lilan syliinsä ja he suutelevat. Tosi söpöä, ihana kun Leon on niin onnellinen Lilan kanssa ja löytänyt elämäänsä ihmisen, jota saa rakastaa ja joka rakastaa häntä takaisin. Toivottavasti noiden kahden suhde pitää loppuun asti, eikä pääty heti piakkoin, niinkuin monet ensirakkaudet teineillä nykyään.

__________

Sanoja: 511

💕

Pysähdy hetkeksi tähän.

Nimeä 3 asiaa, joista olet kiitollinen juuri nyt.

Nimeä 3 positiivista asiaa tästä päivästä.

Nimeä vielä 3 asiaa mistä unelmoit.

Ja viimeisenä tärkeä, mutta liian harvoin kysytty kysymys.
Mitä sinulle juuri nyt kuuluu oikeasti?
Mieti rehellisesti vastauksesi. Voit joko kertoa kuulumisesi täällä tai pitää ne omana tietonasi.

Mutta jos kaikki ei ole hyvin juuri nyt, älä feikkaa että olisi. Se on raskasta ja syö ihmisen sisältäpäin. Kaikilla on joskus huonoja hetkiä, ne kuuluu elämään ja muuttuu joskus paremmiksi. Vaikka siihen menisi kauan aikaa. Muistakaa aina se, että mikään ei ole koskaan lopullista ja te olette upeita omana itsenänne. ❤️


Die Another Day || Oleksi 3Where stories live. Discover now