Rozdział 27

27 3 0
                                    

Shen Yu milczał.

Po całym tym czasie spędzonym razem, jego zrozumienie Shang JunLina wzrosło, ale jego odrodzenie było skomplikowaną rzeczą. Był to sekret, którego nie zamierzał wyjawić żadnej innej osobie.

Wiedział, że wiele wyjawił Shang JunLinowi. Shang JunLin nie dociekał, więc Shen Yu przyjął za pewnik, że cesarz nic nie wie. Tak było w przypadku Młodego Mistrza He, a „Fei Meng" była taka sama.

Shang JunLin westchnął i pogłaskał Shen Yu po policzku. -Cesarz nie będzie pytał o te rzeczy, ale szlachetny monarcha musi powiedzieć cesarzowi, jakie szkody przyniesie »Fei Meng«.

Kiedy Shen Yu dowiedział się prawdy w swoim poprzednim życiu, nie mógł w to uwierzyć. Kto by pomyślał, że niejasny, ale skądinąd zwyczajny lek może mieć tak przerażające skutki?

-Fei Meng sam w sobie nie jest wart strachu. Nieuniknione niebezpieczeństwo, jakie stwarza, tkwi w innym leku, który wykorzystuje „Fei Meng" jako składnik. Podobnie jak „Fei Meng", substancja ta jest bezbarwna i bez smaku. Już niewielka jej ilość może wywołać gorączkę u silnego mężczyzny, a każdy, kto wejdzie w kontakt z gorączką, zostanie zarażony w krótkim czasie. W ciągu maksymalnie siedmiu dni umierają.

W jego poprzednim życiu dokładnie coś takiego pojawiło się po klęsce żywiołowej. Początkowo Shen Yu, podobnie jak wszyscy inni, myślał, że to plaga spowodowana katastrofą. Dopiero później zdał sobie sprawę, że plaga była fałszywa, całkowicie spowodowana działalnością człowieka. To właśnie wtedy dwór cesarski postanowił sklasyfikować „Fei Meng" jako zakazany narkotyk.

Niestety, Shen Yu mieszkał w tym czasie w lennie króla Yue. Nie wiedział zbyt wiele o tej historii. Dopóki nie odkryto efektów działania „Fei Meng", Shen Yu nie miał pojęcia, że plaga została stworzona przez człowieka.

Shang JunLin zmarszczył brwi. -Ten cesarz poprosi Straż Ukrytego Smoka o zbadanie sprawy.

Shen Yu nie wiedział, czy Shang JunLin w pełni mu wierzył, ale kiedy powiedział, że to sprawdzi, Shen Yu poczuł głęboką ulgę. Być może ludzie odpowiedzialni za tę katastrofę jeszcze nie zaczęli. Jeśli mogli zapobiec tragedii z wyprzedzeniem, to było to warte wysiłku.

Shen Yu pożyczył kilka książek od cesarskiego lekarza Gu. Dla zabicia czasu często czytał różne publikacje medyczne.

Mówi się, że długa choroba czyni lekarza. Ze względu na słabe zdrowie Shen Yu studiował sztukę lekarską. Nie miał takiej wiedzy jak cesarski lekarz Gu, który szkolił się od dzieciństwa, ale znał podstawową teorię medyczną.

Hobby Shen Yu nie było tajemnicą, a Shang JunLin wkrótce dowiedział się, że Shen Yu interesował się medycyną. Jego pióro lekko się zatrzymało i zapytał: -Czy szlachetny monarcha interesował się medycyną wcześniej, kiedy mieszkał w rezydencji markiza Zhenbei?.

-Wasza Wysokość, zgodnie z informacjami zebranymi przez Ukrytą Straż Smoka, szlachetny monarcha studiował różne przedmioty w rezydencji markiza Zhenbei. Umiejętności medyczne są wśród nich- odpowiedział z szacunkiem Meng Gonggong.

-Rozumiem.

Kiedy Shang JunLin wrócił do pałacu Yuzhang, Shen Yu przeglądał książkę medyczną.

Młody mężczyzna siedział pod oknem, a światło słoneczne padało na niego, pokrywając go mglistą aureolą. Jego jadeitowa twarz była w połowie ukryta za białym wełnianym kołnierzem, tworząc delikatny i atrakcyjny obraz.

Shang JunLin podszedł i usiadł obok Shen Yu.- Czy szlachetny monarcha nadal martwi się o „Fei Meng"?

-Nie bardzo. Pożyczyłem kilka książek medycznych od cesarskiego lekarza Gu jakiś czas temu i muszę skończyć je czytać. Shen Yu wskazał na kilka ciężkich książek na biurku i pokazał je Shang JunLinowi.

The Sickly Beauty Substitute Called It QuitsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz