Sirius když přistál u Tří košťat proměnil se zpět v psa.
Nechtěl vypadnout přímo do kanceláře ředitele, protože by se neudržel.
Inu pelášil za ním. Ikdyž měl kratší nohy než zvěromág chtěl být rychlejší než on, aby ho zadržel udělat nějakou blbost.
Když dorazili do Bradavic Inu ho úplně předehnal a začel na něj útočit a stahovat ho. Navzájem se váleli u jezera a pokoušeli se pokousat jeden druhého. Ikdyž Sirius si pořád opakoval:,,Musím se dostat k Brumbálovi,"a řekl to Inu.
,,Nech to na mě,"řekl Inu. ,,Až tam přijdeme jen mu řekni ,,Ariana na tebe bude čekat až umřeš.""
,,Nemůžeme ho ale zabít,"řekl Sirius. ,,Nebo bystrozoři zabíjí nás."
,,Neboj, nezabiju ho,"řekl Inu. ,,Jen taková malá lekce.
~
Když se dostali kolem chrliče ke kanceláři tak Sirius se změnil zpět v člověka a zaklepal.
Poté vešel a Brumbál řekl:,,Siriusi chlapče můj,"bylo to tím dědečkovským hlasem, který stejně jako Lily nenáviděl.
,,Brumbále ty stará lysko!,"křikl na něj naštvaně. ,,Co si myslíš, že děláš? Ariana na tebe bude čekat až umřeš."
,,Chtěl jsem jen pomoct mladému Harrymu,"řekl Brumbál.
Inu vyletěl jako blesk, vytáhl z kapsy od Siriuse bezovou hůlku a seslal na Brumbála nějakou kletbu. Čaroděj zaúpěl.
Pak kývl na Siriuse ať zmizí. Sirius kývl a před kanceláři se zase proměnil v psa a běželi zpět před hrad.
,,Co si mu udělal?",zeptal se ho po cestě. ,,To musím vědět jen já a ty to časem zjistíš,"řekl Inu a napřáhl tlapu, aby klopýtl.
,,Vysvětlí mi to,"trval na svém Sirius. ,,Obávám se, že to nebyla moc dobrá magie,"řekl Inu. ,,Od té doby co mám tu jízvu, mívám někdy vzpomínky, které nejsou moje." ,,Máš vzpomínky z Voldemortovi mysli?",zeptal se ho v šoku Sirius.
,,Nevím,"řekl Inu a běžel k Prasinkám. Siriusovi nezbývalo nic než ho následovat.
~
Lily si povzdechla a začela vysvětlovat. ,,Harry existuje proroctví,"řekla. ,,Věříme, že se netýká ani tebe ani Nevilla, ale Inu. Jízva na Inuově zádech však není nic jiného než jízva po kletbě a on nemusí zemřít než kdokoliv jiný, kdo porazí Voldemorta. Nepřekvapilo by mě, kdyby ho Inu dokázal porazit, ale pokud by to dokázal někdo jiný, proroctví by se nenaplnilo." Harry napjatě poslouchal a Lily pokračovala:,,Nikdo nemůže říct, jestli jsou věci prorokovány a dokazovat, že je neomylný a že se stanou. Pokud jde o návrat Voldemorta je to možné, ale až budeš starší vysvětlíme ti všechny podrobnosti. Už je to ale více než pět let, tak si nemusíš dělat starosti,"a pohladila syna po hlavě.
Harryho vysvětlení jeho maminky uklidnilo a dost utěšilo.
James řekl:,,Doufám, že Sirius neudělá nějakou blbost. Ikdyž mi ta stará lyska leze na nervy, potřebujeme Tichonožku tady ne v Azkabanu."
,,Inu mu to nedovolí,"řekl Harry sebevědomě. ,,Štěstí že šel s ním,"pravila Lily. Za chvíli Sirius vešel do místnosti a Inu těsně za ním.
,,Co si mu udělal?",zeptal se hned Remus. ,,Nic,"pokrčil Sirius lehce rameny. ,,Jen s ním mluvil."
,,Co?",zeptal se James nevěřícně.
,,Fakt,"řekl Sirius. ,,Ale Inu mu něco udělal. ,,Inu?",zeptala se Lily. Pes přišel k ní a olízl jí ruku.
~
Teprve později večer když už děti byly v posteli Sirius řekl Lily, Jamesovi a Amélií co se stalo mezi Inu a Brumbálem.
,,Má vzpomínky od Voldemorta?",zeptala se Lily.
,,To je stejné, jakokdyž může mluvit hadím jazykem,"řekl James.
,,Takže je možné, že Inu na Brumbála seslal nějaké temné kouzlo?",zeptala se Amélie. ,,Pravděpodobně ano,"odpověděl Sirius. ,,Ale když jsme odcházeli byl ještě živý."
,,Inu by nikoho nezabil,"pravila Lily. ,,Chápu, že byl naštvaný kvůli Harrymu."
To měli teprve zjistit během měsíců, co to bylo za kouzlo.
~
1.8. 1988:
Když Harry čekal na trénink v kanceláři Nevyslovitelných na Ďábla, tak znovu si přečetl dopis Brumbála. ,,Nevillovy rodiče jsou přece stejní jako mojí,"řekl si. Právě Neville jeho rodičům též říkal:,,Mami" a Tati". Byli jako dvojčata.
