7.12. 1991:
Čtrnáct dní před vánočními svátky proběhly průběžné testy.
Zatímco Inu byl schopen číst, nezvládl psát a nebyl schopen ovládat kouzlo, aby jeho schopnosti byly zapsány na pergamen.
Sirius si sedl k Inu a prošel s ním první ročníkovou zkoušku, protože jako jediný kromě Harryho byl schopen rozumět psí řečí.
,,Jak hloupé, praktické testy jsou alespoň zajímavé, ale sedět a odpovídat na otázky je nudné,"štěkl Inu. ,,Radši bych si šel s Tichonožkou zaběhat."
Věděl, že by si ale neměl stěžovat, když mu bylo dovolenou navštěvovat hodiny narozdíl od ostatních žijících zvířat ve škole.
~
Lily byla na své druhé dítě hrdá. Měl nejlepší výsledky jako jeho sourozenci a jejich přátelé. To byli kromě Harryho a Nevilla Hermiona, Christa, Susan, Draco a Daphne Greengrassová.
,,Našich sedm malých Nevyslovitelných dostalo 30 bodů za proměnu zvěromága,"řekla všem Lily potěšeně.
Náhle ucítila tlak v hlavě. ,,Lily stalo se něco mimořádného,"volala Bradavice. ,,Rowena vám ve sborovně ukáže vzpomínku."
,,Musíme do sborovny,"řekla rudovláska všem. ,,Bradavice volala, že nám Rowena ukáže vzpomínku."
,,Merline, copak zase udělali?",zeptala se Minerva a vstala zároveň s Lily, která seděla mezi svými dětmi Miou a Charlusem a zamířily s ostatními do sborovny.
~
Když dorazily do sborovny Rowena už na ně čekala sama na portrétech kouzelníků a čarodějek zakladatelů Bradavic. Mávla hůlkou jakmile se všichni usadili na svých místech.
~
Ocitli se v komnatě učitele. Bylo to u profesora Quirella, o kterém věděli, že je v Bradavicích letos profesor Obrany proti černé magií.
Seděl za stolem a pomalu si sundával turban. ,,Zajímalo by mě, proč tu věc nosí,"pomyslela si Lily znechuceně. Zaskočilo jí, jakmile se ozval chraplavý hlas.
,,Quirelle víš, co máš dělat?",zeptal se.
,,Mi..mi..stře ano,"zakoktal Quirell.
,,Přinést jehly Helgy z Mrzimoru, co má ta děvka ředitelka u sebe,"řekl opět hlas. ,,Dej si ale pozor na Nebelvírův meč, nevím kam ho Brumbál schoval.
,,Hloupost,"řekl James. ,,Znám ho léta a nikdy předtím nekoktal.
Několik kolegů přikývlo. ,,Zajímalo by mě proč,"pravil Sirius.
Když se Quirell mírně otočil, Lily si všimla něčeho visícího z Quirellovy hlavy. Byl to ohyzdný obličej. Měl rudé oči a nos jako hadí štěrbiny. Zalapala spolu se svými kolegy po dechu.
,,Jdi a přines mi je dnes o půlnoci!,"přikázal hlas.
A..a..no,"zakoktal Quirell.
,,A přestaň s tím koktaním!,"křikl hlas.
,,Ano mistře,"řekl pevně Quirell.
,,A až budeš v kanceláři ředitelky dej si pozor na Nebelvírův meč, jak jsem řekl,"připomněl mu hlas. ,,Jsem si právě jistý, že ho Brumbál schovává někde tam."
S tím Quirell odešel ze soukromého pokoje.
Konec flashbacku
~
,,Kdy se ta scéna odehrála?",zeptal se ostře James. ,,Dnes večer,"odpověděla Rowena.
,,Je Quirell někým posedlý?",zeptala se Narcissa.
,,Mohl by to být Voldemort?",zeptal se Remus. ,,Nejspíš je posedlý a je zřejmé, že je to on,"pravila Rowena.
,,Co?",zeptal se v šoku Frank.
,,Chce právě jehly Helgy z Mrzimoru,"pravila Alice. ,,A možná právě i ten Nebelvírův meč."
,,Je to možné,"řekl Arcturus. ,,Našel právě ten způsob jak se vrátit. Pomocí viteálů. Nevrátil se právě, ale snaží se. Jde mu hlavně i o to, aby vytvořil více viteálů a to jsou ty jehly Helgy z Mrzimoru a Nebelvírův meč. Už jsme právě většinu viteálů zničili, ne-li všechny ostatní."
