Po wysłuchaniu króla Huaiyu, Shen Yu poczuł się zaniepokojony i spojrzał na Shang JunLina.
Niezależnie od relacji, poprzedni cesarz był ojcem Shang JunLina. Dziecku nie mogło być łatwo usłyszeć, że jego ojciec otrzymał zielony kapelusz.
Twarz Shang JunLina nie zdradzała niczego niezwykłego. Kiedy zobaczył, że Shen Yu na niego patrzy, wyszeptał: -Ah Yu, nie martw się. Król Huaiyu opisał niezłe widowisko. Szczerze mówiąc, ten cesarz też chciałby to zobaczyć.
Shang JunLin nie czuł żadnych uczuć ojciec-syn do zmarłego cesarza. Od wieków oczekuje się, że ojcowie będą uprzejmi, a synowie synowscy. Jeśli jednak ojciec obdarzył syna nie miłością, ale wielokrotnymi próbami zamachu, żadne dziecko nie miałoby do niego najmniejszej sympatii.
Ale w tej historii było coś więcej. Shang JunLin opuścił wzrok, aby ukryć burzliwe, atramentowo-czarne emocje w swoich oczach. On i zmarły cesarz byli podzieleni przez głęboko zakorzenioną nienawiść wynikającą z waśni krwi obejmującej całą rodzinę jego matki!
Po tym, jak król Huaiyu powiedział swoje, stopniowo zamilkł i spojrzał na Shen Yu z niejasnymi myślami w oczach.
-Shang JunLin jest synem mojego drogiego cesarskiego brata i może okazać się dokładnie taki sam. Jesteś taką słodką małą istotką. Nie oddawaj mu swojego serca.
Shen Yu nie wiedział, dlaczego król Huaiyu wciąż próbuje go przekonać. Gdy już miał odpowiedzieć, król Huaiyu kontynuował:
-Nie możesz traktować go poważnie. Kiedy mój drogi cesarski brat wstąpił na tron, był namiętnie oddany matce Shang JunLin. Była jego ukochaną. Ale zobacz, jak to się skończyło. Bez względu na to, ile uroczystych przysiąg miłości złożył, nie powstrzymały one jego serca przed zbyt szybką zmianą. Kiedy zmarły cesarz przejął władzę, jednocześnie zapieczętował swoją cesarzową. Wiele osób zazdrościło im tak głębokiej miłości. Ale bez względu na to, jak głęboka jest miłość, nie może oprzeć się upływowi czasu. Zaledwie pięć lat później śluby, które złożył, zostały zerwane. Po pierwszej zdradzie nastąpiły kolejne.Ostrzegałem ją wtedy, ale nie chciała słuchać. Wpadła w delikatną, ale starannie utkaną pułapkę i na próżno pociągnęła za sobą całą swoją rodzinę.
-Czy król Huaiyu powiedział już dość?Rozległ się chłodny głos Shang JunLina.
-Połowa krwi w twoich żyłach należy do tego człowieka. Czy naprawdę myślisz, że wyrwiesz się z kajdan swojej linii krwi? Spójrz na inne dzieci, które zostawił. Które z nich nie jest plagą, każde gorsze od poprzedniego? Nie myśl, że mówię to tylko po to, by cię przestraszyć. Człowiek nie może zmienić swojej natury, a miłość jest słaba we krwi rodziny Shang.
Shen Yu nie mógł zgodzić się z tym, co powiedział król Huaiyu.
-A co z tobą, królu Huaiyu? Nie zmieniłeś się po tych wszystkich latach? To, co czyni ludzi ludźmi, to fakt, że powstrzymujemy naszą naturę. Normalna osoba wie, co robić, a czego nie. To ludzie, którzy nie wiedzą, jak się zachować, używają swojej „natury" jako wymówki.
-Być może interesujący argument. Jakby ostatnie tchnienie jego gniewu zostało rozproszone, król Huaiyu zdawał się kurczyć w sobie. „Nie marnuj na mnie więcej czasu. Sprawa kończy się tutaj. Nie musisz dalej tego badać.
Po tych słowach król Huaiyu zamknął oczy i nie chciał powiedzieć nic więcej.
Shang JunLin wyprowadził Shen Yu na zewnątrz. Gdy minęli ministra Fanga, powiedział:
-Wystarczy przesłuchania.
Minister Fang nie wiedział dlaczego, ale odpowiedział z szacunkiem: -Tak.
CZYTASZ
The Sickly Beauty Substitute Called It Quits
RomanceShen Yu był szczerze zakochany. Dla dobra tej osoby Shen Yu zignorował swoje chore ciało i spiskował, by obalić tyrana. Dopiero po śmierci Shen Yu poznał prawdę. Był postacią z książki, a mężczyzna, którego kochał, postrzegał go jedynie jako zastępc...