Rozdział 25.3

45 4 0
                                    

Shen Yu wstał, by spotkać się z Shang JunLinem. 

-Wasza Wysokość przybył tak szybko.

-Osoba, którą wysłałeś, by wezwała cesarza, wyglądała na zaniepokojoną, więc przybyłem natychmiast. Co się stało? Shang JunLin poprowadził Shen Yu z powrotem do głównego siedzenia.

Shen Yu przekazał mu informacje, które właśnie otrzymał. -To wszystko, o co zdążyłem zapytać.

Shang JunLin usiadł na głównym siedzeniu, pogłaskał nadgarstek Shen Yu i powiedział lekko: 

-Kontynuuj.

Reszta nie była zbyt skomplikowana. Mężczyzna, który stał za planem, kontynuował wysyłanie rzeczy do byłych konkubin za pośrednictwem pałacowych służących i poprosił je o wykonanie „niepozornych, trywialnych zadań", a na koniec nakazał im znalezienie sposobu na zbliżenie się do cesarza.

-Na początku mężczyzna nie był tak wytrwały w nakłanianiu nas do zbliżenia się do Jego Wysokości. Później, gdy szlachetny monarcha wszedł do pałacu, wyglądało to tak, jakby z jakiegoś powodu miał obsesję. Wydał surowe rozkazy, byśmy znaleźli sposób na zostanie kobietami Jego Królewskiej Mości....

-Nie wiesz, kto wydawał te rozkazy? zapytał Shen Yu.

-Nie wiem. Zawsze wysyła do nas wiadomości za pośrednictwem służby pałacowej. Nigdy nie widzieliśmy go osobiście.

-Kim są słudzy, którzy wysłali ci wiadomości?

-Xiao Guizi, ciotka Fan, Xique...

Shen Yu po cichu zanotował te imiona.

 -Czy wiesz, kto jeszcze oprócz ciebie wykonuje jego rozkazy?

Konkubina Yu podała kilka nazwisk.

Shen Yu i Shang JunLin spojrzeli na siebie, a ich oczy były poważne. Lin ZhiLan nie była jedną z osób na liście konkubiny Yu.

Shang JunLin rozkazał komuś wyprowadzić konkubinę Yu, a następnie zapytał: -Co myśli szlachetny monarcha?

-Albo konkubina Yu nie wie o Lin ZhiLan, albo różne osoby je kontrolują. Shen Yu skłaniał się bardziej ku temu drugiemu wyjaśnieniu.

-Pałac Waszej Królewskiej Mości naprawdę jest 'przyczajonym tygrysem, ukrytym smokiem' - drażnił się Shen Yu.

-W takim razie cesarz powinien podziękować szlachetnemu monarsze za to, że ciężko pracował, aby zapewnić cesarzowi „czysty" pałac. Shang JunLin uszczypnął Shen Yu w policzek.

Shen Yu zakrył twarz i nie pozwolił Shang JunLinowi odnieść sukcesu. 

-Czy strona Waszej Wysokości poczyniła jakieś postępy? 

-Lin ZhiLan dostarczyła trochę informacji, ale nie na tyle, by złapać osobę stojącą za wszystkim.Shen Yu był w to zamieszany od samego początku i Shang JunLin nie zamierzał tego przed nim ukrywać.

-Złap najpierw osobę wskazaną przez konkubinę Yu. Między nimi może istnieć związek - zasugerował Shen Yu po przemyśleniu sprawy.

-To, co mówi szlachetny monarcha, jest rozsądne.

Następnie Shang JunLin wyjął żeton z talii. -To jest dla szlachetnego monarchy. Jeśli masz rozkazy dla Straży Ukrytego Smoka, użyj tego żetonu.

Żeton był czarny jak smoła, z wygrawerowanym ciemnoczerwonym wzorem kwiatowym. Shen Yu podniósł go i prześledził palcami. Na odwrocie znajdowały się małe, nierówne znaki. Nie rozpoznał nawet rodzaju pisma, jakim został napisany.

The Sickly Beauty Substitute Called It QuitsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz