James se nevrátil dřív než pozdě odpoledne a Lily se musela hodně snažit, aby před Harrym a Inu nedávala najevo jak je naštvaná, protože ona byli citliví na její nálady.
,,Lily,"řekl James tiše. ,,Musím ti něco říct." ,,Co?",zeptala se rudovláska. ,,Frank a Aluce byli napadení."
,,Ale Voldemort je pryč,"řekla tiše. ,,Lestrengeovi a Skrk junior,"pravil jí manžel naštvaně. ,,Smrtijedi." ,,Šli za nimi, aby od nich vyzvěděli, kde je Voldemort, ale oni jim to neřekli." Jednoduše jim řekli, že je mrtví a oni to nepřijali dobře. Mučili je cruciem."
,,Kde jsou teď?,zeptala se rudovláska v slzách. Jsou mrtví?" , byla z toho v šoku, protože Alice byla její kamarádka od jejího prvního dne v Bradavicích.
,,Nejsou, byli zmučeni k nepříčetnosti,"řekl James. Jsou u Svatého Munga, když jsme šli s Tichošlápkem za nimi, tak jsme tam potkali Augustu a ptala se mě, jestli bysme si mohli vzít Nevilla k sobě, protože je stará na výchovu dítěte."
,,Samozřejmě,"řekla hned rudovláska. Je to můj kmotřenec." ,,Uzdraví se?"
,,Léčitelé zatím nevidí tu naději, ale pokusí se,"řekl jí manžel.
,,Tak já půjdu teda hned pro něj a určitě proberu s léčiteli, jestli by pro ně šlo něco udělat,"pravila rudovláska a zmizela v letaxové sítí.
~
James si tiše hrál s Harrym a Inu. Byl pořád rozrušený s událostmi předchozího večera a ještě teď s Longbottomovými.
,,Inu je hrdina,"řekl Harrymu. Jenže strýček Frank a teta Alice neměli v domě hrdinu jako my, který nás zachránil."
,,Nene s Hawwym?",zeptal se černovlásek. James kývl.
,,Harryho magie musí být opravdu silná,"pomyslel si pak. To Lily nelhala." Stále byl šokován, že Harry je přirozený zvěromág. Za chvíli z letaxu vystoupila Lily s Nevillem a několika krabicemi hráček a oblečení.
,,Nene,"rozběhl se Harry ke kamarádovi a Inu za ním, když ho Lily položila do dětského koutku.
,,Ha,"řekl Neville a objal svého kamaráda.
~
,,Díky bohu, že mají pořád ten kamarádský vztah,"řekla si rudovláska v duchu. Když teď budou spolu žít."
Vešla dl dětského pokoje, kde vyčarovala druhou postýlku a do skříňky uložila všechny věci svého kmotřence z krabic.
Řekla si pak:,,Možná bychom mohli pokoj pro hosty změnit na společný pokoj pro Nevilla. ,,Ne, kluci jsou si tak blízcí, že dají přednost společnému bydlení. Kdyžtak až budou starší."
Náhle uslyšela zapraskání letaxu a Inu začel štěkat. Šla teda dolů.
~
,,Lily, Jamesi dobrý večer,"oslovila je Minerva a vytáhla děti do medvědího objetí.
,,Máte tady Nevilla,"řekla když si sedla k Jamesovi, aby si děti mohli zase hrát. ,,Je to můj kmotřenec,řekla jemným hlasem Lily. ,,Co se děje?,ptal se James.
,,Tohle opravdu není společenská návštěva, pravila profesorka. Já a Severus jsme řešili, že tady nejste v bezpečí." Totiž Pettigrewa nechytil alespoň podle Albuse, ikdybyste mohli nebo alespoň měli obnovit Fideliovo zaklínadlo." Tak by bylo bezpečnější, abyste přijeli do Bradavic."
,,Do Bradavic?,zeptal se v šoku James. Co bychom dělali v Bradavicích?"
,,Mám něco na práci v Bradavicích, pravila Lily. Ještě jsem se totiž nedostala k tomu, abych si promluvila s Brumbálem, dát mu kus své mysli a něco na víc."
Minerva přikývla a řekla:,,Pochopitelné,"pak si zhluboka povzdechla a dodala:,,Ačkoliv byl slyšet tvůj křik po celém hradě, tak jsem mluvila o Albusových činech minulé noci s kolegy Poppy, Pomónou, Filiusem a Severusem a věříme, že Albus by dál neměl zůstat ředitelem. Ve skutečnosti chceme dát některé nabídky pro vás dva."
,,A jaké?",ptal se James.
,,Jedna je, že Filius chtěl, aby kdokoliv z vás převzal pozici Formulí, protože by rád učil Dějiny čar a kouzel místo Binnse, kterého by rád nahradil. Druhá je, že Severus by chtěl být na pozici mistra lektvarů a řekl mi, ať se tě zeptám, jestli by ses ty Lily nestala profesorkou lektvarů."
,,No na jednu stranu bych si to míč přála,"řekla rudovláska. Zvlášť když teď hodlám vymýšlet a dát lék pro Longbottomovy, ale zase musím hlídat dvě patnáctiměsíční děti. A Brumbál navíc ikdyž nebude možná ředitelem dlouho nebude muset souhlasit ne?"
