Oscar och jag fortsatte att bada. Vi blev som barn på nytt där vi hoppade runt i vattnet, jagade varandra och skvätte vatten på varandra och allt vad vi nu gjorde. Genom fönstrens kan man se att det nu började ljusna utomhus, kanske är det dags att gå upp till vårt rum?
"Ska vi gå upp till vårt rum kanske?" Säger jag och Oscar nickar instämmande.
Vi går upp ur poolen och mot dörren dör vi kom. Då hör vi hur någon sätter in en nyckel i dörren. Förskräckt kollar vi på varandra. Vart ska vi gömma oss?
Vi tar snappat tag i våra tröjor innan Oscar tar tag i min hand och drar in mig på toaletten som av ren tur var bredvid oss. Vi låser om oss snabbt. Jag pustar ut och lutar mig mot dörren.
Helt tysta står vi och bara kollar på varandra. Utanför hör vi hur någon går omkring med något rullande efter sig, antagligen en städerska. Men för mig gör det ingenting att stå på toan, även om den inte är städad. För att bara står här med Oscar i sin närhet så flyger tiden iväg.
"Du är så jävla vacker Bea" säger Oscar. Jag känner hur jag rodnar. Jag står här i bara underkläder , helt utan smink och rufsigt hår. Men han tycker ändå jag är vacker?
Jag ler mot honom och han ler tillbaka. Vi står så länge innan vi hör hur någon trycker ner handtaget. Av ren rädsla hoppar jag in i Oscar som står framför mig. Han kväver ett skratt, detsamma gör jag.
Bara inte städerskan har nyckel till toan. Vi båda stod och hoppades att hen inte skulle komma in men förgäves. En nyckel sattes in i dörren och låset vreds om.
"Helvete" mumlar Oscar. Dörren flyger upp och en kvinna i 40-50 års åldern kollar chockat mot oss. Jag ler försiktigt och hon kollar skeptiskt mot mig.
"Spring nu" viskar Oscar och jag gör som han säger. Jag smiter ut mellan tanten och dörr karmen, detsamma gör Oscar. Vi springer till dörren och ska just öppna den när tanten ropar något efter oss.
Men vi lyssnar inte vi öppnar dörren och springer direkt till hissen. Som tur var stod den på våran våning så dörrarna öppnades och vi sprang in i hissen och klickande in på våning 14.
Det var först nu som vi båda bröt ut i skratt. Vi kollade på varandra och skrattade så vi fick kramp i magen. Det är det som är så härligt med Oscar , man vågar vara sig själv och man skrattar alltid lika mycket med han.
Hiss dörrarna öppnades när vi nådde våning 14. Vi log mot varandra innan vi hand i hand gick längs korridoren bort mot vårt hotell rum.
"Eh Bea" säger Oscar när vi står utanför vårt hotellrum. Jag nickar som svar.
"Tog du med ditt kort? Jag kom på nu att mitt ligger kvar inne hos Felix och Ogge" säger Oscar. Jag var så förvirrad innan när Oscar tog mig till poolen så jag glömde bort att ta med mitt nyckel kort, alltså är vi utblåsta.
"Jag har det där inne" säger jag och vi båda brister ut i skratt. Igen.
"Så jag antar att vi är tvungna att knacka på hos Felix och Ogge " säger jag och Oscar nickar. Hand i hand går vi till deras rum, helt utan att tänka på att vi endast har underkläder på oss. Våra tröjor håller vi i handen men vi tänkte inte på att sätta på dom.
Oscar knackar på dörren och då kom jag på att vi endast har underkläder.
"Oscar " mumlar jag och nickar mot våra tröjor. Han ger mig min tröja och jag sätter på den, likadant gör Oscar. Vi hinner precis sätta på dom innan en yrvaken Felix öppnar dörren.
"Vad vill ni" frågar han och gäspar stort. Att han är trött syns långa vägar. Och att han nyss har vaknat syns också på långa vägar. Håret står åt alla håll och han är endast klädd i ett par kalsonger.
