"Godmorgon" Oscars hesa morgon röst hörs i mitt öra. Sakta öppnar jag ögonen och påminns om gårdagen. Han är verkligen min nu, bara min. De tankarna får mig att bli lycklig.
"Godmorgon" svarar jag med ett leende och vänder mig mot honom. Han ler mot mig och lägger en hårslinga bakom mitt öra. Hans fina ansikte kollar sömnigt men ändå glatt mot mig. Han är så underbart fin.
"Jag vill inte förstöra denna mysiga stunden men vi måste tyvärr upp nu. Vi ska möta killarna och Katia vid frukosten om fem minuter" säger han. Helst av allt hade jag velat ligga här, bredvid Oscar hela dagen. Men det går inte. Killarna ska ha uppträdanden idag och de första börjar vid ett. Därför måste vi gå upp tidigt idag för att hinna med allt.
Vi båda kliver upp ur sängen och byter om. Jag sätter på mig ett par boyfriend jeans och en marinblå tjocktröja över där det står NYC med gråa tjocka bokstäver. Idag öser regnet ner över Oslos gator. Så sommarkläder är inget allternativ idag.
Efter 7 minuter är vi båda klara och står inne i hissen som ska ta oss till våning 2, där frukosten serveras.
" vi säger inget till Katia eller killarna om oss, inte en vi måste göra det till en överraskning" säger Oscar och jag nickar instämmande. Det känns bäst med att inte säga det med en gång, man för ge det lite tid innan man
Säger det till dom.Dörren till hissen glider upp och vi går ut hand i hand. Innan vi går in i frukost salen släpper vi händerna och flinar glatt mot varandra.
"Så ni har inte gjort något mera spännande inatt" Felix kollar flinandes mot mig och Oscar. Vi har just ätit upp våran frukost som bestod utav äggröra, bacon och rostade mackor.
Omar och Katia kollar frågandes på Felix sedan på mig och Oscar. Ogge bara ler och blinkar med ögat mot oss. Jag ler generat och kollar ner i bordet. Nu kanske dom uppfattar det helt fel när jag blir generad. Vi gjorde ju inget än att bada. Men det var speciellt. Han blev ju min och jag hans.
" Ehm nej eller vadå?" Säger Oscar i ett försök om att låta omedveten om att vi var uppe i natt. Om Katia får reda på att vi bröt oss in i spa avdelningen så kommer hon nog inte bli särskilt glad.
" ja men gjorde ni något mer efter att ni b" började Felix men Ogge täckte Felix mun med hjälp av hans hand och viskade något i hans öra. Jag antar att han också insåg att det inte är så bra att vi talar om för Katia vad vi gjorde.
"Kan ni förklara vad som pågår? Vad hände inatt?" Säger Katia och ser ut som ett frågetecken. Omar ser också helt förvirrad ut.
" alltså vi kunde inte sova så vi gick in till Ogge och Felix rum" säger jag och försöker se så seriös ut som möjligt.
"Är det sant killar?" Frågar Katia Felix och Ogge. Dom nickar instämmande och Katia ler mot oss alla.
Dagen passerade snabbt.Killarna har haft fyra olika spelningar på fyra olika ställen idag. Två på gatan och en på en galleria och en i en stadspark. Dom har dansat och sjungit hela dagen. Dom är verkligen super duktiga.
Nu är det söndag och idag är det bara intervjuer som står på schemat. Just nu är vi påväg till en intervju som dom ska på. Jag ser fram emot den intervjun. Katia lovade mig att jag fick stå bakom kameran med henne och titta på. Även om jag vet mycket om dom så är det ändå kul att lyssna på deras intervju.
"Är ni taggade för intervju eller ?" Frågar jag glatt när Katia kör upp på parkeringen till ett stort företag. Killarna nickar glatt och Oscar ger mig ett leende. Det leendet gör mig alldeles varm inombords.
När bilen är parkerad kliver vi alla ut ur den och går tillsammans in genom den stora porten. Killarna hoppar omkring och är som vanligt helt över taggade.
En kvinna i kanske 50 års åldern hälsar oss välkomna. Hon har en röd tajt kjol och en vit blus, med klackar skor till. Hon hälsar oss glatt välkomna innan hon visar oss längre in på företaget där vi ska bli intervjuade.
