Kapitel 9

523 19 0
                                    

Bodyguarden som hedder Casper, følger os ned til det, som nu er "mit værelse."

"Jeg kan ikke fatte det! Min sekstenårige datter flytter allerede hjemmefra!" Snakker min mor derud af.

Jeg kan sgu heller ikke fatte det.

Gad vide hvor mange som så min optræden? Så Lisa, Signe og Adam den?

Hvad med Sam? Der planter sig et smil på mine læber.

Sam må havde været helt vildt sur over, at jeg kom ind, fordi jeg har hørt, at det altid har været en drøm for ham at komme ind.

Vi går meget langt.
Skolen er stor, og der er ufattelig mange gange, døre og rum.

Hvert år når de nye førsteårs elever kommer, så får de fjerderår elevernes værelser, fordi de er lige gået ud, hvilket betyder at mit idol Cleo også er gået ud, og jeg fik ingen gang set hendes sidste optræden begrund af alt det stress, som jeg har haft de sidste par dage.

Casper fører os ned af endnu en gang, som er tom, og stopper op foran dør 17B.

Der er omkring seks døre på gangen, og der står alle numre på.

Casper tager en nøgle i låsen og åbner op til det, som jeg ville sige var himlen.

Værelset som vi går ind i er enormt.

Til venstre for os, er der tre kæmpe spejle, hvor jeg kan øve dans, til højre er der et toilet med bad og det hele.

Vi går længere ind, og overfor spejlene er der en kæmpe drømmeseng, som man ser i prinsesse film, som er fint redt.

Overfor sengen hvis man går tre skridt, er der en dør.

Jeg åbner den, og ser et kæmpe walkin closet, hvor der er stativer til sko, helt vildt meget plads til tøj og spejle alle steder.

Jeg går ud af skabet, og der i hjørnet er der et skrivebord, med en iMac!

Til venstre for skrivebordet er der to store glasdøre, som går ud til min helt egen altan!

I det andet hjørne, det vil sige til venstre for altanen, står der er liggestol, hvor der er en kommode med tonsvis af bøger i.

Jeg kan ikke lade vær med at glo rundt. Det her værelse er jo for vildt.

Casper ser min reaktion på værelset og griner. "Det er fedt ik?" Jeg nikker.

Jeg kan ingen gang sige noget lige nu, så rundt på gulvet er jeg.
***
Jeg sidder alene i sengen.

Mor og far er taget tilbage på hotellet for at hente de få ting, som jeg havde med herned.

Jeg har aftalt med dem, at når de kommer tilbage til Danmark, så sender de mine ting sådan lidt hen af vejen.

Lige ud foran sengen er der et kæmpe fladskærms tv, som jeg først nu har opdaget.

Det her værelse må seriøst være en drøm.

Alt er så perfekt lige nu.

Jeg tænder tv'et, og det går direkte over på dagens audition.

Jeg ved ikke om, jeg tør se mig selv i dag, men jeg vælger at se det, for at se de andre nye elever, og få sat navn og ansigt på dem.

Der er en rødhåret pige fra New Zealand, som hedder Bella, en brunette som hedder Kristen, der er fra Polen, og endnu en brunette, Miranda som er fra Tyskland.

Og dette er kun få af alle dem, som blev optaget i dag.

Mine tanker bliver afbrudt af, at jeg kan hører nogen, som flytter ind ved siden af.

Endnu en ny førsteårs elev.

Jeg beslutter mig for, at når der bliver stille derind, så vil jeg gå ind og introducere mig selv.

Jeg kigger på fladskærmen igen.

Nu kommer ham med de dybe brune øjnes audition op.

Han er god.

Og pæn, hvis man spørger mig.

Han får også fire jaer.

Det banker på døren, og jeg tager mig sammen og går over til døren.

Det kan ikke være mine forældre, da hotellet ligger pænt langt væk, plus jeg tror også, at de ville fejre det med at tage pizza med.

Jeg åbner døren, og en høj slank kvinde med brunt hår og jakkesæt står udenfor.

"Goddag Milla. Jeg hedder Amber, og jeg bliver din fremtidige assistent slash manager" præsentere hun og giver hånd.

Da hun har givet hånd, så hun braser ind på mit nye værelse.

"Jeg kan se, at du ikke har pakket ting ud endnu. Men hvem behøver også det? Værelset er jo nok i sig selv" joker hun.

Jeg smiler nervøst, og hun vender sig om mod mig.

"Skat. Du skal virkelig være på nu. Din audition er noget af det bedste, som har været her siden... Ja, i hvert fald før min tid, og jeg har altså arbejdet her i tyve år!"

Jeg kigger med et mærkeligt udtryk i ansigtet på hende,

"Milla. Du bliver den nye stjerne."

The Music School MiamiWhere stories live. Discover now