Rozdział 25.1

31 3 0
                                    

Pod koniec zdania Shang JunLina w jego głosie słychać było głęboki chłód.

Zimny pot wystąpił na czoło Króla Li. Uklęknął z plaśnięciem. 

-Ten sługa nie ma odwagi!

-Ten cesarz uważa, że odważyłeś się zbyt wiele! Gdyby ten cesarz nie natknął się dziś na ciebie, jak inaczej planowałbyś zmusić szlachetnego monarchę?

Shang JunLin stanął za Shen Yu i wyciągnął rękę, by wziąć go w ramiona. -Ten cesarz nie wiedział, że król Li i król Yue są tak zainteresowani prywatnymi sprawami moimi i szlachetnego monarchy.

Król Yue już klęczał. Pod presją autorytetu cesarza ledwo odważył się spojrzeć na Shen Yu.

Shen Yu opierał się na ramionach wyższego mężczyzny, a jego postawa była zrelaksowana. Na jego twarzy nie było śladu strachu.

W ogóle nie obawiał się, że Shang JunLin dowie się, co zaszło między nimi wcześniej!

Król Yue w końcu to zrozumiał.

Jak bardzo Shang JunLin zepsuł Shen Yu? Jego oczy pociemniały.

-Kto dał ci odwagę, by prześladować szlachetnego monarchę tego cesarza? Hmm?

Lekko chłodny głos Shang JunLina rozbrzmiał na pustej ścieżce. Służba pałacowa wokół nich uklękła, a król Li pochylił głowę. Ubranie na jego plecach stopniowo nasiąkało potem.

Nie mógł zrozumieć, dlaczego Shang JunLin nagle się tu pojawił.

Najwyraźniej jego informator w pałacu powiedział, że cesarz prowadzi dyskusję w cesarskim gabinecie i nie wyjdzie przez jakiś czas. Kiedy król Li zobaczył Shen Yu opuszczającego samotnie pałac Yuzhang, przechwycił go.

Król Li wiedział, że Shang JunLin jest zbyt trudny do pokonania, więc chciał zacząć od Shen Yu. Nigdy nie przypuszczał, że Shang JunLin przyłapie go na gorącym uczynku.

-Wasza Wysokość, ten sługa jest winny.

Pod wpływem gniewu Shang JunLina, Król Li nie odważył się na żadne wymówki, nie mówiąc już o próbie dowiedzenia się, jak długo Shang JunLin słuchał jego gróźb pod adresem Shen Yu.

-Ten sługa jest świadomy swojego wykroczenia - powiedział zachrypniętym głosem król Yue, który do tej pory milczał. -Ten sługa chciał tylko zapytać szlachetnego monarchę o coś dla przyjaciela.

Król Yue powiedział to, aby przypomnieć Shen Yu, aby nagle nie opowiadał bzdur w obecności cesarza.Kiedy Mu Xi to usłyszała, spojrzała gniewnie na króla Yue. Właściwie ośmielił się powiedzieć coś takiego – co za szumowina. 

-Jego Wysokość Król Yue jest niezwykle oddanym przyjacielem. Zastanawiam się, jaki rodzaj relacji ma Król Yue z tą osobą. Czy ten przyjaciel jest wart, aby król Yue podjął tak duże ryzyko, aby w jego imieniu wejść do pałacu? Shen Yu spojrzał ukośnie na klęczącego na ziemi króla Yue, jakby jego oczy widziały coś odrażającego.

 -Ten sługa..."

przerwał Shen Yu. -Osoba, o której mówi król Yue, nie jest nim samym, prawda? Jeśli król Yue będzie chciał mnie o coś zapytać, po prostu powiedz to wprost. Nie ma potrzeby rozmawiać w kółko.

 Król Yue milczał. Shen Yu miał rację. Król Yue nie odważył się ujawnić żadnych szczegółów w obecności Shang JunLina. Zlekceważenie rozkazów cesarza i powrót do stolicy bez pozwolenia było poważnym przestępstwem dla króla wasala.Shang JunLin ścisnął dłoń Shen Yu. Niskim głosem, celowo napiętym tak, aby zarówno król Li, jak i król Yue mogli go usłyszeć, zapytał: 

The Sickly Beauty Substitute Called It QuitsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz