Chapter 19 : The Feelings start to Come..

207 15 1
                                    

Vin yang datang ke balai polis tempatan dan pegawai disana berikan hormat padanya terus bertanyakan tentang Hon membuat pegawai yang bertugas bawa Vin duduk dan berbincang tentangnya.

Tidak lama didalam perbincangan mereka tiba-tiba Tuan Chankimha yang muncul disitu membuat satu balai polis kecoh melihatnya dengan terkejut dan Tuan Chankimha terus dekati Vin dan beritahu tentang adiknya dan kaitannya dengan Hon.

Akhirnya mereka bersama menemui Hon yang dibawa oleh pegawai polis duduk di bilik sesiatan bersama Tuan Chankimha dan Vin serta pasukannya memerhati daripada bilik memerhati.

"saya sudah jumpa Tan kawan kamu tu..jadi mari dengar dari kamu pula?"

"saya cuma di arahkan membawa duit dan sembunyikannya dan Tan dan Prit membawa dua budak yang mereka culik itu diletakkan di sebuah kuil yang kebetulan adalah kuil tempat saya bekerja disebabkan itu untuk berjaga-jaga saya bekerja di kuil itu dan sembunyikan duit didalam kuil itu juga"

"jadi..kenapa tiba-tiba beritahu semua ini dan berterus terang setelah semua sudah jadi seteruk ini? apa yang kamu rancangkan sebenarnya?"

"Tuan Pisit telah khianati kami setelah kami berjaya membuat rancangan dia berjaya..itu sebabnya kami bawa lari duit itu dan membuat Prit dibunuh olehnya dan Tan ditangkap dan menangung segala kesalahan akibat rancangan dia"

"kamu kata anak kami masih hidup..mana mereka sekarang?"

Hon pun melihat pada kaca hitam sebelah kanannya dan Vin yang faham akan padangannya itu membuat dia melipat kedua tangannya ke dadanya semakin serius didalam memerhatikan mereka.

"mereka ada disekeliling Tuan sama seperti pegawai polis itu juga tahu tentangnya Tuan patut tanyakan padanya."

"ya. sepertinya Tan pun mengatakan hal yang sama..dan hari ini saya akan tamatkan semuanya"

Tuan Chankimha terus bangun daripada duduknya dan ingin keluar..

"tolong kami Tuan..kami adalah mangsa dalam kes ini"

Kata Hon memohon pada Tuan Chankimha menghentikan langkahnya yang ingin keluar dari bilik itu dan Tuan Chankimha sempat mengeluh sebelum melihat semula Hon.

"kamu bertiga memang mangsa tapi kamu juga yang bersetuju untuk buat semua ini dan untuk lepaskan diri daripada semua kesalahan kamu bukanlah jalan penyelesaiannya jadi..terima hukuman daripada kesalahan kamu itu barulah adil"

Tuan Chankimha pun keluar dan Vin dekatinya dan mereka berpandangan sebelum Tuan Chankimha mengangguk melihat padanya dan menepuk lengannya.

"Tuan"

"saya tahu..tapi ini bukan masanya, saya akan jumpa adik saya untuk tamatkan semua ini dan akan cuba memujuknya untuk serah diri"

"kami akan tolong Tuan."

Kata-kata Vin membuat langkah pergi Tuan Chankimha terhenti sekali lagi melihat padanya..

"datang kemudian..untuk sekarang selamatkan Tan yang berada di penjara sekarang adik saya telah menghantar orang dia untuk membunuh dia untuk hapuskan bukti"

"baiklah.tapi bawa ini bersama Tuan"

Vin berikan satu alat seperti alat penjejak untuknya agar pasukan polis boleh menjejaki lokasinya.

Secret And Promise{Complete}Where stories live. Discover now