Ak chcete byť umelcom porušujúcim pravidlá, musíte ich poznať skrz na skrz ako profesionál. Od slova do slova. Ich plné znenie. Tak, aby Vaša kreativita dokázala vytvoriť seba menšiu cestičku, smerujúcu k bezpečnej bráne porušenia.
Bolo to päť jednoduchých pravidiel, ktoré mňa a Juliana naučili tancovať na tenkom lade. Päť jednoduchých pravidiel, ktoré nám na jednej strane dávali všetku voľnosť sveta a na tej druhej nám zväzovali ruky kovovými opratami.
Pravidlo číslo jeden- je to len sex. Nič viac a nič menej, ako len pudová, živočíšna túžba. Prostriedok na ventiláciu frustrácie. Nástroj k potešeniu. Zábava pre dospelých, v ktorej sme sa obaja bytostne vyžívali.
Pravidlo číslo dva- žiadne city nazvyš. Ak malo všetko fungovať, toto pravidlo bolo nevyhnutnosťou. Predstavovalo základný stavebný kameň k funkčnosti našej novej dynamiky. Pocity Vás robia zraniteľnými. Slabými. Ľahko manipulovateľnými. Zbavujú Vás možnosti byť tým nadradeným a to bolo niečo, čoho sa ani jeden z nás nechcel vzdať.
Pravidlo číslo tri- žiadne ďalšie pletky s inými ľuďmi. Jediné pravidlo z pomedzi všetkých, na ktorom sme sa zhodli rýchlo a bez zbytočných rečí. Julian ho vyslovil a ja som mu naň súhlasne kývla. Bolo to tak automatické, akoby namiesto nás rozprávalo to malé zrnko žiarlivosti, ktoré sa hlboko v našom vnútri, nevedno kedy a nevedno ako, zasialo a pomaly, postupne klíčilo.
Pravidlo číslo štyri- ostane to len medzi nami. To bolo niečo, na čom som trvala. Nebol nik, kto by o tom mohol vedieť. Žiadna Diana. Žiadny Jannis, či Jascha. A vonkoncom nie nik spomedzi dortmundských hráčov, či vedenia klubu. Bolo to tak lepšie pre nás oboch. Pre jeho fungovanie v klube a pre zachovanie môjho mentálneho zdravia. Práve preto muselo všetko na vonok vyzerať tak, ako na začiatku. Malicherné hádky. Ostré výmeny názorov. Ironické pošťuchovanie. Jednoducho všetko to, čo robilo nás nami a predovšetkým všetko to, čo živilo napätie, ktoré nás k sebe tiahlo.
A na záver to posledné.
Pravidlo číslo päť- neovplyvní to našu budúcnosť. Nech by to celé skončilo akokoľvek, na konci by som ja bola stále Carlotta Watzke, neter výkonného riaditeľa Borussie Dortmund a on arogantný, blonďavý futbalista Julian Brandt.
Bolo to len päť jednoduchých pravidiel. Nič zložité, či komplikované. A možno práve v tej jednoduchosti sa ukrývalo čaro ich porušovania. Avšak, ani vo sne by mi nenapadlo, že to budem ja, ktorá ako prvá poruší jedno z týchto piatich pravidiel.
Žiadne city nazvyš? Čo do pekla som si len myslela, keď toto pravidlo opustilo moje pery? Akoby šeptalo moje svedomie: „Hlúpa, hlúpa, naivná Caro!"
Po výhre nad Newcastlom nastalo pre Borussiu Dortmund temné obdobie v nemeckej Bundeslige. Séria nezdarov, ktorú nedokázali prelomiť a ktorá sa s nimi tiahla celým záverom zimnej časti sezóny. Tri prehry, tri remízy a len jedna jediná výhra rozhodne nie sú tým, čo by ste chceli, aby svietilo vo výsledkovej listine pri vašom klube.
A tak, ako veľmi sa BVB nedarilo na domácej scéne, tak veľmi excelovala na tej svetovej. Skončiť základnú časť Ligy majstrov na čele skupiny f, prezývanej i skupina smrti, bol výsledok, ktorý predstihol očakávania i tých najväčších futbalových optimistov. Predsa len za sebou naši futbalisti nechali velikánov ako PSG, či Miláno.
Skoro, akoby bol Dortmund klubom, v ktorom sa bili dva tímy. Ten, ktorý víťazil vo svete a ten, ktorý trpko zlyhával doma. Oba tieto tímy boli tvorené tými istými hráčmi a manažované tým istým trénerom. Možno i to bolo spúšťačom všetkej tej kritiky z vonku, zo strany médií a sklamaných fanúšikov a zároveň spúšťačom interných bojov, ktoré sa rozmohli naprieč celým klubom a vytvárali tak nepriateľskú, dusivú atmosféru.
ESTÁS LEYENDO
Kai•ros | J.B.
Novela JuvenilCarlotta Watzke sa po dlhých rokoch strávených v zahraničí vracia do rodného Dortmundu. Jej návrat bol neočakávaný, impulzívny. Presne taký, ako ona sama. Realita, s ktorou sa však v Dortmunde stretáva jej nie je po chuti. Westfalenstadion, na ktoro...