BAB 34

468 34 6
                                    


                       " Dyna !!!! " Jerit Fahrin. Dia juga mengetuk-ngetuk pintu bilik Dyna dengan kuatnya.

" Bangun Dyna.. !! " Jerit Fahrin lagi selepas tiada apa-apa respon dari Dyna.

Dyna yang mendengar jeritan Fahrin terus terjaga dari lenanya. Dia meraup kasar wajahnya.

" Musibat mana pula ketuk-ketuk pintu nihhh " katanya sendiri.

" Dyna... Ooo Dyna.. " panggil Fahrin. Kali ini dia tidak menjerit.

" Apa?! " Soal Dyna, suaranya dikuatkan sedikit.

" Bangun... Matahari dah terpacak atas kepala baru nak bangun ke?! Anak dara apa macam ni?!" Kata Fahrin. Seperti emak-emak bangunkan anak.

Dyna terus melihat kearah jam yang terletak di atas meja bersebelahan katilnya. Jam menunjukkan pukul 11.10 pagi.

" Yee laa.. " kata Dyna. Dia terus bangun lalu menghampiri pintu biliknya.

" Haa bangun pun.. " kata Fahrin selepas Dyna membuka pintu biliknya.

" Nak apa? Tak puas ke semalam dah bising? " Soal Dyna, tidak berpuas hati.

" Abang Sam suruh kejut kau.. so aku kejut la.. dah nak tengahari baru nak bangun? Ish ish ish.. " kata Fahrin, selamba.

" Eh? Siapa yang memekak sampai orang susah nak tidur semalam? Siapa? hah? " Soal Dyna.

" Entah, yang aku tahu orang tu hensem " jawab Fahrin, selamba.

" Perasan. " Kata Dyna sambil menjeling Fahrin.

" Dah, pergi la mandi, lepastu turun. Abang Sam masak mushroom soup dengan garlic bread tau.. kau lambat aku habiskan. " Kata Fahrin dengan senyuman mengejek.

" Kalau kau habiskan, memang aku goreng kau lepastu bagi babi hutan makan kau. " Kata Dyna mendatar.

" Aaa tachodd.. abang Sam !! Dyna cakap babi.. !! Cili mulut dia.. !! " Jerit Fahrin sambil berlari meninggalkan Dyna.

" Kawan siapa la tu " kata Dyna. Dia terus menutup semula pintu biliknya. Dia bersiap-siap dan membersihkan diri untuk bersarapan.








   Selesai membersihkan diri, Dyna terus turun ke tingkat bawah untuk bersarapan.

" Good morning princess ketot Khai ! " Tegur Khai yang ternampak Dyna datang menghampiri mereka.

" Yaa good morning " balas Dyna. Dia terus mengambil tempat bersebelahan Rafeeq.

" Makan laa.. favorite Dyna tu.. " kata Sam, lembut. Dyna mengangguk perlahan.

" Nasib baik kau cepat. Aku baru ingat nak habiskan tadi " kata Fahrin, selamba. Dia cuba untuk mengusik Dyna.

" Takpa kalau Fahrin habiskan, Sam boleh masak lagi untuk Dyna " sampuk Sam selepas mendengar kata-kata Fahrin itu.

Fahrin mencebik mulutnya. Dyna terus menjelir lidahnya kepada Fahrin sebagai tanda mengejek.

" Dah la.. makan " arah Rafeeq.

Mereka menikmati sarapan pagi mereka bersama-sama.

" Ohh ya, Dyna sebenarnya dah ada rancangan. " Kata Dyna.

" Ya? Apa tu? " Soal Rafeeq.

" Tapi sebelum tu, Dyna nak bagitau pasal rancangan sebenar Suhaimi tu. " Kata Dyna. Mereka hanya menunggu Dyna menyambung ayatnya.

" Misi team Fahrin kena pergi tangkap semua orang yang terlibat dengan Black Haisumi. Sebenarnya... itu semua penipuan semata-mata. Suhaimi tu gunakan diorang untuk tangkap geng-geng dadah dekat negara ni. Supaya dia atau Black Haisumi jadi satu-satunya organisasi yang edar dan buat dadah." Ujar Dyna.

Endyna Daisha: HER REVENGE [C]Where stories live. Discover now