Den vita frotté handduken virade jag kring min blöta kropp. Håret snurrade jag in i en annan , lite mindre handduk.
Spegeln som hänger på väggen i badrummet är alldeles immig av värmen som kom från vattnet jag nyss duschade i. Jag torkar bort lite imma från spegeln med hjälp av handduken.
Mitt ansikte speglas i den fyrkantiga spegeln. De gröna ögonen kollar skeptiskt mot det dom ser. Jag är inte nöjd över mitt utseende. Mina näsborrar är förstora och mina läppar för små. Det jag är nöjd med är mina mörka ögonfransar som sitter tätt intill varandra. Även ögonbrynen är jag nöjd med då dom är mörka och jag inte behöver fylla i dom.
Med höger fot före den vänstra går jag in till mitt rum. Min fotbollstrunken ligger mitt på golvet, öppen. Kläder ligger lite runt om. Jag slängde bara ut kläderna imorse när jag letade efter min bikini.
Jag packar upp mina blå vita shorts med små bollar längst ner. ( som på bilden) Till den tar jag en vit T-shirt.
Mysigt ,enkelt men ändå snyggt. Jag tänkte ha några accessoarer till så outfiten blir festligare.Mina underkläder sätter jag på mig. Jag tar fram min body lotion som står på bordet jag har i mitt rum. Doft av cocosnöt, min favorit doft.
Efter att smort in hela kroppen, eller ja armarna och benen med lotion så klär jag på mig shortsen och tröjan.
Medan jag väntar på att håret ska torka sminkar jag mig. Särskilt brun har man ju inte blivit då det endast är andra dagen på sommarlovet. Så jag sminkar mig med det vanliga lite foundation , concealer & puder som bas.
När jag är klar med sminkningen har mitt hår torkat någorlunda. Jag borstar igenom det lite lätt, det är ganska lockigt naturligt så jag låter det va som det är.
"Jakob, Bea kan ni duka fram" ropar mamma stressat nerifrån.
Antagligen kommer gästerna närsom. Jag funderar fortfarande vilka dom kan vara.
Vi dukar fram fin tallrikarna , grillbesticken och servetter. Vanliga glas till oss och vin glas till de vuxna. Jag försöker vika servetterna fint men det slutar i kaos. Så jag lägger en servett på varje tallrik.
"Men vilka är dem nya grannarna då, känner vi dom?" Frågar jag nyfiket till mamma när jag kommer in från altanen.Hon ler bara glatt mot mig.
"Du kommer få se"
Jaha, ska jag gå och vara nyfiken ända tills dom kommer. Under tiden jag väntar går jag upp till mitt rum och tar fram mobilen som ligger på laddning . Jag väljer att smsa med Märta och Julia i vår gruppchatt, lite tidsfördriv är det.
Jag 18.03
Wazzupp??Jag vet att dom båda ofta sitter med mobilen så det dröjer inte länge innan dom svarar.
Julia 18.05
Hur är de i Götet ? Hittat nån snygg kille?;)Märta 18.05
Det måste finnas gott om snygga killar därJag skrattar lätt för mig själv. Allt som snurrar i deras huvud är killar hit och killar dit.
Jag 18.06
Glöm inte att min stuga ligger ute på landet, bara bönder här juMärta 18.06
Howdie howdie partnerJag 18.07
Hahah ja skrev bönder , inte cowboys ;)Nämen vi ska få nya grannar här och mamma sa att det var någon kille i min ålder
Märta 18.07
Ouuh sommarflörten kanske ?
YOU ARE READING
Barndomsvänner | o.e
FanfictionBeatrice och Oscar är barndomsvänner. Tiden gick, dom blev äldre. Med åren tappade de kontakten helt. Dom trodde att dom var bortglömd av den andre. Men kan man verkligen glömma sin barndomsvän?