,,Godricu co se stalo?",zeptala se Minerva. ,,Právě jsem si šel promluvit se svým portrétem v Bradavicích,"řekl zakladatel. ,,A hádejte kolik studentů je přihlášeno na jejich základní školu?",zeptal se se smíchem.
,,Třicet,"typla si Lily, protože věděla, že má základní škola v Bradavicích začínat pro děti v osmi letech takže budou tři předbradavické třídy
,,Ne,"řekl Godric. ,,Jeden."
,,Jeden student na tři třídy?",zeptal se v šoku Sirius.
,,Ano,"řekl zakladatel. ,,Percy Weasley."
,,Říkal jsem vám to,"pravil Arthur a též se začel smát. ,,Molly to udělala, protože Percymu je teď osm a když je ředitelka, nemá čas se o všechny tři své zbývající děti starat." ,,Je to beztak jen Brumbálova loutka,"řekla Lily.
,,Je to ale taky tím, že Lily a Severus obdrželi Merlinův řád první třídy,"řekla Minerva. ,,Možná by za to stálo to u vás zkontrolovat,"řekla dvojici.
,,Určitě,"řekla Lily. ,,S vlčím lektvarem jsme vlastně téměř hotoví, ale bude to stát za to zkontrolovat to. Teď když jsme s tím téměř hotoví, můžeme...."
,,Můžeš udělat průzkum neznámých lektvarů,"řekl jí James. ,,Než se dítě narodí." Lily obrátila oči v sloup, když se podívala na svého manžela. ,,Mít rodinu s Pobertou je vážně utrpení,"řekla si v duchu se smíchem. Jinak Inu dostal jako společníka svého vlastního hada, když Nevillovi koupili Trevora. Hada jménem Aura.
~
1.9. 1984:
Než se všichni nadáli byl tady nový školní rok.
,,Konečně můžeme chodit do školy,"řekl si v duchu nadšeně Harry, když ho jeho maminka vedla do haly, kde už na ně čekala Glenda. Teď je měl říkat ,,slečno Chickodová", když byli ve škole. To si teď musel zapamatovat.
,,Díky Merline, že Neville, Inu, Draco, Susan, Hermiona a Christa jsou tady se mnou,"řekl si v duchu s potěšením, když jedno z děti po druhém přicházelo krbem.
Jeho maminka a Glenda každého z nich pozdravily a když byly všichni odvedly je do třídy jednorožců.
Během letních prázdnin Harrymu, Nevillovi, Dracovi, Hermioně, Susan a Christě Bill, Charlie a dvojčata jim pomohli namalovat na dveře jednorožce, kterého všichni obdivovali.
~
Všichni žáci měli čekat před třídou než Glenda přečetla jejich jména a žák byl přidělen na místo.
Harry nevěděl vedle koho mu Glenda a maminka přidělily místo.
První byla dívka jménem Hannah a po ní Susan.
Pak tam byla Mandy, Levandule, Millicent, Brigitte, Vincent, Tracey, Seamus, Gregory, Daphne, následovanou Hermionou, Su, následovanou Christou, Nevillem a Dracem, pak tam byli Vanessa a Theodor než zaznělo jeho vlastní jméno.
K jeho nesmírné úlevě mu byla přiděleno místo vedle Christy.
,,Díky Merlinovi k jednomu z nás,"řekl si v duchu. Usmál se šťastně, když se Inu pohodlně postavil na nohy
Inu byl jejich školní maskot. Úplně přehlédl volání Deanova jména. Pak jeho maminka odešla ze třídy a Glenda začela mluvit.
~
K Harryho mrzutosti ačkoliv měl Glendu rád, tak hodina byla nudná.
On a jeho pět sourozenců a dva nejblížší přátelé už uměli číst snadné dětské knížky i psát velkými písmeny.
Většina žáků to naopak neuměla.
Glenda tři dny pozorovala třídu a když to viděla přidělila Harrymu, Nevillovi, Dracovi, Hermioně, Susan, Gristě a Daphne, aby pomohli pár spolužákům složit puzzle z písmen.
Harry, jeho sourozenci a přátelé byli rádi a pak pro ně začela být hodina zábavná a přestala být nudná.
~
4.9. 1984:
Molly Weasleyová se cítila nesmírně otravená.
Čtyři její děti už byly pryč a studovala na Merlinově akademií čar a umění. ,Jsou to moje děti a měly být tady se mnou,"řekla si. Percy nejstarší z těch, který byl ještě zde měl před třemi dny první den ve škole, ale sám ve třídě s Dolores Umbridgeovou nebylo vůbec růžový.
,,Nelíbí se mi učitelka,"řekl pevným hlasem. ,,Nemusíš chodit do třídy, jestli nechceš,"řekla mu.
Při večeři se Dolores pokusila jejího nejmladšího syna Ronalda naučit chování u stolu, takže i on byl na tu ženu nesmírně naštvaný.
,,Ředitelko,"řekl Skrk při odpolední schůzce zaměstnanců. ,,Je to skandál a vy musíte s tím něco udělat. Učit Obranu proti černé magií ve třídě s pěti studenty je směšné."
,,Ale Bárty,"řekl Brumbál dědečkovským hlasem. ,,Víme, že dva profesoři Merlinovy akademie čar a umění obdrželi Merlinův řád první třídy za jejich experimenty, určitě za rok budou mít obě školy rovný počet studentů."
,,Taky tím že nedělají zde Brumbál a Weasleyová pořádnou práci,"řekla Dolores. ,,Možná zde budu ředitelkou já za rok a Kornelius jako můj zástupce."
,,Nesmysl!,"křikl Hagrid. ,,Molly a profesor Brumbál tady odvádějí pořádnou prác. Nemůžou za to, že jiná škola má lepší profesory a pověst."
,,Ty odsud poletíš jako raketa jako první ty zvíře,"řekla mu Dolores na to.
Molly se na Hagrida podívala s náznakem ať to nechá být.
V tu chvíli ale musela odejít, protože jí odpoutala rvačka mezi Ronaldem a její tříletou dcerou Ginny.
~
,,To co se mi děje, je špatný vtip,"pomyslela si mezitím Bradavice. ,,Většina takzvaní profesorů jsou buď politici či jacíkoliv zaměstnanci, kteří byli vyhození z ministerstva. Nemůžu vystát tu děvku Umbridgeovou, nemám ráda Skrka, Fletchera ani Ogdena. Je čas vzít věci do vlastních rukou. Těším se až to tady převezmou Lily s Jamesem nebo dokonce malý Harry."
Ujistila se, že nikdo kromě Lily, Jamese a ní nemá přístup a když byla správná chvíle vyhledala si na nádvoří Dolores, kde prováděla studenty a namířila na ni ochrany dokud nebyla za nimi.
,,To by pro začátek měla stačit,"řekla si s pousmáním.