Lily nemohla sledovat scénu, aby byla znovu zklamaná.
Ulevilo se jí, když jí Severus objal kolem ramen.
Až jí z myšlenek vytáhl hlas, který už sedm let neslyšela. ,,Kde je Neville? Kde je moje dítě?" Lily se podívala na Alici. Její oči byly zcela v normálním stavu. I tvář.
,,Alice!,"vykřikla Lily a pevně svou kamarádku objala.
,,Kde je Neville Lily?",zeptala se znovu. ,,Buď vklidu,"řekla rudovláska. ,,Je doma s Harrym."
Všechno Alici vysvětlili, co se stalo a ta byla v šoku:,,Je mu už osm let?! Vždyť před pár minutami byl ještě dítě!"
,,Ano už je mu osm let,"řekl Severus. ,,Byla si spolu s Frankem v neblahém stavu, když váš mučili Lestrengeovi a Bárty Skrk junior. Byli jste tak než jsme vám s Lily udělali lektvar, který tě vyléčil."
,,Panebože!,"vykřikla Alice. ,,My jsme s Frankem proleželi sedm let po těch cruciech! Chudák Neville!"
,,Klid Alice,"řekla Augusta, která tam nakonec taky dorazila. ,,Lily a James se o něj celou dobu starali jako o vlastního syna a oba je mají za své rodiče."
,,Děkuji moc Lily,"řekla Alice kamarádce. ,,Moc prosím ať je mi dovoleno též být jejich matkou."
,,Bude,"usmála se Lily.
,,Paní Longbottomová,"oslovila jí léčitelka O'Brianová. ,,Nevím, proč lektvar na Vašeho manžela nezabírá, ale přijdeme nějak s Poppy, Lily a Severusem na to a uděláme všechno pro to, abychom ho taky vyléčili."
,,Bude doufat,"řekla Alice. Lily jí nabídla, aby s nimi bydlela spolu se svou tchýni v Merlinově akademií věd a umění. Alice samozřejmě souhlasila.
,,Brzy se vrátím,"řekla Alice svého manželovi a vyšla s ostatními z pokoje, kde strávila nechtěně sedm let.
,,Alice je to ale složitý,"řekla jí Augusta. ,,Neville si celou dobu myslel, že Lily a James jsou jeho rodiči a Harry je jeho dvojče. Nedokázali jsme mu to říct dřív než včera."
,,Chápu to,"řekla jí snacha.
~
Když vešli do átria tak Alici všichni známí přivítali.
Za nimi pak přišli Gideon a Regulus. Dali si snídani a pak šli rozbalovat dárky.
Alice se mezitím poznávala s Harrym a Nevillem ve vedlejší místnosti.I s Inu, který si jí hned oblíbil. ,,Zůstaň tady určitě s námi mami,"řekli Harrym s Nevillem naráz. ,,Je tady dobře."
,,To víte, že zůstanu,"řekla Alice a oba naráz objala.
~
Když si pak všichni dál povídali u stromečku zapraskal letax.
,,Léčitelko O'Brianová,"oslovila jí Lily. ,,Mám nejspíš dobré zprávy,"řekla. ,,Paní Longbottomová,"oslovila Alici. ,,Stav Vašeho manžela je v naději, že kdyby mu Lily a Severus podali další dávku lektvaru vyléčí se."
Alice se usmála a zeptala se:,,Kdy to můžeme zkusit?"
,,Hned zítra,"řekla léčitelka.
~
Když večer Alice seděla v pokoji na posteli, který ji Lily a James přidělili říkala si, že nemá nejlepší pocity, že jí vlastně Neville vůbec nepotřebuje. Za tu dobu, co ona a Frank byli neschopní našel nové rodiče. Oba kluky slyšela, když šli do svého pokoje spolu taky s Inu:,,Je hodná, ale je zvláštní říkat jí,,mami". Byl to Harry.
Neville řekl:,,To jo."
,,Snad zde zítra bude se mnou Frank,"řekla si v duchu. ,,Je ho tady potřebuji."
