Harry;
"Nee, wacht.." Zeg ik zacht en ik kijk haar aan. Ze heeft bruine ogen. Iets wat ik net niet kon zien. Maar het is anders dan normale bruïne ogen. Ze hebben iets speciaals.
Ik kan gewoon niet geloven dat ze weg wou gaan. Ze kreunt bij elke beweging die ze maakt en het viel me net op dat haar achterhoofd ook heeft gebloed. Mijn telefoon blijft door trillen. Iets om gek van te worden. Maar ik negeer het toch. Ik steek mijn hand naar haar uit. Voorzichtig. Alsof ik haar niet wil laten schrikken. "I-ik ben Harry." Zeg ik zacht.
Eigenlijk dringen haar woorden nu pas tot me door. Denkt ze nou dat ze vuil is? Dat ik het erg zou vinden? Ik heb misschien een flinke bult op mijn kop omdat ik over haar struikelde maar dat zorgt er nog niet voor dat ik haar ga haten.
"I-ik heet Ruby." Hoor ik een zacht stemmetje hakkelen. Ik kijk op omdat ik eigenlijk niet verwachtte dat ze wat gong zeggen. Voorzichtig pakt ze mijn hand die ik nog steeds naar haar uitgestoken had. Ik schud hem voorzichtig en laat hem weer los. "Niet weg gaan." Zeg ik zacht. Ik wijs naar de plek waar ze net zat als gebaar dat ze er weer moet gaan zitten. Met wat kreunen kruipt ze terug. Kruipen. Ze heeft de kracht niet om op te staan. Ik ga voorzichtig wat dichter bij haar zitten en streel met mijn vingers langs haar wang. Mijn gezicht is dicht bij die van haar en ik kan haar ogen goed bestuderen. Nu zie ik wat er zo speciaal aan is. Over haar bruine ogen zit een groenige gloed. Alsof hij groen kan worden. Net zoals een toverbal van kleur veranderd.
Na een tijdje heb ik de moed verzameld om langere zinnen te spreken. "Wat is er gebeurd?" Vraag ik. Is ze in elkaar geslagen? En door wie? Ik slik.
Louis;
Ik bijt op mijn lip. Geen sms'jes. Niks. Helemaal niks! Harry is al een uur te laat en ik maak me vreselijke zorgen. Gister was hij zo down. Straks heeft hij.. Nee. Zulke dingen zou hij nooit doen. Toch?
Ik schrik op als ik een hand op mijn schouder voel. Ik was zo erg in gedachte. "Harry!?" Ik draai me om en zie dat het Niall is. Ik slik. "Ik ben bang." Zeg ik zacht. Het klinkt suf maar ik meen het. Ik wil niet uitgaan van het ergste maar ik die het automatisch.
"Ik wed dat Harry niet heeft gedaan wat jij denkt. Zo is hij niet." Spreekt Niall me moed in. De andere jongens knikken en stemmen in. Ik knik ook. "Ik hoop het." Ik ben Harry's beste vriend en nooit maar dan ook NOOIT heeft hij mijn sms'jes niet beantwoord. Er is zeker iets gebeurd. Maar is het positief of negatief? Ik word haast misselijk van de zenuwen.
Ik stuur nog een laatste sms.
Harry, ik maak me echt zorgen
Doe geen domme dingen.. Antwoord alsjeblieft. Anders kom ik naar je toe
xx BooBear
JE LEEST
LOST - H.S
FanfictionDe zeventienjarige Ruby Walker heeft ronduit een kloteleven. Op haar elfde zijn haar moeder en haar vierjarige broertje omgekomen in een auto-ongeluk. Sinds dat verschrikkelijke moment leeft ze alleen bij haar vader. Haar vader die sinds het overlij...