" Dyna !!!!!! " Jerit Rezza yang tiba-tiba menerjah masuk ke dalam pejabat Dyna.
" Eishh kau apahal terjerit-jerit? " Marah Dyna.
" Hehe.. kenapa kau tinggalkan aku dengan Sarah semalam? Sampai hati kau...." Kata Rezza. Mulutnya dimuncungkan tanda merajuk.
" Bukan masalah aku. Sapa suruh kau main-main lagi dekat sana. Aku dah lapar so aku blah laa." Jawab Dyna,jujur.
" Kau sanggup tinggalkan aku demi perut kau?" Soal Rezza dengan nada yang sedih. Kitonyo manjoo.
" Ha ya " jawab Dyna.Malas.
" Aku merajuk ! " Jerit Rezza sebelum dia berlari keluar meninggalkan Dyna.
" Dia ada kad selain ic ke? " Soal Dyna sendiri. Dia pelik dengan perangai manja Rezza.
Dyna mengemas meja kerjanya terlebih dahulu sebelum kakinya melangkah keluar dari pejabatnya.
" Uii " tegur Fahrin yang ternampak Dyna.
" What? " Soal Dyna, menunggu jawapan Fahrin.
" Nak pergi mana? " Soal Fahrin, tertanya-tanya.
" Lunch " jawab Dyna, ringkas.
" Nak ikut ! " Jerit Fahrin, dia terus menghentikan kerjanya.
" Haa " jawab Dyna.
" Kau nak pergi makan dekat mana? " Soal Kyle yang mendengar perbualan Dyna dan Fahrin.
" Kedai tomyam yang selalu aku pergi. Kenapa? Nak ikut juga ke? " Soal Dyna.
" Boleh ke? " Soal Kyle pula.
" Ikut aje la.." jawab Dyna, ikhlas.
" Hehe jumm" kata Kyle teruja.
" Aku pun nak ! " Kedengaran suara Alya menjerit dari jauh. Dia berlari menghampiri mereka.
" Aikk? Telinga dia ni besar gajah ke? Dari situ boleh dengar." Kata Fahrin,selamba.
" Biar la dia nak ikut " kata Dyna pula.
" Jum ! Aku naik dengan Dyna" kata Alya.
" Hmm " jawab Dyna malas.
Mereka tiba di satu kedai Siam yang terkenal dengan kelazatan tomyam disana.
Mereka memesan makanan yang mahu dimakan lalu menikmati makanan tengahari bersama-sama.
" Dyna, Sarah kata kau dengan Darwish tinggal dia semalam dekat kilang daging tu. Betul ke? " Soal Alya tiba-tiba.
" Haah " jawab Dyna,jujur.
" Kenapa? " Soal Alya kerana dirinya ingin tahu.
" Dia dengan Rezza pergi main forklift dekat sana. Sampai nak langgar orang, nasib baik aku tak kena langgar. So aku tinggal la.. lagipun aku lapar waktu tu." Jawab Dyna,jujur.
" Hahahahahahaha.... Memang patut pun kau tinggal diorang. Korang pergi sana untuk siasat bukannya bersuka ria main forklift. " Kata Kyle selepas mendengar jawapan Dyna.
" Lepastu dia balik naik apa? " Soal Fahrin pula.
" Dia kata, dia balik naik teksi. Nasib baik dia bawa duit waktu tu" jawab Alya.
" Tadi aku dengar Rezza menjerit, katanya 'aku merajuk'. Kenapa eh? Sebab kena tinggal tu ke? " Soal Kyle.
" Haah " jawab Dyna.
YOU ARE READING
Endyna Daisha: HER REVENGE [C]
ActionENDYNA DAISHA atau lebih dikenali sebagai Dyna, merupakan gadis berumur 24 tahun, bekerja sebagai secret agent untuk Secret Police Agency JR (SPAJR). Seorang yang sangat handal dalam seni mempertahankan diri dan sangat cekap menggunakan senjata menj...