4.3.2023 perjantai

13 1 0
                                    

- Juliet - 

Istuin aamulla perhehuoneessa ja kuuntelin hoitajia. Kouluun? Takaisin kouluun? 

Hermostuneena näpersin paitani hihaa ja koitin peitellä turhaan kuinka peloissani olin koko ajatuksesta palata sinne ihmisten keskuuteen, varsinkin nyt kun olin tottunut tekemään tehtäväni huoneeni pöydän ääressä, kuunellen taustalla Kristianin Rock-musiikkia ja kiroilua. 

"Ei mitään hätää Juliet, aloitamme rauhassa vain parilla tunnilla ja helpoilla tehtävillä", minua lohduteltiin. Nyökkäsin, vaikka halusin tehdä päinvastoin. "Käydäänkö milloin tutustumassa?" nainen vieressäni kysyi tietokoneen ruudulla näkyvältä mieheltä. Meillä oli ollut etätapaaminen käynnissä jo parisen varttia. "Mahdollisimman pian", mies vastasi. Tuleva rehtorini. 

"Palaat kouluun?" Kristian kysyi ja oli sylkäistä mehunsa ulos suustaan kun kokous oli ohi ja olin kiitänyt keittiöön kertomaan hänelle. Nyökkäsin vaitonaisena. Kristian katsoi olkansa yli hoitajien kansliaan ja otti minua sitten kädestä, kumartuen kuiskaamaan: "Kaikki järjestyy rakas, mä oon sun tukena ja lupaan antaa kaikille selkään jos ne ees kattoo pahasti sun päälle!" Kristian uhosi. Nauroin. "Okei okei, rauhoitu", vastasin ja pussasin poskelle niin etteivät muut nähneet. 

1095 yötä lastenkodissa [Finnish]Where stories live. Discover now