"Ehm vi eller jag glömde mitt kort här så vi kommer inte in"säger Oscar. Felix nickar och visar med händerna att vi få gå in, vilket vi gör. Felix tänder lampan och det dröjer inte långe innan han piggnar till.
"Vänta vänta lite nu, varför var ni ute från rummet mitt i natten?" Frågar Felix. Han höjer frågandes på ögonbrynen. Jag känner hur mina kinder blir rödare när jag tänker på vad vi gjort. Att jag kysst killen som varit min barndoms vän och som jag nog alltid vart kär i utan att veta om det.
Oscar ler busigt mot mig vilket gör att Felix misstolkar det hela
"Seriöst vad har ni gjort? Har ni haft sex?" Säger han chockat, med ganska hög röst vilket gör att Ogge vaknar till. Han kollar yrvaket mot oss och jag kan inte låta bli att skratta. Allt detta är så komiskt. Att han tror att vi har haft sex men öns inte i vårt rum, trodde han att vi hade det ute på gatan eller vadå?
"Nej vi har inte haft det, chilla" skrattar jag. Ogge kollar frågande mot oss.
"Vad gjorde ni då? Ni är ju alldeles blöta" säger Ogge och nickar menande mot våra tröjor. Min tröja har blivit blöt efter under kläderna samt håret.
"Och vilka går ut mitt i natten i endast tröja och underkläder " säger Felix. Han får mina kinder att rodna ännu en gång. Dom har rätt, inga normala människor skulle gå ut så mitt i natten. Men nu är inte jag och Oscar normala.
"Vi har badat sen fick vi springa ifrån en städerska som upptäckte oss" säger Oscar. Jag ler när han säger det. Detta kommer definitivt bli ett minne blått. Denna dag ut varit en utav de bättre i mitt liv.
"Varför tog ni inte med oss, vi vill också ha lite spänning i vardagen" säger Ogge och låssas vara sur. Vi skrattar åt honom sedan flikar alla in på skrattet.
Oscar hittar tillslut sitt kort, av någon konstig anledning låg den under sängen . Hur den lyckats hamna där är ett under. Men han lyckas med allt.
Efter att ha pratat, skrattat och pratat lite till med Ogge och Felix så går vi in till vårat rum. Det är inte förens nu jag känner hur trött jag faktiskt är. Direkt när vi kommer in gör jag in på toan och tar av underkläderna, sätter på nya trosor och byter om till en annan stor T-shirt. När jag kommer ut har Oscar redan lagt sig. Han ler glatt mot mig när jag kommer ut. Jag ler tillbaka.
Jag lägger mig i sängen och kryper ner under täcket bredvid Oscar. Jag vänder mig om så min rygg är emot hans mage. Han placerar sin hand på lin mage så de ligger min kropp och drar mig närmre honom. Jag ler när han ger mig en fjäderlätt puss på huvudet. Min hand sätter jag på hans hand.
"God natt finaste Bea" viskar han i mitt öra. Han ger mig en till puss. Zoooet i min mage har växt något enormt, det pirrar som bara den är jag är så lycklig
"God natt älskade Oscar" säger jag. Och med de orden sagda somnar vi båda. Jag i hans famn,det är något ställe jag älskar att vara på. Att skeda med Oscar är något utav de bästa sakerna jag vet.
•••
Ni får ett kapitell nu för att ni är så snälla , förmodligen kommer det inte någon uppdatering på en vecka. Tyvärr. Men jag ska försöka uppdatera mycket när jag kommer hem! Ni är bäst och tack till över 2,5 k! Alltså ni är så underbara, tack för allt erat stöd! Kram till vartenda en utav er!
YOU ARE READING
Barndomsvänner | o.e
FanfictionBeatrice och Oscar är barndomsvänner. Tiden gick, dom blev äldre. Med åren tappade de kontakten helt. Dom trodde att dom var bortglömd av den andre. Men kan man verkligen glömma sin barndomsvän?