14 - fjärilar i magen

3.7K 106 3
                                    

Tusentals folk stod samlade framför och jämte scenen killarna skulle uppträdda på om någon timme. Tusentals. Det är sjukt hur många som samlats på en sån här liten yta. Måns Zelmerlöv och andra artister ska också uppträda här ikväll.

Vi befinner oss backstage nu, med alla som ska uppträda. Katia springer fram och tillbaka för att hitta alla grejer killarna ska ha medan dom själva hoppar omkring. Taggade kan man lugnt säga att dom är.

Dom skulle endast sjunga en låt eftersom det är så många artister på plats som också ska uppträda. Deras nya singel "Run With Us " skulle de sjunga. Enligt mig är den låten riktigt cool och bra.

Min mobil vibrerade i bakfickan och jag drog snabbt upp den. Julias namn lyste upp på skärmen och direkt fick jag en massa skuldkänslor.

Jag har inte berättat än för dom att jag är
här i Norge med deras största idoler. Jag har inte överhuvudtaget berättat att jag känner Oscar. Att vi är grannar i stugan och barndomsvänner.

Jag är för feg. Jag vågar inte. Jag är rädd att dom ska förstöra min och Oscars vänskap genom att dem tvingar mig att dem ska träffa han, eller att dom kommer bli så sura över att jag inte tidigare berättat något. Jag borde inte känna såhär , de är mina bästa vänner. Men ibland kan dom inte kontrollera sitt fangirlande.

Jag läser smset Julia skickat.

Julia 17.05

Tjaaa Beaa! Märta och jag tänkte att vi kanske kan komma till dig redan på måndag om vi får?:)"

Det vi har planerat är att dom tar tåget in till Göteborg på tisdag morgon. Då ska jag möta upp dom där och vi ska shoppa med mera innan vi ska på One Direction. Sedan på kvällen ska vi till min stuga och de ska sova över där till torsdag.

Jag 17.09

Jag är i Norge nu, kommer hem på måndag kväll så det går inte tyvärr :(

Märta 17.10

Vaa är du i Norge? Vart i Norge? :D

Jag 17.10

Oslo :)

Julia 17.11

The fooo killarna är där omg, om du träffar dom lova att hälsa från oss då!!

Märta 17.11

Jaaa pls lova de🙏🏼

En klump bildas i min mage. Om de bara visste. Jag känner mig så elak, så dum som inte berättar. Dom förtjänar att veta sanningen.

"Beaa"ropar Oscar glatt och jag sliter blicken från mobilen och möter Oscars fina ögon.

"Kom" tillägger Omar och slår lite lätt med handen på den lediga ytan i soffan bredvid han. Jag gör som de säger och styr mina steg mot soffan där de fyra killarna sitter. Jag slår mig ner bredvid Omar och Oscar.

"Förlåt om du kände dig utanför nyss när vi hypade men vi blir alltid så innan konserter och uppträdande " säger Oscar och kollar skamset ner i sitt knä.

"Vi menade inte att lämna dig utanför " tillägger Felix. Jag kände mig inte ett dugg utanför nyss. Dom är så snälla som verkligen bryr sig om allt och alla.

"Det är lugnt hörrni , jag kände mig inte utanför. Jag var bara tvungen att svara på några sms" sa jag ärligt och deras läppar åkte upp till något slags leende.

"Säkert att det är lugnt?" Frågar Ogge och jag nickar.

"Det är lugnt" säger jag och ler.

En timme går och det är snart dags för killarna att uppträda. Jag och Katia får gå ut och ställa oss vid kravallstaketet om vi skulle vilja se dom uppträda, vilket vi vill.

"Lycka till nu hörrni" säger jag till de alla och dom tackar och ler.

"Kom ihåg de viktigaste är att ni har kul på scen, det syns så väl om man inte har det " säger Katia och de nickar.

Med dom orden sagda går vi bredvid scenen i en gång som leder till framsidan av scenen. Vi stället oss med ryggen mot kravallstaket. Utan att skymma några.Scenen är framför oss och all publik bakom oss.

Några okända artister uppträdde innan det var dags för fooo. Min mage pirrar när deras loga kommer upp på skärmarna som står på scenen.

Deras intro börjar och en massa folk skriker. Antagligen är dom Foooers. Jag ler när fyra välkända killar kliver fram på scenen.

"Heej Oslo" ropar de alla i kör, lika glad ton allihopa. Publiken skriker hej tillbaka.

"Mår ni bra?" Frågar Oscar och ännu en gång svarar publiken.

"Nu ska vi köra vår nya singel "Run With Us" " säger Felix glatt och de ställer sig på sina platser. Jag ler, dom är så mysiga mot sin publik.

Wanna show you something new
Oh oh
Introduce you to my crew
Oh oh
Cause you're the kinda girl that ain't easy to forget
Questions in my head girl this ain't a Q and A
You're the one playing tricks in my head
FOOO TURN UPP!

Jag ler glatt där jag står och kollar på varje rörelse. Dom är otroligt duktiga. Dansen, musiken och att få allt att hänga ihop är riktigt duktigt.

Första refrängen är slut och jag ryser till när jag hör Oscar sjunga. Han har så fin röst.

Now my eyes are locked at you
oh oh

Sjunger Oscar och kollar in i mina ögon. Magen pirrar och mitt hjärta klappar till när han blinkar med ena ögat åt mig.

What have you got me into
Oh oh

Fortsätter Oscar , fortfarande med blicken på mig. Jag känner hur jag ler större. Låten fortsätter och jag ser stolt på. Fortfarande med ett leende på läpparna efter att Oscar sjöng till mig. Eller menade han att sjunga till mig eller kollade han bara på mig?

När låten är slut springer killarna av scenen. Jag och Katia går samma väg tillbaka till rummen bakom scenen.

Min mage bombarderas av fjärilar när jag ser Oscar. Han står med de andra och de hoppar glatt runt. Ett skratt lämnar mina läppar. Dom är verkligen hypade.

"Killar ni var grymma idag" säger Katia stolt och ler.

" Ni är sjukt duktiga" tillägger jag och de ler tacksamt mot oss båda.

Jag möter Oscars blick. Han kollar leendes mot mig. Fjärilarna kommer återigen tillbaka.

Jag vet inte om han har känslor för mig, men helt ärligt så tror jag att jag har känslor för honom. Ganska starka känslor.

•••

Ett kort kapitel, jag vet. Sorry!
Jag hann aldrig skriva ett kapitel igår så fick slänga ihop ett nu lite snabbt, förlåt för att det inte blev uppdaterat igår :(
Men tack för alla kommentarer och röster, ni är bäst !

Barndomsvänner | o.eWhere stories live. Discover now