,,Přála bych si, abychom byly schopní vyčarovat chrlič před Godrikovu komnatu a nakopat mu ten špinavý zadek,"řekla Helga, když se objevila na portrétech vedle Roweny.
,,Prostě nám řekni, jak to udělat a my se o to postaráme,"řekl James a Lily přikývla.
,,Co chtějí vlastně Bradavice, abychom udělali,"pomyslela si rudovláska. ,,Nejspíš, abyste se ho pokusili nějak zastavit. Je totiž jasný, že se k těm jehlicím a meči nesmí dostat."
,,Zastavíme ho,"řekl Arcturus. ,,Půjdeme s Lily a Jamesem a vezmeme s sebou psího hrdinu. Kdyžtak mojí kolegové kromě mini tam můžou neprodleně být."
,,Už je vlastně za chvíli jedenáct,"řekla v šoku Lily. ,,Fawkesi!,"zavolala. ,,Musíš nás s Jamesem a Acrturusem vzít do Bradavic a zavolej Inu, chceme ho vzít taky, nechci mu posílat patrona, aby nevzbudil Harryho, protože je mi jasný, že spolu spí."
,,Jasně probudím, toho zaneprázdněného hrdinu,"zatrylkoval Fawkes a Lily byla v šoku, že mu teď rozuměla.
,,Jakože ti rozumím?",zeptala se šokovaně Lily.
,,Jsem fénix, král všech ptáků,"zatrylkoval Fawkes. ,,A je na mě, zda dovolím ponížené holubici, sově nebo orlovi, aby pochopili mé blábolení,"dodal a odletěl.
,,To je arogantní slovo,"řekl Bill, když Lily přeložila. Byla totiž zvěromág jako sova. ,,Myslel jsem, že jsou fénixové dobří,"dodal Bill.
,,Harry mi říkal, že Fawkes se vloni v létě k Hermioně nechoval moc dobře,"pravila rudovláska, když si vzpomněla. ,,Protože byla jen orel,"řekla jak to tenkrát řekl Harry.
,,Chtěl vzít všechny fénixové zvěromágy do země fénixů a pouhý orel by to nenašel,"vysvětlil Inu, když vběhl do místnosti.
Arcturus přeložil a Frank se zeptal:,,Odkdy rozumíš Inu?"
,,Od té doby co mám možnost mít druhou podobu zvěromága a to znamená, že budu mít psí,"pravil Arcturus. ,,A když ho mám jako nevyslovitelného, musím s ním umět komunikovat."
Lily vzala Inu do náruče a s Arcturusem a Jamesem Fawkese a letěli do Bradavic, aby tam byli ještě před půlnoci.
~
Přistáli v komnatě zakladatelů. ,,Tak a teď na sebe neviditelná kouzla,"pravil Acrturus.
Kráčeli chodbami bradavického hradu až došli k chrliči střežící cestu do kanceláře ředitelky.
,,Možná bychom si měli promluvit s chrličem a představit se mu jako majitelé Bradavic a jestli bychom se mohli schovat za ním a znemožnit taky Quirellovi vstup. Odhalit se z neviditelných kouzel taky. Jen pro něj samozřejmě."
,,Promluvím teda s ním,"řekla Lily.
~
,,Obdrželi jsme zprávu, že profesor Quirell je posedlý Voldemortem a že za chvíli se pokusí ukrást předměty zakladatelů Bradavic z kanceláře ředitelky a my jsme mu v tom přišli zabránit,"řekla rudovláska chrličovi. ,,Žádám, abychom se mohli schovat."
,,Dobře,"řekl chrlič. ,,Schovejte se."
Když pustil jí, Jamese, Arcturuse, Inu a Fawkese za sebe tak se zeptal:,,Mám profesora Quirella pustit, jestli mi dá správné heslo?",zeptal se.
,,Nepouštěj ho,"řekla hned Lily. ,,Jako mqjitel tě o to žádám."
,,Dobrá,"řekl chrlič.
~
O pár minut později se ozvalo bzučení a na hlavě Inu přistál s žuchnutím Moudrý klobouk.
,,Proč mi zase sedíš na hlavě?",zeptal se Inu. ,,Vždy jak většina celých dnů."
,,Pokud potřebuješ Nebelvírův meč můžeš ho ze mě vytáhnout,"odpověděl klobouk. ,,Teď mě vykopni a vytáhni ho."