Minerva si povzdechla a pravila:,,Ano, já vím, ale musíme požádat nejvyšší řadu, abychom ho zbavili této funkce. Dnes ráno jsem mluvila s Godricem, jehož portrét střeží vchod do mých komnat." ,,Řekl, že jako jeho dědic a Roweny jste vy dva vlastníci Bradavic. Zatímco Voldemort má být jako dědic Zmijozelu má být mrtvý ačkoliv Albus tvrdí, že neodešel. Zmijozel ale popírá, že by byl jeho dědicem. Godric mi řekl, že vy dva byste si mohli promluvit s Moudrým kloboukem a ten by vám mohl vybrat nového ředitele či ředitelku."
James a Lily si vyměnili pohledy. ,,To zní jako pohádka,"poznamenala Lily.
James řekl:,,Je pravda, že Potterovi jsou dědici nebelvírské a havraspárské linie. Pokud bychom si měli promluvit s Godricem jeho portrét je také na Potter manoru. Něco bych navrhl." Pal se odmlčel.
Viděl pak jak čarodějky přecházejí a řekl:,,Mohli bychom si založit vlastní školu na Potter manoru. Panství je dost velké pro stovky studentů. Skleníky tam máme i famprfálové hřiště a dost pokojů. Knihovna tam konkuruje té bradavické. A zaměstnáváme tucet domácích skřítků."
Minerva poznamela:,,To není špatný nápad. Ikdyž mám Bradavice ráda, tak bych to přijala a ujišťuje, že se k nám přidá i plno dalších mých kolegů."
,,Tak proč se tam nejdeme podívat?",zeptal se James. ,,Odtud jim můžeš zavolat."
Lily si přesto rozhodla udělat výlet do Bradavic. ,,Vemte děti, já si musím tam udělat výlet. Promluvit si s ředitelem a Severusem a vzít si od Brumbála, co je naše. Řekněte Melině ať udělá večeři."
,,Co myslíš?",zeptal se James.
,,Tvůj neviditelný plášť,"řekla rudovláska. ,,Vezmu sebou Inu,"vzala psa v podpaží a před domem se přemístila, mezitím, co James a Minerva přivolali věci a každý vzali chlapce.
~
Lily se přemístila do Prasinek a šla ke hradu. ,,Bradavice jsou krásné, ale dokud je ředitelem Brumbál, bude lepší, když si založíte vlastní školu. Potter manor je skoro hrad."
S Inu v podpaží kračela do hradu. Hluboko v myšlenkách došla k ředitelově kanceláři a chrlič jí uvolnil cestu.
,,Díky Merline,"řekla. ,,Zapomněla jsem se zeptat Minervy na heslo."
~
,,Ach Lily,"řekl Brumbál, když rudovláska vešla do kanceláře a Inu zavrčel.
Odmítla nabízený citrónový sorbet a zavrčela:,,Brumbále."
Poznala, že čaroděj není rád, že jí vidí.
~
Inu zavrčel a řekl tiše svou řeči:,,Není zas tak čistý jak se zdá. Je zodpovědný za smrt své sestry."
Pak ale tiše řekl:,,Proč vůbec něco takového vím? Vždyť je mi teprve patnáct měsíců."
~
,,Řediteli,"začela rudovláska a tím jak Inu vrčel jí přiživovalo. ,,Jak se opovažuješ posílat Hagrida, aby vzal Harryho k Dursleyovým zaprvé aniž by sis ověřil, co se stalo a zadruhé bez konzultace naší vůle?! Jak si vůbec předpokládal, že my jsme mrtví a Harry žije?! Byla celá rudá a pokračovala:,,A pokračuj a pojď do toho a obviň Siriuse, že je zrádce přestože si to kouzlo seslal sám!"
,,Ach ale Lily...,"chtěl říct Brumbál svým hlasem dědečka.
,,Neříkej mi Lily,"zasyčela. ,,Budeme mít kvůli tomu soud. Už mám dost tvých manipulací. Důrazně ti doporučuji odejít do důchodu jako ředitel dřív než tě necháme samý odejít do důchodu. A druhá věc, dej mi Jamesův neviditelný plášť."
,,Ach ale Lily,"začel ředitel znovu, ale nepřerušil
,,Řediteli,"ozval se starověký hlas z portrétů. ,,Mladá Lily má naprostou pravdu. A ty si přišel o místo ředitele. Při nejbližší příležitosti opusť svou kancelář. A dej Lily teď neviditelný plášť jejího manžela."
,,Godricu myslím, že portrét nemá pravomoc propustit ředitele,"řekl Brumbál. ,,Pokud si paní Potterová přeje, abych odešel musí napsat nejvyšší radě.
,,To ano,"řekl Godric. ,,Ale dej jí, co je Jamesovo."
Starý čaroděj šel do svých komnat a Lily si vzpomněla, že je s ní Inu.
Otočila se a k šoku viděla, jak se klobouk vznáší nad jeho hlavou.
,,Jednou bych si tě mohl vybrat za ředitele psího hrdinu,"řekl klobouk. ,,Ale napřed musíš navštívit Bradavice se svými bratry dvojčaty."
Inu vydal tiché kňučení a olízl okraje klobouku. Lily zalapala po dechu. Nic neřekla, když jí Brumbál dal plášť, když ho přinesl ze své komnaty.
Rychle se omluvila a vydala se s Inu v patách z kanceláře.