Ta věta:,,Voldemort se rozhodl zaútočit na tebe a tvoje rodiče ne na Nevilla a jeho rodiče."
Řekl si nakonec, když přišel Ďábel, že se doma někoho zeptá.
~
Když se vrátil domů, přemýšlel koho se zeptat. První ho napadl Neville, ale bylo mu jasný, že jeho dvojče by nic nevědělo. Bylo by na úrovni jako on.
Tak ho napadla maminka. Mezitím co Neville byl ve skleníku s profesorkou Prýtovou, Inu spal v jeho a Nevillovém pokoji tak jí našel v laboratoři jak pomáhá strýci Severusovi s lektvarem. Všechno jí řekl.
,,Vy s tátou jste přece mojí i Nevillovy rodiče?",zeptal se. ,,Samozřejmě též Miíni a Charlusovy."
Severus řekl:,,Bylo mi jasný, že se zeptáš Harry."
Lily řekla:,,Je to komplikovaný. Samozřejmě bereme vás jako oba naše syny, jsme tvojí rodiče, Miíni i Charluse, ale Neville má vlastní rodiče tetu Alice a strýčka Franka Longbottomovi.
,,Proto má jiné přijímání než mám já, Mia a Charlus,"řekl černovlásek. ,,A co je s jeho rodiči?"
,,Byli po pádu Voldemorta napadení a jsou doteď z toho nemocní,"řekla Lily. ,,My právě se strýcem Severusem děláme lektvar, abychom je vyléčili."
,,Neville je ale pořád pro mě dvojče,"řekl Harry. ,,A bude."
,,Jsi správný kluk Harry,"usmál se Severus a pohladil ho.
,,Jen Nevillovi nic neříkej,"řekla Lily.
,,Neřeknu, dokud nedokážete vyléčit tetu Alice a strýčka Franka,"slíbil Harry.
~
,,Už je tak velký kluk,"řekla Lily a Jamesovi v hlavní ložnici večer.
,,To je,"pravil James. ,,Rowena mi jednou dala vzpomínku svojí vizi o Harryho dětství. Zabil nás oba Voldemort a on vyrůstal u Dursleyových kvůli Brumbálovým krevním ochranám naprosto nemilovaný, zacházelo se s ním jako s domácím skřítkem,"řekl James zděšeně.
,,Ani mi to neříkej,"okřikla ho Lily. ,,Naštěstí se to díky Inu nestalo. Krevní ochrany by stejně nefungovali, protože Harry by to u nich nepovažoval za domov a Petunie navíc není jeho příbuzná."
~
1.9. 1988:
Malí nevyslovitelní byli téměř zklamání, když začela škola a nastala třída hipogrifů.
,,Trénink s nevyslovitelnými a Ďáblem je rozhodně zajímavější,"řekl Draco dospělým ze širší rodiny a ostatní s ním souhlasili.
,,Jasona moc nemusím,"řekl Harry. ,,A Inu také ne."
,,Tak jestli chcete můžu vás všech sedm z některých odpoledních hodin omluvit a můžu předstírat, že vás učím doma,"navrhla Lily.
,,Ano prosím, prosím,"řekly Hermiona, Susan a Christa současně.
,,Arcturusi?",zeptala se Lily.
Ten předstíral, že není nadšený, ale souhlasil. Jason Lochart nebyl rád, že ztrácí každé odpoledne sedm nejlepších studentů, ale Lily byla ředitelka základní školy a on to musel respektovat.
Těch sedm osmiletých děti byla díky tomu šťastná.
~
1.11. 1988:
Ráno po halloweenské hostině Narcissa obdržela dopis od náčelníka skřetů, aby co nejdřív přišla ke Gringottovým.
,,Co myslíš, že skřeti chtějí?",zeptala se Andromedy.
,,Nevím,"řekla jí sestra. ,,Chceš, abych tě doprovodila?"
,,Jo,"řekla Narcissa. ,,Jestli chceš,"byla ráda, když její starší sestra úspěšně přikývla.
~
Později téhož dne dorazil do kanceláře ředitelky Alastor Moody.
,,Potřebuji mluvit s Blackem,"zavrčel bystrozor. ,,Zřejmě něco provedl Brumbálovi 31. července."
,,31. července?",zeptala se v šoku Minerva, když poslala patrona profesorovi Obrany proti černé magií. ,,Není už trochu pozdě si s ním promlouvat?"
,,No, Brumbál si prý myslel, že je to pomíjívá a dočasná věc, ale teď se oslabuje,"řekl starší bystrozor. ,,Přišel dnes za mnou ráno a vzpomněl si prý, že je to od toho dne, kdy ho navštívil Sirius spolu se psím hrdinou."
Minerva si vzpomněla a řekla:,,Pamatuji si ten den už,"řekla to, když Sirius vešel do místnosti. ,,Brumbál poslal k narozeninám malému Harrymu příšerný dopis o proroctví,"vysvětlila. ,,Psal mu tam o proroctví, že Harry musí bojovat s Voldemortem, že Inu musí zemřít a tak. Sirius a Inu pak šli do Bradavic, aby to Albusovi vypověděli. Jsem si jistá, že na něj nepoužili žádná kouzla,"dořekla vedoucímu oddělení magického práva, ikdyž věděla lépe.
,,Ne,"potvrdil Sirius radši.