Inu tak udělal a klobouk mu poté opět přistál na hlavě.
,,Teď tiše,"štekl pak Inu. ,,Přichází."
Arcturus přeložil. Inu se udělal tak, aby ho Quirell a Voldemort viděli a čekal.
,,Pl..pletací..jehl.. jehl...ice,"zakoktal Quirell. Chrlič ale zůstal stát. ,,Pletací jehlice,"řekl znovu Quirell pevně.
,,Heslo je pletací jehlice,"řekl netrpělivě hlas pod turbanem. ,,Teď otevři."
,,Nebudu otvírat zlodějům,"řekl chrlič. ,,Jsem tady prof..profík...profesor,"opět zakoktal Quirell na svou obranu.
,,Ukryváš pod turbanem zloděje,"bránil se Chrlič.
Inu vyskočil a vrhl se zpod chrliče před Quirella.
,,To je ten pes!,"vykřikl hlas v panice. ,,Zabij ho až zabije on nás!"
Inu rychle chytil bezovou hůlku a zablokoval vražednou kletbu namířenou na něj a trefil ho řeznou kletbou a kousl ho nalevo a napravo.
Ducha který ho posedl to přinutilo v panice uprchnout a zmizel kdesi v Zapovězeném lese.
Quirell poté ležel nehybně na zemi.
~
,,Je pryč,"štěkl Inu. ,,Ale Quirella jsem takto jen trefil, není snad mrtvý, nejsem vrah. Arcturus přeložil a Lily řekla:,,Dobrá práce Inu. ,,Co ale s Quirellem?,"zeptala se pak. ,,To ho tady necháme?"
,,Vraťte se klidně domů,"řekl chrlič. ,,Zaalarmuji ohledně něj ředitelku."
Pět obyval spolu s Moudrým kloboukem na Inuově hlavě se teda vydali zpět do komnaty zakladatelů a tam je Fawkes vzal zpět domů do Merlinovy akademie.
~
21.12. 1991:
Harry byl nesmírně rozrušený. Mrzelo ho na jednu stranu, že jeho přátelé kromě stálých obyvatel Merlinovy akademie odjíždí na Vánoce do svých domovů, ale na druhou stranu se těšil na Vánoce a na to jak na jeho dárky zareaguje celá širší rodina.
Během svého soukromého vyučování se Severusem uvařil pro všechny jako občerstvení čokoládu a dvojčaty Weasleyovi zase Bertiny bonbóny.
Pro Inu byl ale problém, že psy nesmí čokoládu. Tak pro něj se Harry rozhodl udělat sušenky, kde neměla být čokoláda ani kakao. Požádal o radu Dobbyho a Melinu. Ti mu poradili jeden z jejich nejlepších receptů.
~
25.12. 1991:
Inu neměl sušenky rád. Přímo je miloval a zchroustl jich jako vždy hodně. A tyhle podle receptu Dobbyho a Meliny mu dost chutnaly. Šest Weasleyových děti bylo překvapených, když dostaly poslaný od matky ručně pletené svetry.
,,To mamka nejspíš pletla z jehel Helgy z Mrzimoru,"řekla Ginny. ,,To se úplně už zbláznila.
,,Musí být hodně zoufalá,"řekl Arthur. ,,Skoro je mi jí líto."
,,Není to tvoje vina tati,"řekla mu Ginny konejšivě. ,,Vybrala si Brumbála před svojí rodinou."
,,Jsi moudrá sestřičko,"řekl jí Charlie a pevně objal.
,,A taky rozumná,"řekl zrzce Harry a objal jí zároveň s Charliem.
,,Říkáš přesně moje slova Ginny,"pravila Lily. ,,Není to tvoje vina Arthure."
,,Možná bychom jí někdy mohli pozvat na pár dní, ať uvidíme jak se jí daří bez Brumbálova vlivu,"navrhl Percy.
,,Stejně nenechá Rona v Bradavicích samotného,"namítla Ginny. ,,A nevím jestli by ten se tady dokázal přizpůsobit."
,,Nevím ani jestli bychom jí tady s Jamesem chtěli,"pravila Lily. ,,Myslela jsem, že se tady, před ní schovávate."
,,Vím teto Lily,"pravila Ginny. ,,Říkám právě, že by Rona nenechala v Bradavicích samotného a ten by se zde těžko přizpůsobil." Všichni Ginny dávali za pravdu až Bill řekl:,,Mám nápad."