När vi kommit in i ett stort rum som har en stor soffa, massa kameror och film lampor så lämnar hon oss. I väntan på att de som ska interljuva kollarna ska komma så sätter vi oss i soffan.
" Vet Bea om vad som händer på tisdag? " säger Katia och kollar frågandes mot Oscar , sedan de andra killarna. Oscar nickar stolt, likaså gör killarna.
"Menar du att de ska vara förband åt One Direction?" Säger jag glatt och Katia nickar stolt och ler mot mig.
"Kan hon få överraska hennes kompisar med ett m&g med oss?" Frågar Oscar och jag väntar spänt på vad hon ska svara. Jag menar tänk om hon säger nej, då kommer verkligen Märta och Julia bli sura på mig att jag inte berättar något om att jag känner Oscar.
" Men det är klart att vi kan ordna det" säger Katia och jag spricker upp i ett leende och ler tacksamt mot henne.
En tjej i 20 års åldern kommer in och även hon hälsar oss välkomna. Hon heter Lone och ska intervju killarna nu i drygt en timme.
Interljuvn sätts igång och de får en massa frågor. De är frågor som hur gamla de är, hur de blev ett band och helt andra frågor som var de skulle göra om en ko åt upp deras mat.
"Så nu till frågan ni nog alltid få höra, är ni alla singlar?" Frågar hon och kollar på de fyra killarna. Oscar ler snabbt mot mig sedan ner i marken. Vi har ju inte berättat något en då civil överraska dom så de blir chockade.
"Ja jag är singel "Säger Felix och kollar på de andra. Ogge och Omar hänger snabbt på och säger att även dom är singlar.
Interljuvaren kollar mot Oscar , även Felix , Ogge och Omars blick landar på Oscar. Han ler mot kameran innan han kollar på de andra.
"Faktiskt så är inte jag singel" säger han stolt. Lone, onterljuvaren ler mot honom medan de andra killarna kollar chockat på Oscar.
Interljuva fortsätter och de blir utmanade att göra en massa galna saker. Då och då slängde Oscar en blick på mig och gav mig ett leende som jag snabbt besvarade.
Interljuvn led mot sitt slut och vi har just satt oss i bilen.
" Oscar varför har du inte berättat för oss om din tjej" säger Katia och kollar strängt på Oscar. Han ler och rycker lätt på axlarna.
"Vem är hon?" Frågar Ogge och Oscar ler.
"En tjej som jag känt väldigt länge" svarar han och ler.
Ett fniss lämnar mina läppar och de andra kollar oförstående på mig, förutom Oscar som bara ler.
"Vet du vem han är tillsammans med?" Säger Felix och jag nickar.
"Jag känner henne väldigt bra" skrattar jag och de nickar.
Dom fortsätter att försöka fråg ut Oscar om hans flickvän.Ingen verka förstå att det är jag som är hans tjej. Men det är väll inte så konstigt då vi inte gått ut med det ännu,
"Kyss mig" viskar Oscar i mitt öra när vi båda hoppat ut från bilen. Jag kollar frågandes på honom.
"Jag älskar att göra folk chockade, dom andra kommer bli jätte chockade när dom inser att du är min tjej, så kyss mig" säger han och lägger sina händer på min midja. Jag vänder mig om så vi står ansikte mot ansikte. Jag kupat mina händer kring hans nacke och ställer mig lite lött på tårna för att kunna nå.
Jag trycker mina läppar mot hans och blundar. Han öppnar sin mun lite lätt och våra tungor är snabbt igång med att brottas.
•••
Ojoj hur tror ni de andra kommer reagera? :p
Sorry för seg uppdatering, kom hem från lägret i lördags sen var jag tvungen att fixa inför skolan. Började skolan idag :/ nian nu med massa prov o skit. Jag kommer uppdatera 1-2 kapitel till denna veckan, det blir tyvärr bara några få kapitel i veckan nu när jag har skolan också! Kram
YOU ARE READING
Barndomsvänner | o.e
FanfictionBeatrice och Oscar är barndomsvänner. Tiden gick, dom blev äldre. Med åren tappade de kontakten helt. Dom trodde att dom var bortglömd av den andre. Men kan man verkligen glömma sin barndomsvän?