Setiap orang didalam perhubungan percintaan pastinya mahukan yang terbaik disetiap perjalanan cinta mereka yang mahukan setiap seketika adalah kenangan yang berharga bagi mereka.
"doctor macam mana dengan keadaan kawan saya?"
"encik ini siapa?"
"saya Tuan Armstrong kawan baik pada Tuan Chankimha..adakah keadaan makin membaik?"
"keadaan Tuan Chankimha makin membaik cuma kesedarannya masih belum mampu menyedarkannya jadi kita kena banyak bersabar dan menunggu sehingga dia sedar"
"yakah..baiklah terima kasih Doctor"
Tuan Armstrong pun masuk ke ruangan Tuan Chankimha dan melihat keadaannya yang masih memakai mesin bantuan pernafasan yang terbaring lemah membuat Tuan Armstrong mengeluh dengan duduk melihat keadaannya itu.
"saya tak sangka kawan baik saya yang kuat ini akhirnya saya lihat terbaring macam ni..kau janji dengan aku yang kau takkan jadi selemah dulu jadi kenapa kau terbaring lemah macam ni dan kenapa setelah kita menemui anak kita akhirnya, bangun lah cepat jangan biar saya akan tunggu lama dan mari sama-sama kita tangkap adik kau tu dan kembali semula kepada keluarga kita semula"
***
Freen mula melangkah mendekati Becca dan Pyta yang berada di ruang tamu sedang ulang kaji pelajaran mereka dan membawakan mereka beberapa buah potong disitu dan duduk di sofa tepat dibelakang Becca yang duduk dibawah karpet meja ruang tamu untuk selesa mengulang kaji itu melihat Freen yang datang terus menyandar pada kedua kaki Freen itu dengan manja.
Freen mengambil buah potong itu dan menyuapkan ke mulut Becca yang menerimanya dengan membuka mulutnya yang menyandar kepalanya ke pahanya dan Freen tersenyum sambil meletakkan kedua tangannya pada wajah Becca dan melihat pada buku catatan Becca yang diatas meja itu.
"hmm itu salah"
"ahh?"
Kata Becca dengan hairan membangunkan kepalanya daripada baringnya ke paha Freen itu melihat buku catatannya itu semula buat Pyta pun melihat pada buku nota Becca..
"betullah ini salah..nampaknya bodyguard kau ni bijak juga"
"betulkah? hey apa lagi sebenarnya kau pandai ni Freen?"
Tanya Becca memusingkan kepalanya melihat Freen dibelakangnya dengan wajah comelnya merajuk itu buat Freen tersenyum melihat wajah comelnya itu.
"aku pandai dalam banyak hal dan kau akan tahu juga nanti"
Kata Freen pada Becca dengan senyumannya membuat Becca mengusik dan bergurau dengannya didepan Pyta yang berikan senyuman palsu dan menahan dirinya dan Freen yang melihat padanya mula merasa curiga yang semakin besar.
Freen dan Becca pun menghantar Pyta keluar ke pintu utama dengan berikan senyuman pada kami berdua membuat aku hanya melihat padanya tanpa riaksi dan Becca melihat itu memukul lengan Freen tersenyum padannya.
"jadi..boleh lah saya datang lagi untuk dapatkan ulangkaji pelajaran secara percuma daripada kau juga Freen?"
"tentulah"
YOU ARE READING
Secret And Promise{Complete}
Romansamengisahkan tentang persahabatan antara dua keluarga yang musnah disebabkan pihak ketiga kerana cemburu dan perebutan saham syarikat telah mengorbankan kedua anak mereka. namun takdir telah membuat anak mereka berdua tumbuh membesar disebuah rumah a...