Chapter 35 : Love You Secretly..

162 16 1
                                    

'Jarak telah menjauhkan kita sama juga dengan bagaimana orang-orang telah memisahkan kita namun aku masih percaya tidak semua mampu mengatasi cinta kita kerana cinta kita lebih besar maknanya dari makna perpisahan ini..'

-Freen-

"Bec.."

"apa?"

"kau okey tak ni..jumlah.."

"ahh baiklah"

Becca pun mengikut langkah Irin mengambil tempat duduk dihadapan Freen dan sebelahnya P'nam dan P'nam yang sudah tidak duduk senang pabila mereka berjumpa kembali itu namun melihat Freen yang hanya duduk tenang itu sedikit melegakan hati P'nam.

"boleh kita mulakan sekejab lagi..kami sedang menunggu peguam kami datang"

"tentulah boleh Puan.."

Irin dan Becca mula meneliti segala maklumat didalam kertas yang setebal buku sejarah yang sangat tebal itu dan fokus Becca itu membuat Freen menyapa pada mereka.

"lama tak jumpa"

"apa?"

Irin dan Becca melihat pada Freen serentak dengan terkejut dan Nom sebagai client mereka yang duduk ditengah-tengah itu melihat pada Becca dan Freen dalam masa yang sama..

"kamu berdua sudah saling kenalkah?"

"saya cakap dengan kau..sudah lama tak jumpa bukan dengan pihak guaman kau"

"apa? hey kamu berdua tengoklah dia ni..macam mana dia boleh jadi pelukis terkenal dengan sifat dia yang macam ni?"

"tenanglah Cik Nom..kita disini bukan nak bergaduh tapi nak selesaikan kes kamu berdua"

Sambil Becca melihat pada Freen dengan pandangannya yang telah berubah setelah 10 tahun berlalu dan sedikit hati Becca terasa hampa tentangnya.

tiba-tiba kedengar suara terkejut daripada Irin pabila membaca nama sebenar Freen barulah dia sedar Freen yang ada didepan mata mereka adalah wanita yang Becca cintakan yang dia ceritakan memukul lengan Becca untuk beritahu dan dengan semangat Irin yang terlebih aktif itu dihentikan Becca untuk dia bertenang dan sifat semangatnya yang aktif itu terhenti pabila melihat pada Freen dengan wajah tajamnya melihat mereka.

Peguam TiJit pun muncul disambut mesra oleh P'nam dan terkejut juga pabila melihat Becca yang ada disitu dia kenali menayakan khabarnya seperti pertemuan keluarga mereka yang membuat Freen mengeluh disitu.

"kita disini untuk selesaikan kes kami berdua bukannya majlis pertemuan keluarga Peguam TiJit"

Kata Freen membuat wajah gembira peguam itu menyapa Becca berubah dan dia mula duduk dan ditenangkan oleh P'nam kerana sifat Freen sudah sama seperti ayahnya itu ditakuti oleh semua orang.

"jadi betullah kamu berdua memang saling kenal kan?"

Wajah Freen pun melihat pada Nom dengan wajah yang akan membunuhnya sekarang..

"apa..apa tengok-tengok?"

"jika tiada apa yang penting sangat untuk aku berada disini saya pergi dulu,saya ada hal lebih penting jika peguam kau ada soalan untuk saya cakaplah dengan setiausaha aku dan peguam saya"

Secret And Promise{Complete}Where stories live. Discover now