3 hari kemudian....
" Fahrin " tegur Kyle, lembut.
" Ya? " Soal Fahrin. Dia menghentikan kerjanya selepas ditegur oleh Kyle.
" Harini takda meeting? Kan Tuan Suhaimi kata dia nak mulakan misi lepas cuti? " Soal Kyle.
" Err tak pasti la.. " jawab Fahrin ragu-ragu. Dia sendiri tidak tahu.
" Aku patut tanya siapa eh? " Soal Kyle lagi.
" Cuba kau tanya Rezza atau Darwish " kata Fahrin. Kyle menganggukkan kepalanya.
Belum sempat Kyle ingin melangkah pergi, Rezza sudah terlebih dahulu masuk ke dalam pejabat itu.
" Eh Rezza, aku baru nak pergi pejabat kau " kata Kyle yang melihat Rezza masuk.
" Kenapa? " Soal Rezza, pelik.
" Harini takda meeting? " Soal Kyle.
" Ouhh.. takda, Tuan Suhaimi tak datang harini " jawab Rezza.
" Kenapa dia tak datang? " Soal Fahrin pula.
" Entah, jangan tanya aku, aku bukan anak dia " jawab Rezza, selamba.
" Kau datang sini nak apa? " Soal Kyle.
" Nak jumpa Fahrin " kata Rezza. Dia terus duduk di kerusi berhadapan Fahrin.
Kyle terus melangkah pergi untuk menyambung kerjanya.
" Kenapa nak jumpa aku? " Soal Fahrin sebaik sahaja dia melihat kelibat Kyle pergi meninggalkan mereka.
" Kau suruh aku siasat siapa ketua sebenar Black Haisumi tu.. kenapa mesti senyap-senyap? " Soal Rezza.
" Ouhh.. supaya kau tak kena sama seperti arwah Eiman kena dulu " jawab Fahrin. Rezza terus memasang wajah tertanya-tanya.
" Siapa Eiman? " Soal Rezza.
" Kau boleh dipercayai ke? " Soal Fahrin. Soalan berbalas soalan.
" Kenapa tak boleh dipercayai pula? " Soal Rezza lagi.
" Hmm.. aku percayakan kau.. tapi.. " belum sempat Fahrin menghabiskan ayatnya, bunyi Telefon bimbitnya yang menandakan ada mesej yang masuk terlebih dahulu memotong ayatnya.
" Kejap " kata Fahrin lalu mencapai Telefonnya. Rezza mengangguk.
' jumpa aku dekat lokasi ni ' - unknown
Unknown share location
' siapa kau? '
' datang aje.. kalau kau nak tahu perkara
sebenar tentang kematian Dyna ' - unknownFahrin memasang wajah yang tertanya-tanya. Dia pelik, mengapa tiba-tiba sahaja.
" Err nanti aku bagitau kau.. aku ada hal sikit " kata Fahrin lalu mengemas barangnya.
" Ye la.. " kata Rezza.
Fahrin terus bergegas ke lokasi yang sudah dihantar oleh seseorang tadi.
Dia tiba di sebuah hospital. Dahinya dikerutkan. Dia sangat mengenali tempat ini.
" Kenapa dekat sini? " Soalnya sendiri.
Tiba-tiba, Telefonnya berbunyi menandakan ada mesej baru yang masuk.
' naik tingkat 3, kau cari wad
vip dekat hujung sekali ' - unknown
YOU ARE READING
Endyna Daisha: HER REVENGE [C]
ActionENDYNA DAISHA atau lebih dikenali sebagai Dyna, merupakan gadis berumur 24 tahun, bekerja sebagai secret agent untuk Secret Police Agency JR (SPAJR). Seorang yang sangat handal dalam seni mempertahankan diri dan sangat cekap menggunakan senjata menj...