,,Mohli bychom použít Inu jako na záchranu v našem týmu,"řekl Arcturus, když mu bystrozoři dali vědět o situaci a když se vrátil k Minervě. ,,Pomohl už najít dalšího smrtijeda jako s tebou Lily toho Luciuse Malfoye před dvěma dny.
,,Nott byl opravdu na Nott manoru a vhozen za závoj,"řekl Arcturus. ,,A jeho žena poslána do Azkabanu za ukrývání zločince."
,,Jeho žena je v Azkabanu?",zeptala se v šoku Minerva. ,,Co bude s tím chlapcem?"
,,Zatím není v Azkabanu,"řekl Arcturus. ,,Předpokládám, že Moody jí bude vyslýchat pod veritesérem. Možná dostane podmínku a nepůjde do Azkabanu. Promluvte kdyžtak s tím chlapcem a zeptejte se, jestli nemá nějaké příbuzné. Popřípadě si ho nechte, však místa je tady dost."
,,Dost špatné, že si to Inu uvědomil,"řekla si v duchu Minerva.
~
Během přestávky probrala situaci s kolegy. Narcissa řekla:,,Theodorovu matku znám dost dobře, není smrtijedka ani není zlá. Pravděpodobně se svého manžela bála, jako já kdyby mě Lucius oslovil."
,,Doufám teda, že se situace vyvine tak, že budeme pak moct toho chlapce po škole poslat domů,"řekla Lily.
,,Zjistil bych od Amy, jestli něco ví od Moodyho,"řekl Sirius. ,,Když to ale tak říkáš Cissy, tak věřím, že z toho výjde s podmínkou, jestli je tomu tak."
Odpoledne už naštěstí paní Nottová byla doma, tak chlapec mohl za ní domů. Lily za to byla ráda, zvlášť když Inu na něj neustále vrčel.
Když chlapec zmizel s matkou v letaxové sítí, tak Lily si vzala Inu stranou a s pomocí Harryho tlumočení řekla:,,Inu během několika týdnů na něj nevrč a uvidíme, jestli se jeho postoj změní."
Inu teda souhlasně zastříhal ušima a olízl jí ruku.
~
1.10. 1986:
Ema a Dan Grangerovi žili s Hermionou od svého propuštění z nemocnice v Merlinově akademií čar a umění.
Ema, která zrovna nebyla připravena se vrátit do svého domova v mudlovském světě, tak pomáhala se starat o tři nejmladší členy širší rodiny: Charluse, Reguluse a Jonathana.
Hodně si rozuměla s Miou, která byla od září hrdou žákyně třídy jednorožců.
,,Připomíná mi Hermionu,"řekla Lily o její dceři. ,,Jsem ráda, že Hermiona mohla být zde s vámi, když jsme byli s Danem v nemocnici."
,,Protože má přátelé jak v Mií i dalších,"řekla Lily s úsměvem.
,,Hlavně, že nemusela být s tetou, strýcem a sestřenici, která jí říká zrůda,"řekla Ema. ,,To už přede mnou radši neříkej,"řekla rudovláska.
Úplně jí to připomnělo její sestru, která jí stejně nenáviděla jako Hermionu její sestřenice.
,,Promiň, jestli jsem na tebe vyjela,"řekla Lily. ,,Sestra která nakonec není ani moje sestra mě tak stejně kvůli magií nazývala. Jinak teda jestli chceš můžeš tady dělat knihovnici a Narcissa převezme Alchymií, stále nam chybí několik učitelů. Charity třeba potřebuje pomoct se studiem mudlů."
,,Ještě jsem neslyšela o předmětu Alchymie,"zasmála se Ema. ,,Záleží co řekne Dan."
~
Dan který když situaci probíral s Jamesem řekl:,,Mým dvěma dámám nemohu nic upřít, mezitím prodám praxi, když tady teda zůstaneme, nás dům je stejně jen trosky." ,,Požádal jsem skřety, aby to místo přestavěli,"řekl James. ,,Záleží, jestli se tam někdy s Emou vrátíte nebo zubařskou praxi taky dočasně zavřete. Pokud chcete zůstat můžu požádat skřety, aby prodali dům i praxi za vás."
,,Tak jo,"řekl Dan. Byl rád, že vyhoví své ženě, která už dávno odešla do důchodu jako zubařka a chtěla zůstat tady, když jí řekli, že smrtijedi, kteří ji a Dana napadli možná ještě běhají na svobodě.
~
Když taky chytili Luciuse mohli se Moody a bystrozoři podívat na Malfoy manor zase s Dobbyho pomocí.
Když totiž byl Lucius pryč z toho domu, tak nemohl kobky skrýt a mohli tam proniknout. Bylo už teď jasný, že smrtijedi jsou pryč. Bylo jasný, že se tam ukrývali, protože tam bylo plno temných artefaktů. Bystrozorové je zabavili.
,,Znamená to, že se naši uprchlíci můžou vrátit domů?",zeptala se Regina, která tam byla taky. ,,Že už by to bylo bezpečné?",dodala otázku.
Moody a bystrozoři jí přikývli na souhlas. ,,Už se těším až budu mít panství jen pro nás čtyři,"pousmala se Regina. Ne že by je nerada viděla, ale byla ráda, že tam bude už jen ona, její manžel a děti. Věděla, že i uprchlíci budou rádi, když věděla, že i matka Deana Thomase se na to ptala.
~
19.9. 1987:
Byl poté rok klid. Lily když širší rodina seděla v Merlinově akademií na oslavě Hermioniných osmých narozenin, tak jí vyrusil tlak v hlavě.
,,Lily, tady Amarasu,"volalo jí to. ,,Musíš do Bradavic za mnou, je to důležité."
Lily se teda omluvila, vzala Inu, letěla za Fawkesem a požádala ho, aby jí a Inu vzal do Bradavic do Salazarovi komnaty.
Když tak s Fawkesem přistála mířila směrem ke dveřím, které se otevřely, když Amarasu zasyčela.
,,Tady,"zasyčela Amarasu a ukázal hlavou k černovlasému chlapci, na kterého Inu zavrčel. U nohou mu ležel zrzavý chlapec a vedle něj kniha.
Inu na černovláska zavrčel.
,,Musíš zničit ten deník,"zasyčela Amarasu. Inu tedy zaťal drápy do deníku a ten černovlásek křičel:,,Co to děláš?" Chtel po Inu skočit, ale Inu zaťal víc a víc až černovlásek zmizel a zrzek se probral.
,,Jsi v pořádku?",zeptala se ho Lily a pomohla mu vstát.
,,Jo,"řekl chlapec. ,,Nevěděl jsem, co je s tím deníkem, dal mi ho Lucius Malfoy před rokem, když na nás s mamkou narazil. On mi ten kluk Tom Raddle odpověděl z deníku, chtěl abych vypustil baziliška, ale ten se nedal, říkal, že k němu nemá žádný vztah. Pamatuji si teď jedině, jak vyšel z deníku. Lily ho objala a řekla:,,Fawkesi, vezmi nás tady s..."
,,Percy Weasley,"představil se chlapec. ,,Percym do Brumbálovi pracovny,"dořekla Lily, vzala deník ze země a rozloučila se s Amarasu.
~
Když přistáli Lily, Inu a Percy za pomocí Fawkese u Brumbála ten řekl zase s tím svým dědečkovským hlasem:,,Ach Lily." Inu na to zavrčel.
,,Přišla jsem ti říct Brumbále, že tady Percy běhal po škole a nesl zde deník. Je to viteál Voldemorta. A říct ti, že unikl smrti o vlásek." Brumbál řekl:,,Víš, Lily jsem jen zástupce...." ,,Neříkej mi nesmysly Brumbále,"řekla chladně Lily. ,,Každý ví, že takzvaná ředitelka je tvoje loutka. Jsem tady jen, abych ti předala Percyho."
,,Dej mi ten deník,"naléhal Brumbál. ,,Ne, předám to Arcturusovi,"řekla rudovláska. ,,Fawkesi, jdeme,"a vzala Inu do náruče.
Než Fawkes vzal Lily a Inu zpět domů tak Percy zavolal:,,Ahoj, a děkuji za záchranu." Lily řekla:,,Ahoj, Percy."
~
Když doma všem všechno řekla Arthur hned vzal papír a hůlku a řekl:,,Myslím, že jsem nezapomněl, jak se dělá hulák."
~
Když jim Rowena v salónu v portrétu řekla:,,Ukážu vám vzpomínku."
Když mavla hůlkou tak uviděli zrovna schůzku zaměstnanců v Bradavicích a jak Molly dorazil hulàk od Arthura.
Když obálku otevřela byl slyšet křik od Arthura:
,,MOLLY WEASLEYOVÁ,
JAK SE OPOVAŽUJEŠ NEPOSTARAT SE LÉPE O NAŠE DĚTI?! PERCY BĚHAL PO BRADAVICÍCH A NESL VITEÁL VOLDEMORTA! JEN SPOJENÍ LILY POTTEROVÉ S BRADAVICEMI A RYCHLÉ ČINY JEJÍHO PSA ZACHRÁNILY PERCYMU ŽIVOT! TY JAKO OPATROVNÍK JSI TED NEZODPOVĚDNÁ VŮČI TŘEM VLASTNÍM DĚTEM A NEBEREŠ NIC Z TOHO NA VĚDOMÍ! NECHÁPU JAK Z TEBE NĚKDO MOHL UDĚLAT ŘEDITELKU!
VAROVAL JSEM TEĎ VÍC NEŽ JEDNOU ALE TENTOKRÁT SI ZAŠLA PŘÍLIŠ DALEKO!"
~
Molly byla celá rudá a v šoku. ,,Albusi udělej něco!,"křičela na zástupce. ,,Tohle mi nemůže udělat!"
,,Obávám se Molly, že nic nedokážu,"řekl s povzdechem Brumbál. ,,Navrhuji, abys převzala kontrolu nad rodinou Prewettových."
,,Dobře a zítra usednu na Starostolec,"řekla nakonec Molly celá zoufalá, že její manžel se odhodlal až k rozvodu.
,,Nebude mít štěstí,"zasmál se k údivu všech Arcturus.