~
Lily a Severus zrovna vařili další dávku lektvaru pro Franka.
,,Musí to být pro Alici trapné, že si pamatovala jako miminko,"říkala si v duchu Lily. ,,A vlastní miminko."
Viděla sice, že jí má Neville rád, ale jako rodiče bere pořád jí a Jamese. A Harry s Inu byli pro něj stále dvojčata.
Ačkoliv jí bylo Alice líto, měla pro Nevilla pochopení.
~
26.12. 1988:
Druhý den Lily, Severus, Alice, Poppy a Augusta se vydali s lektvarem za Frankem. Poppy a léčitelka O'Brianová mu podali lektvar a mávly nad ním hůlky.
Frankovi oči se pohly. Bylo to napínavé. Mysl bývalého bystrozora se vracela nakonec k normálu.
,,Kde to jsme?",zeptal se Frank. ,,Kde je Neville?"
,,Je v bezpečí s Harrym,"řekla mu Alice a objala ho a všechno mu řekla.
,,To je strašný,"řekl Frank. ,,Sedm let jsme byli mimo."
~
27.12. 1988:
Frank a Alice nakonec zůstali bydlet v Merlinově akademií a přijali místa dalších profesorů. Když po snídani seděli v pokoji Alice řekla smutně:,,Jsem ráda, že si tady se mnou, ale mám pocit, že jsme ztratili Nevilla. Jsem za to ráda, že se Lily a James o něj starali, když jsme byli neschopní, ale je smutné vidět, že nás nepotřebuje."
Frank jí konejšivě objal a řekl:,,To bude dobrý. Uděláme si další dítě, které už neztratíme a třeba víc. Chápu ho, že je těžké, že s Harrym musí brát, že mají dvoje rodiče, když ho Neville bere jako dvojče. Dovolíme jim kdyžtak, aby nám říkali křestními jmény." Alice vzlykla a pevně Franka objala.
~
Ve stejnou dobu Narcissa a Andromeda šly ke Gringottovým.
Arcturus a Sirius šli za nimi pod stínovým kouzlem.
Když vešli do kanceláře náčelníka, tak Ambrosius Malfoy už tam byl.
Navzájem se seznámili.
Narcisse připomínal úplně Luciuse, akorát byl ostříhaný nakrátko.
,,Ať teda prsten rozhodne,"řekl náčelník. Ambrosius si ho navlékl a všichni čekali. ,,Doufám, že ho nepřijme,"říkala si v duchu Narcissa.
Kolem Abrosia se objevila záře. ,,Gratuluji lorde Malfoyi,"řekl náčelník pevně.
Arcturus a Sirius se ukázali a Arcturus se zeptal náčelníka, jestli může novopečenou hlavu rodiny Malfoyových vyslechnout pod veritesérem.
Náčelník dovolil a podal mu jej.
,,Kdo jsi?",zeptal se ho Arcturus.
,,Lucius Malfoy,"řekl nový lord Malfoy.
,,Ale bystrozorové tě hodili závojem,"namítl Arcturus.
,,Oni to udělali,"řekl Lucius.
,,A jakože jsi naživu?",zeptal se ho Arcturus v šoku.
,,Vytvořil jsem viteály ještě před tím,"řekl Lucius. ,,A převzal tělo Ambrosia Malfoye svého příbuzného."
,,Máme zavolat Alastora Moodyho?",zeptala se Andromeda. ,,Když je zde zločinec na útěku.
Náčelník zavrtěl hlavou. Arcturus s tím počítal. Skřeti nikdy nevyřeší problémy kouzelníků a čarodějek, tak Lucius mohl jít. Když se přemistili letaxovou sítí zpátky domů tak si Narcissa opět říkala v duchu:,,Měli jsme rodinu Malfoyových zahrnout pod rodinu Blackových po anulování mého manželství s Luciusem."
Všichni si nakonec řekli, že jak to řeknou Moodymu promysli plán jak najít Luciusovi viteály. Věděli, že můžou být rozmístěny všude na Malfoy manoru, protože použil množné číslo.