,,Brumbáluv pták fénix Fawkes má jeho manipulací už dost a plánuje s ním možná přerušit pouto,"řekl. ,,Je to velice loajální postava, ale podle těch činu, co napáchal už toho má dost."
Lily a James byli v šoku. Též spolu s Minervou.
,,Frede, Georgi hlavně teď pozor na Harryho a Nevilla,"slyšeli z laboratoře hlas Severuse. Trojice běžela k němu a Minerva se zasmála:,,Pěkný, Severusi zda se, že vychováváš čtyři lektvarové účně." ,,To, jo,"řekl černovlasý muž. ,,Určitě aspoň někdo v budoucnu bude ochoten učit lektvary,"a pohlédl na Lily.
,,Jsem v tom,"řekla v duchu na Severusova slova. ,,Bude teďka aspoň pracovat na léků pro Longbottomovy."
~
31.8. 1982:
Narcissa tiše seděla v salónku a houpala svého dvouletého syna Draca. Od té doby co jejího manžela zavřeli do Azkabanu byla sama.
Doma jí dělali společnost jen Draco, domácí skřítek Dobby a její jiní skřítci.
Přemýšlela, že komtaktuje svojí sestru Andromedu.
Dracův kmotr Severus též za ní nepřišel. Akorát poslal Dracovi dárek k druhým narozeninám.
Až teď se rozhodla, že svou druhou sestru kontaktuje.
Vzala tužku a papír a napsala dopis, jestli se můžou sejít.
,,Dobby,"luskla prsty. ,,Co může Dobby udělat pro paní?",zeptal se skřítek.
,,Dej tohle mojí sestře Andromedě Tonksové,"řekla skřítkovi a předala mu vzkaz.
Skřítek řekl:,,Dobby rozumí,"a přemístil se s ,,prask".
Potřebovala si též sehnat práci, aby sebe a Draca uživila. Četla z novin, že v Bradavicích hledají učitele, ale nechtěla být pod Brumbálem.
,,Kontaktuji Severuse, když Drommy neodpoví,"řekla.
Do reality jí vrátil Dracův pláč.
~
Andromeda Narcisse nabídla schůzku v Děravém kotli. Přišla i s Nymfadorou. Andromeda jí řekla ať zábaví Draca a posadily se.
,,Promiň Andy,"řekla. ,,Mrzí mě, co se stalo." Povídala dál:,,Nechtěla jsem Bellu následovat."
Andromeda řekla:,,Též si mi chyběla Cissy." ,,Sháním teď práci,"řekla dál blondýnka. ,,V Bradavicích hledají učitele, ale nechci spolupracovat s Brumbálem."
,,McGonnagálová s Potterovými vedou školu Merlinovu akademií čar a umění na Potter manoru,"řekla jí sestra. ,,Vedou tam i základní školu, Nymfadora tam od zítřka bude chodit. Zkus se zeptat tam."
,,Dobře,"pravila Narcissa.
~
Ze schůzky odcházela Narcissa potěšená. ,,Ještě že pochopila, že jsem s ní přerušila kontakt kvůli Luciusovi především,"a přemístila se za rohem s Dracem v náruči.
~
1.9. 1982:
V Merlinově akademií čar a umění byly přípravy hotoví.
Zaměstnali čtyři učitele u základní školy, kteří tam letos přijali OVCE. Měli velké práce s přípravou tříd s pomocí domácích skřítků. Glenda Chickodová učitelka s poloviční krvi měla na starosti třídu jednorožců a rysů. Už si vzala své nové žáky Harry, Nevilla spolu s dvojčaty. Všichni čtyři děti a samozřejmě i Inu jí měli moc rádi.
Linda O'Brianová byla dobrou kamarádkou Poppy a převzala třídu fénixů šestileté dětí a hipogrifů sedmiletých děti. Dvojčata a trio jí též naprosto zbožňovali.
