Rozdział 36

50 3 2
                                    

Nie jest dobrze.

Shen Yu pomyślał sam do siebie.

Nie był pewien, jaki rodzaj przełącznika został przestawiony w Shang JunLinie. Shen Yu miał wrażenie, że mężczyzna był inny niż wcześniej.

Shen Yu po cichu odłożył książkę. Nie zamierzał dalej prowokować Shang JunLina. Gdyby kontynuował, największą ofiarą byłby on sam, a jego nogi i ręka wciąż bolały.

Nie może zrobić tego ponownie.

Shang JunLin zauważył, że lewa ręka Shen Yu była sztywna, więc wyciągnął ją i chwycił.-Wciąż niewygodnie?

Ciepło rozeszło się po jego palcach, a koniuszki palców Shen Yu zadrżały. -Czy Wasza Wysokość już o tym nie wie?

Shang JunLin stracił swój uśmiech. -Jak szlachetny monarcha może być tak delikatny?

-Nie chodzi o to, że jestem delikatny - odparł Shen Yu. -To wina Waszej Wysokości, że zajęło to zbyt dużo czasu. Gdyby to był ktoś inny, też nie byłby w stanie tego znieść.

Shang JunLin westchnął lekko i potarł palce Shen Yu z umiarkowaną siłą.-Ten cesarz wymasuje je dla ciebie.

Shen Yu położył się leniwie na miękkiej kanapie z ręką w dłoni mężczyzny w czerni. Masaż nie był ani lekki, ani ciężki. Był obsługiwany przez cesarza i nie był tym w najmniejszym stopniu zażenowany.

Widząc, że atmosfera staje się coraz bardziej dwuznaczna, Shen Yu postanowił zmienić temat. 

-Wasza Wysokość, jak się miewa król Huaiyu?

-W tej chwili nie ma z nim żadnych poważnych problemów.

-Nie rozumiem, dlaczego miał tak odmienne nastawienie do mnie. To nie z powodu naszego związku, prawda? Ale Shen Yu nie sądził, by opinia króla Huaiyu o Shang JunLinie była aż tak dobra.

-Może to dlatego, że szlachetny monarcha przypomniał mu o jego przeszłości.

Shen Yu poczuł się zaciekawiony. -Czy to możliwe, że król Huaiyu zrezygnował z ubiegania się o tron z innego powodu?

-Pałac skrywa niezliczone tajemnice. Osoby postronne wiedzą jedynie, że król Huaiyu zrezygnował ze stanowiska z powodu choroby. Nie wiedzą, że wcześniej wydarzyło się coś jeszcze.

Widząc zainteresowanie Shen Yu, Shang JunLin powoli dodał: -W tamtych czasach król Huaiyu miał bliskie relacje z mężczyzną nieznanego pochodzenia. Poprzedni cesarz wykorzystał tę wadę i uknuł spisek, by zabić tego człowieka. Zadbał o to, by winą obarczyć jednego ze swoich rywali, co doprowadziło do tego, że obaj zaczęli się nawzajem wyrzynać. Ostatecznie jeden zginął, a drugi został ranny, a poprzedni cesarz odniósł korzyści.

 Shen Yu: -Jak król Huaiyu dowiedział się o prawdziwym mordercy? Czy Wasza Wysokość wie, jak wyglądała kochanek króla Huaiyu?

Shang JunLin: -Nie ma żadnych informacji o tym człowieku. Król Huaiyu zniszczył odpowiednie dokumenty. Jak wyglądał, prawdopodobnie nikt nie wie. W końcu nie minęło wiele czasu przed jego odejściem, a informacje o nim zawsze były tajne. Gdyby nie król Huaiyu, prawie nikt nie wiedziałby o jego istnieniu.

-Cesarz nie jest pewien, w jaki sposób król Huaiyu dowiedział się o prawdziwym mordercy. Opierając się na tym, kiedy król Huaiyu rozpoczął swoją intrygę, musiało to być tuż po objęciu tronu przez zmarłego cesarza.

W całej tej sprawie była jakaś niewidzialna tajemnica. W poprzednim życiu Shen Yu nie miał pojęcia, że rodzina cesarska posiadała tego rodzaju sekret. Książka, którą przeczytał po śmierci, skupiała się na perspektywie Shen QingRan i w ogóle o tym nie wspominała.

The Sickly Beauty Substitute Called It QuitsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz