První ročníky

56 5 4
                                    

1.9. 1991:
Dnes měli Harry a jeho šest přátel vsech sedm malých Nevyslovitelných velký den. Byly konečně prvními ročníky.
Starší dvojčata, Charlie nový primus a také Bill, který byl již rok nový profesor Alchymie jim řekli všechno o hodinách v Merlinově akademií věd a umění. Znělo to mnohem zajímavěji než na základní škole.
Od začátku lekcí ve věku čtyř let Harry, Neville, Draco, Susan, Hermiona, Christa, Inu, Daphne Greengrassová, Tracey Davisová, Hannah Abottová, Seamus Finingham, Dean Thomas, Theodor Nott, Vincent Crabbe, Gregory Goyle, Mandy Brookslenhutová, Su Li, Levandule Brownová, Vannesa O'Neilová a Brigitte Burnhamová chodili spolu do třídy.
      ~
,,Zajímalo by mě, jestli se všichni z naší třídy vrátí a jestli získáme nějaké nové studenty,"řekla Susan, když se všech sedm schoulilo na Harryho a Nevillově posteli, aby se připravili na den.
,,Babička Mina říkala, že se z naší třídy všichni vrátí.....,"
  a že získáme čtrnáct nových studentů...,
  že by měl být jen pouhý tucet
   těch, co budou navštěvovat svůj první rok v Bradavicích,"řekla dvojčata Harry a Neville naráz.
,,Měli bychom jít na King's Ross a pozorovat dav studentů smutně mířících do Bradavic,"řekl Draco.
,,To je skvělý nápad,"řekla Susan. ,,Pojďme."
,,Musíme si ale obléknout naše hábity,"
  aby každý věděl, že patříme k Merlinově akademií,"řekli naráz Harry a Neville.
,,Už se nemůžu dočkat až si obléknu školní hábit,"jásala Christa.
,,Jestli ale bradavický vlak odjíždí v jedenáct, musíme tam být v deset,"uvažovala Hermiona. ,,Není ale příliš brzy, když nám jede ve dvě hodiny odpoledne?"
,,Hermiono zapomínáš na jednu věc,"řekl jí Harry s úsměvem.
,,Můžeme jednodušše vyskočit z vlaku až studenti nastoupí a vrátit se kolem jedné hodiny,"řekl Neville.
,,Stejně se nemůžu dočkat až si obléknu školní hábit,"řekla se vzrušením Christa.
Během základní školy nemuseli nosit žádné hábity. To se změnilo až teď, když se stali prvňáčky.
Narozdíl od bradavické uniformy, která měla černou barvu a barva šátku zavisela na barvě koleje habit, hábit Merlinovy akademie věd a umění měl barvu světle fialovou a šátek měl žlutou barvu.
Sedm nevyslovitelných se poté vydalo za Lily.
,,Maminko,"
   půjdeme do kanceláře nevyslovitelných,"řekli naráz Harry a Neville.
Tímto způsobem Lily nelhali.
    ~
,,Psí hrdino budeš pozorovat s těmito imbecily na nástupiště nebo budeš na tréninku s Ďáblem napřed?",zeptal se Arcturus.
,,V pořádku Inu, klidně tady můžeš zůstat,"řekl Harry.
,,Vy šest pokud chcete scény na nástupišti jen pozorovat, tak zůstaňte pod habity nevyslovitelných a dejte se pod neviditelná kouzla,"řekl jim Gideon.
,,Dobře,"pravil Hermiona trochu zklamaně. ,,Co chceš teda psí hrdino?",zeptal se Arcturus Inu.
,,Trénink,"štěkl Inu.
       ~
Ikdyž se děti v Merlinově akademií doslechly, že populace studentů v Bradavicích se značně zmenšila, byli překvapení, když zahlédli na nástupišti asi jen sedmdesát studentů.
,, Ach Merline,my máme asi tři sta studentů,"řekl si Harry v duchu.
Minerva a James uvažovali o rozdělení třídy, ale nakonec to tak nechali.
Jediná hodina která měla být oddělená, měly být Lektvary. Lily a Severus se dohodli, že Severus bude učit ty, kteří projevují talent, zatímco Lily bude učit zbytek.
,,Lektvary budou stejně nuda,"pomyslel si černovlásek.
Severus jemu a dvojčatům Weasleyovým, aby si po Vánocích udělali NKÚ z lektvarů dopředu, protože byly pokročilí.
Scény na nástupišti pozorovali asi deset minut, poté se rozhodli neztrácet moc času a vrátili se do kanceláře Nevyslovitelných, aby se připojili ke Tréninku k Inuovi.
         ~
O tři hodiny později se na nástupiště vrátili, aby nastoupili do expresu pro sebe.
Sedm přátel hned obsadilo pro sebe kupé. Cesta trvala pět hodin.
Oliver Wood se jich zeptal:,,Už jste dali dohromady famprfálový tým?"
,,Ještě ne,
  protože musíme dát šanci novým studentům,"řekli naráz Harry a Neville.
,,No dobře, pokud budeš hrát chytače porazíš všechny ostatní studenty,"řekl Oliver Harrymu.
,,To očekáváme,"ušklíbl se Draco. Všichni přátelé se zasmáli.
     ~
O několik hodin později se ocitli u stolu prvního ročníku v átriu.
Minerva představila nové studenty: ,,Kevin Entwhistle, Morag McDougal, Roger Malone, Sally-Anne Perks, Oliver Rivers, Peter Runcourn, Sophie Roper, Emma Vane, Sally Smith, Stephen Cornfoot, Ernest Mcmilan, Athony Goldstein, Lisa Turpin a Blaise Zabini, Vítejte na Merlinově akademií věd a umění mezi našimi prvňáčky, kteří již naší základní školu navštěvovali. Žádám všechny, aby novým prvňáčkům pomohli zorientovat se ve škole,"dodala.
Harry a jeho přátelé hned přikývli. Už se rozhodli, že on, Draco a Neville se postarají o ty, kteří měli s nimi sdílet ložnici mezitím, co Dean, Seamus a Theo se postarají o chlapce druhé ložnice čili ty, kteří sdíleli ložnici s nimi.
Hermiona, Christa a Susan se rozhodly udělat toto  opatření pro holky.
     ~
V Bradavicích se mezitím konalo tradiční slavnostní zařazení a ředitelka Molly Prewettová ho sledovala s netrpělivostí a zájmem.
Brumbál přivedl prvňáčky a donesl klobouk a klobouk řekl:,,Teď nebudu zpívat. Začni volat prvňáčky."
K Mollyinýmu zklamání neodpověděl Brumbál nic Moudrému klobouku a začel číst:,,Fay Dunbar."
Když byl chlapec zařazen do Nebelvíru Molly si řekla:,,Ronalda tam taky zařadí."
Bohužel její syn byl poslední z devíti prvňáčků a byl povolán pouze na frontu poté, co byla Parvati Patilová zařazení též do Nebelvíru, Michael Corner do Havraspáru, Padma sestra Parvati též do Havraspáru, Justin Finch-Fletchey, Wayne Hopkins a Megan Jones do Mrzimoru. Pansy Parkinsonová se stala zmijozelkou.
         ~
Ronald doklopýtal ke stoličce a Brumbál mu nasadil klobouk.
,,Nevím, kam to bude,"řekl klobouk. ,,No, Nebelvír jako všichni Weasleyovi,"řekl Ron. ,,A rychle mám hlad.
,,To těžko,"řekl klobouk. ,,Ty se totiž nehodíš do žádné koleje. Nevím, co s tebou."
,,Nebelvír,"řekl Ron. ,,Mojí rodiče a všichni Weasleyovi jimi byli."
,,Ne, nemáš statečnost,"namítal klobouk. ,,Jsi příliš líný na to, abys byl Havraspár a ne příliš loajální na Mrzimor. Jedině mě napadá Zmijozel!"
,,To nemůžeš!,"křikl Ron.
,,Můžu,"řekl klobouk. ,,A už mě vem do kanceláře ředitele."
,,Je to kancelář ředitelky,"opravil ho Brumbál.
,,Posaď se ke svému stolu dítě,"řekla zrzkovi profesorka Figgová.
Ron si neochotně sedl vedle Pansy a řekl si v duchu:,,Škoda že tady nejsou mojí bratři. Ti by mi jistě pomohli."
       ~
,,Díky Merline, že jsme všichni pohromadě v ložnici,"řekl si mezitím spokojeně v duchu Harry, když se ukládal na Merlinově akademií věd a umění do postele.
On, Draco, Neville a samozřejmě Inu. ,,Naší noví spolužáci se zdají být hodní,"pomyslel si spokojeně a usnul. Ikdyž maminka mu řekla, že se on, Neville a Inu můžou kdykoliv vrátit do jejich pokoje, byli všichni tři s ložnici spokojení.
     ~
Mezitímco se Harry a jeho přátelé připravovali na ranní hodiny Molly Prewettová v Bradavicích zírala v ředitelně na Moudrý klobouk.
,,Ty hloupý starý kuse látky, jak se opovažuješ zařadit mého syna do koleje zla!,"vřískala.
,,Ředitelko Prewettová chovejte se slušně!,"křikl na ni portrét bývalého ředitele Phinease Nigelluse Blacka. ,,Moje kolej není kolej zla! Mám pocit, že Váš synek není hoden ani zmijozelské koleje!"
Klobouk jen kývl k Phineasovi a Molly ignoroval.
Ta o to víc viděla rudě. Namířila na klobouk hůlkou a křikla:,,Incendio!"
Náhle se objevil rudý záblesk. Nebyl z klobouku, ale byl to Fawkes Brumbálův bývalý mazlíček. Popadl svými drápy klobouk a byl s ním pryč.
      ~
Přistál Inuovi na hlavě v Merlinově akademií věd a umění při hodině Přeměňování prvňáčků.
Fawkes se usadil na lavici Harryho, Nevilla a Inu.
,,Fawkesi proč si sem přinesl Moudrý klobouk z Bradavic?",zeptal se v šoku James. Harry, Neville, jejich přátelé a všichni jejich spolužáci též s překvapením zírali.
,,Protože ta kráva ředitelka Molly Prewettová se ho pokusila zapálit,"zatrylkoval Fawkes. ,,Harry přelož."
Harry přeložil a James řekl:,,Ona není už normální."
,,Jak si to zjistil?",zeptal se Harry Fawkese. ,,Přivolal mě na pomoc,"zatrylkoval Fawkes. ,,Je to můj starý kamarád a já uslyšel tlak v hlavě."
Harry to zase otci přeložil a ten byl zároveň v šoku a ťukal si nad Molly na čelo. Věděl, že klobouk je starý artefakt a nelze ho zabít.
,,Je to tak,"řekl klobouk. ,,Ona je nemocná. Není s ní vůbec k vydržení. Je to tím, že školní ráda je vůči Brumbálovi zaujatá, že zůstala ředitelkou tak dlouho. Ani mě to tam už nebavilo."
,,Nevidím přes oči,"štěkl Inu. ,,Jsem už dávno s tebou spojeny,"rekl klobouk. ,,Zmenším se ti brzy. Hned zítra, jen si něco večer vyřídím."
,,Klobouku fakt chceš opustit Bradavice?",zeptal se James.
,,Ano,"řekl klobouk. ,,Aspoň tak dlouho, dokud školu vedou idioti."
        ~
Večer když šla Ginny Weasleyová v Bradavicích spát se jí ulevilo. Když slyšela, že se její matka pokusila zapálit Moudrý klobouk z hlouposti měla na ni vztek. Věděla, že klobouk je starý artefakt a nelze ho zabít. Věděla, ale že těžko usne.
Náhle z vedlejšího pokoje uslyšela matčin křik. Z ložnice kde její matka spala.
Běžela tam a nakoukla dovnitř. Na skříni seděl fénix a potutelně se smál a ťukal si drápy o peří a její matka se s někým hádala. Nebyl tam jen slyšet křičet její hlas.
Zrzka už se na nic dál nedívala. Bylo jí z matky zle. Papouškovala všechno od Brumbála a teď udělala kravinu s tím kloboukem.
,,Mami ty jsi kráva!,"zařvala a poté utíkala pryč.
Vůbec nehleděla na to, že je v pyžamu a utíkala chodbami bradavického hradu.




Pes, který přežilKde žijí příběhy. Začni objevovat