- Juliet -
Istuin olohuoneen sohvalla ja pelasin kaksosten kanssa Uunoa. Tunsin oloni jännittyneeksi mutta uskottelin itselleni että se johtui täysin siitä että oli vasta ensimmäinen kokonainen päiväni lastenkodissa. "Huomenta Kristian!" omahoitajani, Kati, tervehti sitä poikaa toimiston puolelta.
Poika pörrötti vain hiuksiaan ja vastasi vaimeasti: "joo" ennen kuin meni keittiöön aamupalalle. Käänsin katseeni hänestä kun Alli valitti minulle että oli minun vuoroni laittaa kortti pakkaan.
Päädyin nostamaan. "Hahaa! Mä voitan!" Anni riemuitsi ja melkein hyppi sohvalla. Katsahdin kelloa. "Kohta pitää mennä kouluun", muistutin Annia ja Allia. "Meetkö sä?" Anni kysyi. "Mä oon etäkoulussa", pahoittelin ja naurahdin perään. "Kristian on myös etäkoulussa, ja Heli", Alli laverteli. Heli oli mua hieman nuorempi tyttö, jolla oli blondit lyhyet hiukset.
"Tytöt! Mennään!" Kati huusi kun bussi körötteli pihaan. "Voi ei! Meillä on peli kesken!" Anni huudahti. "Pelataan sitten kun te tuutte lisää", ehdotin. Tytöt nyökytteli innoissaan ja pomppasivat melkein samaan aikaan sohvalta juostakseen eteiseen.
Keräsin kortit ja nousin sitten mennäkseni omaan huoneeseeni. Kun avasin oven tajusin että mun ja Kristianin huoneet oli ihan vierekkäin. Siinä paha missä mainitaan, Kristian käveli ihan sillä sekunnilla omaan huoneeseensa. "Huomenta", mutisin hiljaa. Kristian pysähtyi ovellensa ja piti ovenkarmista kiinni toisella kädellään. "Huomenta, juntti", se sanoi. "Etkö mee kouluun?" Kristian kysyi. Pudistin päätäni. "Aha. Älä häiritte mun koulua", Kristian sanoi. Nyökkäsin hiljaa. "Ei kun räjäytän maamiinan sun huoneessa", mutisin.
Kuulin Kristianin naurahtavan. "Just joo."
《Klo. 12.00》
Istuin huoneessa ja kirjoittelin päiväkirjaani. "Tuu syömään", Heli sanoi avonaiselta ovelta. Nousin ylös ja kävelin Helin perässä kohti keittiötä. Tarjolla oli tavallista kotiruokaa jota Kati oli Tanjan kanssa laittanut.
"Kiitos", sanoin otettuani ruokani. Istuin nimetylle paikalle ja katsoin ympärilleni. "Hyvää ruokahalua", Kati toivotti ennen kuin aloimme kukaan syömään.
YOU ARE READING
1095 yötä lastenkodissa [Finnish]
Short StoryTarina perustuu omaan kokemukseen lastenkodista ja siellä elämisestä. Huom, tarinaa on väritetty ja muunneltu! HOX: Tarina sisältää itsetuhoisuutta, masennusta, ahdistusta ja rakkautta + sun muuta Yritän kirjoittaa aina silloin kun kerkeän ja löydän...