20.2.2023 sunnuntai

21 1 0
                                    

- Juliet -

Pelasin illalla lasten kanssa Uunoa, Anni ja Alli yhteistyöllä olivat jo päihittämässä minut kun yhtäkkiä Josefinekin liittyi peliin ja alkoi päihittämään meitä kaikkia oikein kunnolla. Kristian katseli Netflixistä Me rosvolaa Bella vierellään. Muut ohjaajista chillasivat kansiliassa kirjaamassa päivän asioita. "Ei tästä tuu mitään", naurahdin kun Josefine veti taas kuningasideansa toteen. Kristian rapsutteli Bellaa, huomasin sen sivusilmällä. "Kristiaaaann", kustuin ja Kristian kääntyi katsomaan. "Mitäää?" 

"Tule pelaamaan Josefine voittaaa", naurahdin. Kristian nauroi, huokaisi ja nousi seisomaan. Bella kulki hänen perässään kuin pieni ankanpoikanen kun Kristian istui ja otti Uuno-korttinsa valmiiksi. Kristian alkoi päihittämään meitä kaikkia ja hoitaja valmisti iltapalan, Anni ja Alli alkoivat syömään aiemmin kuin minä ja Kristian, menimme Kristianin huoneeseen pelaamaan korttia. 

Istuin lattialle ja katsoin kun Kristian alkoi sekaamaan kortteja nopeilla liikkeillä. "Pokeritaidot?" kysyin. Kristian naurahti. "Nooo.. On sitäkin joskus kokeiltu", hän sanoi ja katsoi kysyvästi minuun, kai koittaen kysäistä omia kokemuksiani. "Ei ole tullut pelattua, vielä", vastasin. Kristian hymyili. "Opetanko?" hän kysyi. "Ilman maksua tietysti."

"Toki", vastasin ja katsoin kun Kristian alkoi laittamaan kortteja paikoilleen.

Kun illalla palasin omaan huoneeseen romahdin sängylle puhelimen kanssa ja selasin viestiä jonka olin saanut äidiltäni: "Hei kulta! Miten lastenkodissa menee? Toivottavasti vointisi on jo parempi kuin aiemmin.. Täällä. Rakastetaan sua kovasti!" 

Osasin jo mielessäni vaihtaa sen "Rakastetaan" vihataan. 

1095 yötä lastenkodissa [Finnish]Where stories live. Discover now