31.10. 1981:
,,Řediteli,"vběhl do kanceláře Brumbála Severus Snape. ,,Voldemort právě zaútočí na Potterovy, nestihl jsem je včas varovat."
Brumbál se jen smutně podíval a Snape vyšel ven.
Čaroději to přišlo doopravdy divné, jak se tvářil.
~
Lily Potterová narozená u mudlů scházela dolů.
Vzala si od manžela Jamese syna Harryho a šla ho uložit.
Jejich pes Inu běžel za nimi.
Lehl si za Harrym. Byl to yorkšír, kterého jim dal Sirius jako dárek.
Náhle se ozvala hlasitá rána. Aki vyběhl ven. Harry broukl a rudovláska řekla:,,Klid Harry, určitě se Inu vrátí."
Místo ale aby pes vběhl znovu do místnosti se ozval Jamesův křik:,,Lily to je on!" ,,Vezmi Harryho a schovejte se!"
~
Inu se vrhl k domovním dveřím, kde se vrhl James.
Kousl nezvaného hosta do nohy do ruky a minulo ho smaragdově zelené světlo a odrazilo se na útočníka.
,,Už mé rodině neublížíš!,"zaštěkal.
,,NEEEE!,"křikl zlý čaroděj ten nezvaný host přes celou chodbu.
,,Lily už je to dobrý!,"volal na rudovlásku James. ,,Nic už nehrozí."
Lily vyšla z pokoje a zeptala se:,,Co se stalo?" ,,Je nejspíš mrtvý,"pravil James. ,,Ale tělo se ztratilo." ,,Zbyl z něj jen plášť a hůlka." Lily sešla schodiště a opravdu viděla u schodů jen plášť a tisovou hůlku.
,,Začel pronášet vražednou kletbu, ale Inu mu vběhl do cesty."
~
,,Dvanácteráku!" ,,Lily!,"vběhl dovnitř Sirius. ,,Zaplať pánbůh, že jste v pořádku." ,,Kde je Harry?"
,,Nahoře je v pořádku,"řekla Lily. ,,Peter nebyl ve svém domě,"vysvětlil Sirius svůj příchod. ,,Tak jsem musel rychle sem." ,,Zabiju Petera,"zasyčel James. Lily ho chytila a řekla:,,Ne, Jamesi, Harry potřebuje svého tátu tady."
Náhle uslyšeli těžké kroky. Sirius rychle přivolala hůlky Lily a Jamese z obýváku a podal jim je.
Postava vešla dovnitř a Lily vykřikla:,,Hagride!"
,,Lily, Jamesi jste naživu!,"vykřikl poloobr v šoku.
,,Co tady děláš?",ptal se ho James. ,,Brumbál mi řekl, že jste mrtví a Harry jediný přežil a že mám Harryho vzít k jeho příbuzným Dursleyovým."
,,Děláš si srandu?!,"zavrčela Lily. Inu též zavrčel.
,,Protože jsme naživu, tak se Hagride otoč a vrať se za ním a řekni mu, že se s ním vypořádám později,"dodala. ,,Ikdyby bychom umřeli, je to Sirius pod koho by spadal a Alice je jeho kmotra."
,,Ale tys je zradil,"obrátil se na Siriuse poloobr.
,,Nezradil Peter nás zradil,"řekl pobouřený James.
,,Teď udělej, co jsem řekla,"sykla na Hagrida Lily.
Poloobr tedy zmizel z domu ve tmě.
,,Zavolej Moodymu Jamesi,"řekla pak Lily manželovi. ,,A Amélií ať jim to nahlásíme a hledají Petera."
,,Jak mohl Brumbál vědět, že na nás zaútočí?",zeptala se Lily nechápavě Siriuse a pobouřeně na Brumbálovo jednání. ,,Jak se opovažuje posílat sem Hagrida, aby vzal Harryho tam, kde ho nikdy nechceme aniž by znal výsledek útoku."
,,Nevím Lily,"řekl jí Sirius. ,,Ale jeho další manipulace beztak.
~
,,Bude se hledat,"řekl Moody. ,,Brumbál řekl, že to byl Sirius, kdo byl strážce tajemství." ,,Sirius to nebyl,"řekla mu jasně Lily. ,,Peter to byl." ,,Díky Inu jsme to přežili." ,,Alastore já nevím na co si tady ten Brumbál hraje." ,,Posílal sem Hagrida, aby vzal Harryho k Dursleyovým a říkal mu, že jsme mrtví." ,,V naší závěti je jasné, že tam Harry nikdy, když se nám něco stane nemá chodit." ,,Má kmotra, kmotru a babičku Minervu."
,,Též pro mě teda nepochopení,"řekl Moody. ,,A jak vůbec věděl, že se tady objevil?",zeptala se Amélie.
,,Nevím,"pravil James. ,,Nechápu, co to znamená." ,,Zničení života nevinného dítěte a dalšího čaroděje a ignorování poslední vůle." ,,Chtěli jsme původně udělat strážce tajemství Siriuse a on jakoby věděl, že je Peter pod Voldemortem." ,,Všechno díky našemu hrdinovi,"ukázal na Inu, který zaštěkal.
,,Zabiju toho Petera!,"zavrčel Sirius. Lily ho vzala za paží a řekla:,,Ne, Siriusi." ,,Nech to na Moodym, Amélií a bystrozorech ve službě." ,,Harry potřebuje svého kmotra tady a ne v Azkabanu."