Det börjar närma sig midnatt och nästintill alla har flyttat sig upp till takvåningen. Dels för att det var sjukt varmt inne i lokalen eftersom alla dansat där inne hela kvällen och dels för att nu när det mörknat är himlen full av fina stjärnor.
Musiken som nu spelas ur högtalarna är lugn och inte alls lika fylld med bas som den vart tidigare ikväll.
"Jag älskar dig" försiktigt placeras ett par beskyddande armar kring min midja samtidigt som en välkänd röst når mina öron.
Jag ryser av hans beröring och orden som lätt puffar i nacken. Mitt ansikte vänder jag bakåt samtidigt som jag ler. Jag möts av Oscars fina ögon. Han ler och jag ler tillbaka.
"Jag älskar dig med" säger jag och placerar mina läppar mot hans.
Direkt sprids värmen i min kropp och den pirrande känslan kommer som han alltid ger mig. Våra läppar rör sig i en mjuk takt mot varandra. Situationen får min kropp att bli avslappnad och allt känns underbart. Att stå här med Oscar är verkligen allt jag behöver.
Vi avslutar kyssen och står leendes och kollar på varandra. Hans fina ansikte kan jag aldrig kolla för mycket på. Det finns så många små vackra detaljer som man kan studera hur länge som helst.
"Jag och Ogge tänkte att vi kunde åka till stranden sedan, han tar med sin baldejt Miranda och jag tar med dig ifall du vill?" Frågar han mjukt och drar sina fingrar löst över mina bara armar. Det får huden att knottra sig och rysningar sprids genom kroppen. Rysningar av välbehag.
"Åh vad mysigt, det vill jag gärna " säger jag med ett leende på läpparna. Oscar besvarar leendet och pussar mig sedan på munnen.
"Jag går och säger det till Ogge och Miranda,ska du med?" Frågar han och jag skakar lätt på huvudet.
"Jag måste på toa så du kan gå till han sålänge, jag är tillbaka om 10 " säger jag och ler. Oscar nickar och pussar mig sedan på kinden.
"Ses snart hjärtat" säger han innan han tar väck sina armar från min kropp. Direkt möts jag av kyla och därav skyndar jag mig inåt till värmen. Dock ger inte den inomhus värmen alls samma känsla som Oscars värme gör.
Jag går ner längst de tre stora trapporna innan jag kommer in i den stora lokalen där vi alla startade balen i. Just nu är den rätt tom på folk vilket gör att man kan urskilja flera detaljer i rummet. Det är stort och en bar finns i högra hörnet av lokalen där några just nu sitter med drinkar. De fick dock inte sälja alkohol idag då ett flertal är under 18 år här, inklusive jag. Men vad gör det? Man kan ha kul utan alkohol.
Mina steg styr jag ut mot den långa breda korridoren som leder till toaletterna. Jag svänger till höger när jag kommer ut i korridoren. Hade jag svängt vänster hade jag kommit till in och utgången.
En kille står lutad mot väggen utanför toaletterna. Antagligen väntar han på någon. Han ger mig ett vänligt leende när jag går förbi honom och jag ler tillbaka. Men en underlig känsla sprids i min kropp då jag tycks känns igenom honom. Men från vad vet jag inte. Jag går in på tjej toaletten som till min förvåning är tom. Men vilket är skönt då man slipper de långa köer som alltid bruka vara på offentliga toaletter. Alla män kan alltid gå förbi in på deras toa eftersom de aldrig har långa köer som vi har.
Jag går in i ett utav båsen och utför mina behov.
Ett par minuter senare går jag ut från båset då det tog ett tag att få till allt på grund utav klänningen. Jag går fram till handfatet och sätter på vattnet. I det rinnande vattnet sköljer jag av mina händer när en okänd röst hörs bakom mig.
ESTÁS LEYENDO
Barndomsvänner | o.e
FanficBeatrice och Oscar är barndomsvänner. Tiden gick, dom blev äldre. Med åren tappade de kontakten helt. Dom trodde att dom var bortglömd av den andre. Men kan man verkligen glömma sin barndomsvän?