Jason Lochart Lindi nejlepší přítel měl letos též udělal OVCE a dali mu na starosti třídu hypogryfů osmiletých děti a bazilišků devítiletých děti.
A poslední byla Evelyn Jonesová, která dosáhla nejlepších výsledků v OVCE. Rozhodla se vést třídu draků pro desetileté děti. Nikdo nečekal, že tak mladá dá třídu nejstarších, ale byla víc než dostačující.
Lily se za ty měsíce, co otevřely v lednu školu se včera časně ráno narodila Euphemie Rose Potterová, kterou s Jamesem pojmenovali po zesnulých babičkách.
~
,,Je hodně malinká,"řekl Harry. ,,Ještě je,"řekla mu jeho matka.
,,Naše malá sestřička,"pravil Neville. Inu jí jemné olízl obličej.
Zatímco dvojčata následovala ročníkové spolužáky do první třídy, tak Harry s Nevillem a Inu asistovali o pěči malé Mií. Harry s Nevillem aspoň přišli na jiné myšlenky.
Nešli totiž špatně, že ještě dva roky nebudou chodit do třídy jednorožců.
~
V Bradavicích Molly Weasleyová uvedla svého nejstaršího syna Billa, aby se vypravil včas na King's Ross.
,,Mami zaprvé nechci zpět do Londýna, protože nepotřebuji, aby ta krysa byla příliš známá,"řekl. ,,Hagrid slíbil, že mě vezme do Prasinek a tam rovnou dorazím." Ukázal na sedmiletého bratra, háj si hraje s krysou, která si skoro před rokem našla cestu do jejich domácnosti.
,,A vůbec,"dodal. ,,Proč nemůžu chodit do Merlinovy akademie věd a umění?",zeptal se. ,,Taky bych to preferoval,"řekl jeho devítiletý bratr Charlie.
,,Nepřijali tě,"řekla jeho matka. ,,Jen protože jste se s Brumbálem domluvili,"řekl naštvaně. Poté následoval do pokoje, který sdílel s Charliem, který před chvílí šel napsat dopis svému otci.
,,Bill vzal svoje všechny věci a řekl Charliemu:,,Pojďme se podívat na Hagrida,"ten mu na to hned kývl a následoval staršího bratra.
~
Minerva napsala dopis veškerým studentům o vlaku, aby nastoupili do správného. ,,Bradavický jede v 11.00 a Merlinovy 14.00",napsala všude. Bývalí bradavičtí studenti to ale pochopili. James když šli se Siriusem na nástupiště doprovodit studenty, tak šel s nimi Inu a zkontroloval je, protože si vzali zkušenost od toho, jak viděl Sirius Molly Weasleyovou s Červíčkem v krysí podobě.
Arthur slíbil, že dá mezitím pozor na dvojčata, Harryho a Nevilla mezitím, co se starala Lily o Miu.
~
Když James uvedl do atria veškeré studenty Minerva vstala od stolu. ,,Vítejte studenti,"řekla. ,,Protože tady nemáme koleje jako v Bradavicích třída bude jako rodina." ,,Učitelkou pro první ročník je Rolanda Hoochová učitelka létání a tělesné výchovy,"Rolanda vstala a uklonila se.
,,Pro druhý je to Pomona Prýtová učitelkou Bylinkářství,"řekla. Její kamarádka sdílela potlesk.
,,Za třetí je to náš zodpovědný profesor Arthur Weasley, profesor arytmetií,"řekla dál. Představila dál Kratiknota pro čtvrté, Siriuse pro páté, Remuse pro šesté a Severuse sedmé. ,,Budete mít každého učitele na celá léta,"pravila. ,,Očekávám, že se všichni po hostině sejdete u něj a on vám ukáže společenskou místnost a pokoje, teď dobrou chuť."
Poklepala na stůl a objevilo se jídlo. Profesoři si mezi sebou povídali až se Minerva zarazila a podívala se ke dveřím, kde stáli dvě postavy.