Xavi terbangun dari lenanya lalu memandang keadaan di sekelilingnya. Dia sedang dikelilingi oleh hutan. Dimana dia berada sekarang?
"Abang..." panggil satu suara dari arah belakang. Suara yang paling dia rindui.
Xavi pantas pusing ke belakang. Matanya berkaca setelah melihat susuk tubuh yang dirindui itu berada di depannya.
"Sayang..." seru Xavi dengan suara yang bergetar.
Kakinya melangkah perlahan ke arah isterinya. Tubuh kecil itu diraup ke dalam pelukannya. Air matanya jatuh membasahi pipi. Betapa dia rindu dengan isterinya itu.
"Rindu"
Lily melepaskan tawa kecil. Tangannya naik mengusap belakang badan suaminya. Setelah beberapa ketika, Lily memisahkan tubuh mereka. Tangannya naik menyeka air mata yang membasahi pipi suaminya.
"Tia dah kena pergi ni. Abang jaga diri, okay. Tia tak nak abang sedih-sedih lagi. Lepas ni, abang carilah kebahagiaan abang dengan orang lain pula. Cari yang boleh jaga abang. Yang boleh manjakan abang. Yang boleh layan perangai clingy dan mengada abang ni." kata Lily dengan senyuman manis. Kakinya mula melangkah perlahan ke belakang. Menjauhi suaminya.
Berubah air muka Xavi setelah mendengar kata-kata isterinya. Tangannya cuba menggapai tangan Lily namun gagal. Beberapa kali dia cuba menggapai isterinya namun tetap gagal. Isterinya masih ada di depannya tapi kenapa dia dah tak boleh sentuh isterinya lagi?
"Sayang nak pergi mana? Jangan tinggalkan abang lagi. Sayang bawa abang juga ye. Jangan tinggalkan abang."
Semakin lebar senyuman Lily. Kepalanya digelengkan perlahan. "Abang tak boleh ikut Tia. Abang kena duduk sini. Nanti kalau jodoh kita panjang, kita jumpa lagi kat 'sana'. Tia dengan Thamir tunggu abang."
"Tak nak. Abang tak nak duduk sini. Abang nak ikut sayang dengan Thamir. Tolonglah sayang. Bawa abang sekali. Jangan tinggalkan abang sendirian kat sini. Abang nak ikut sayang." rayu Xavi. Matanya kembali berkaca.
Lily sudah semakin jauh darinya. Langkah isterinya cuba dikejar namun kakinya seakan-akan dipaku di tempat dia berdiri sekarang. Langsung tak boleh digerakkan.
"Abang jaga diri ye. Tia pergi dulu. Tia sayang abang sangat-sangat." semakin lama, Lily semakin jauh dari pandangan matanya.
Love you all😘😘
YOU ARE READING
Xavi Daniel: His Obsessive Love
RomancePuteri Tiara Lilyana Leon x Xavi Daniel Robert ............................................................... Pertemuan tanpa sengaja mereka di padang Polo ketika si gadis menemani abangnya bermain Polo telah berjaya membuatkan si jejaka jatuh cin...