Lily cuba berjalan dengan perlahan sambil pinggangnya dipeluk oleh suaminya dari arah depan. Setiap jam 7 pagi Xavi akan membawa Lily turun ke taman dan berjalan tanpa selipar di atas rumput di taman.
Sejak kaki Lily sudah boleh digerakkan dengan sendiri, doktor memberi saranan untuk Lily membuat latihan ringan di taman setiap pagi. Embun dapat merangsang perjalanan darah dan akan dapat membantu Lily memulihkan kakinya.
"Jom kita naik. Dah lama sangat baby kat bawah ni." ajak Xavi apabila perasan wajah isterinya yang sudah kemerahan disambar terik matahari.
"Alaa... Tia nak jalan lagi." kata Lily dengan bibir yang mencebik. Cuba memujuk suaminya.
"No. Ni dah kali ke 3 sayang buat pusingan kat meja ni hari ni. Biasanya 2 kali je. Jom naik." tolak Xavi sambil membantu isterinya untuk duduk semula di atas kerusi rodanya.
•______________________________•
Lily mengeluh perlahan melihat wajah suaminya kini. Penuh dengan jambang dan janggut. Geram rasanya dia nak tarik janggut suaminya yang dah panjang tu.
Agaknya sejak dia sakit, suaminya memang tak pernah cukur jambang dan janggut tu. Itu yang sampai panjang sedepa macam tu.
"Ni dah masuk kali kelima abang dengar baby mengeluh hari ni. Kenapa mengeluh ni baby? Abang ada buat kesayangan abang ni susah hati ke?" soal Xavi. Tangan kanan isterinya digapai lalu dicium lembut. Tapak tangan isterinya diletakkan di pipinya.
"Bila abang nak potong rambut abang ni? Dah panjang sangat ni. Jambang dengan janggut abang ni pun dah kena shave. Tia tak sukalah tengok abang tak terurus macam ni." bebel Lily sambil mengusap wajah suaminya yang dah berubah jadi hutan Amazon.
Xavi ketawa kecil mendengar bebelan isterinya. Ini yang dia tunggu selama lebih 3 bulan ni. Bebelan dari isterinya bila tengok muka dia yang yang dipenuhi dengan jambang dan janggut serta rambutnya yang panjang mencecah bahu.
"Finally... Abang dah boleh dengar sayang bebel dekat abang lagi. Abang rindu..." Xavi mencium kekura tangan isterinya dengan mata yang terpejam.
Lily hanya senyum. Tangan kirinya di angkat untuk mengusap lembut pipi suaminya.
"Abang akan potong rambut ni. Tapi dengan satu syarat." kata Xavi sambil senyum lebar. Tangan kanan isterinya masih di dalam genggaman lembutnya.
Lily memutarkan bebola matanya apabila melihat senyuman penuh makna suaminya. Adalah tu benda dia nak.
"Apa syarat abang?"
"Abang nak sayang yang shave jambang dan janggut abang ni." kata Xavi. Senyuman lebar masih meniti di bibirnya.
"Memang sebelum ni pun Tia kan yang shave?" soal Lily dengan nada hairan.
Sejak dia suruh suaminya untuk cukur jambang dulu, memang rutin hariannya untuk sentiasa cukur jambang di wajah suaminya setiap pagi.
"Okay, jom..." Xavi bangun dari duduknya lalu tubuh kecil isterinya di dukung sambil berjalan ke arah bilik air di wad tersebut.
"Ehh... Ehh... Abang nak bawak Tia ke mana ni?" soal Lily apabila dirinya di dalam dukungan suaminya. Tangannya dikalungkan di leher suaminya. Jatuh nanti tak pasal-pasal pulak.
"Kan abang nak sayang shave janggut dengan jambang abang. Takkan nak shave kat katil sayang pulak. Marah nurse nanti kalau dia tahu." balas Xavi dengan selamba.
YOU ARE READING
Xavi Daniel: His Obsessive Love
RomancePuteri Tiara Lilyana Leon x Xavi Daniel Robert ............................................................... Pertemuan tanpa sengaja mereka di padang Polo ketika si gadis menemani abangnya bermain Polo telah berjaya membuatkan si jejaka jatuh cin...