66

2.2K 112 15
                                    

Första helgen efter sommarlovet var kommen. Det är fredag, klockan är halv två och vi har precis slutat skolan. Veckan han gått relativt fort trots min stora ångest till att skolan skulle börja igen. Men vi har börjat med en mjuk start, inge så avancerade lektioner och än så länge har vi bara fått en läxa.

Just nu sitter jag inne på espresso house i väntan på Oscar. Vi bestämde igår att vi skulle ta en fika tillsammans innan vi dra hem till Oscar för att laga kvällsmat och sedan ha en mysig kväll, bara han och jag. Vi har knappt hunnit träffats på hela veckan pågrund av skola och hans jobb. Han och de andra killarna jobbar verkligen för fullt nu inför konserten de ska ha i Globen i september.

I väntan på Oscar drar jag upp min mobil för att smsa mamma.

Jag 14.01
Hej mamma!
Jag sover hos Oscar ikväll, jag äter kvällsmat där men kommer hem innan och hämtar lite saker :) puss

Mamma 14.05
Hej hjärtat! Jag vill gärna att du äter hemma ikväll, pappa och jag har något viktigt att berätta och vi vill gärna berätta det ikväll. Du får jätte gärna träffa Oscar efter middagen! Kram

En suck lämnar mina läppar när jag läser smset. Jag och Oscar som hade planerat att laga en god kvällsmat tillsammans ikväll, självklart ska mina föräldrar förstöra det.

Jag 14.07
Kan ni inte berätta imorgon?

Mamma 14.08
Jag ska på ett möte nu hinner inte att du säger emot, kom hem till 18 då serveras god middag,puss

Ännu en gång suckar jag, när mamma väl bestämt sig för något är det väldigt svårt att ändra på det. Hon är envis. Även om jag också är det så är det sällan jag vinner diskussionen.

Jag släcker mobilen och kollar runt inne på kaffet i hopp om att se Oscar. Dörren intill espresso house öppnas. Oscar kliver in. Hans hår är som vanligt fixat och dagen till ära har han ett par svarta byxor, en vit Calvin Klein tröja och ett par bruna skor. Det pirrar i magen när jag ser honom och hela jag blir glad.  Han vandrar med blicken runt i kaffet, när min blick möter honoms är det som en stött av välbehag och trygghet möter min kropp. Han ler glatt mot mig, jag besvarar leendet och han går emot bordet där jag sitter.

"Heej " säger han glatt när han är ett par meter framför mig. Det fina leendet är kvar i hans ansikte och de ljusa ögonen tindrar fint.

"Hej" säger jag, minst lika glatt. Jag ställer mig upp.

"förlåt om du fått vänta. Blev stoppade av lite fans på vägen hit" säger Oscar och skrattar nervöst. Han sträcker ut sina armar mot mig. Jag gör detsamma och vi omfamnar varandra i en mysig, varm kram.

"Ingen fara, du är här nu och det är allt som räknas " säger jag. Oscar kramar lite hårdare och pussar mig lätt på huvudet.

Vi drar ifrån kramen och kollar in i varandras ögon. De ögonen jag gång på gång faller för, som alltid utstrålar sådan lycka, energi och glädje. Mina favorit ögon.

"Ska vi beställa" frågar jag och ler lätt.

"Absolut" svarar Oscar och flätar samman hans hand i min. Den handen ger mig trygghet och glädje. Hans beröring gör mig lycklig.

~ Oscar's perspektiv~

"Vad vill du ha?" Frågar jag Bea. Hon kollar fundersamt mot disken med alla kakor, mackor , bakelser och så vidare. Jag ler lätt när jag ser henne, hon är så fin. Hon är så söt när hon står där med den lilla rynkan mellan ögonbrynen när hon funderar. Världens finaste, att hon är min, bara min känns väldigt sjukt, jag är så lycklig som har henne. Fina Bea.

Barndomsvänner | o.eDonde viven las historias. Descúbrelo ahora