Harry;
Het volgende moment gebeurd alles zo snel. Ruby;s woorden deden pijn maar ik besef dat ze Claire misleidde. Jennifer is er en heeft Claire knock-out gemaakt. Ruby bind haar vast en belt nu de politie. Ik voel tranen opwellen van alles. Alles komt er nu uit. Ik laat mijn hand naar mijn keel glijden waar het mes tegenaan heeft gezeten. Eerst leek ik nog wel oke maar nu merk ik dat ik in shock raak. Ik staar stilletjes voor me uit en mijn handen trillen. Ik trek mijn benen op en blijf staren. Verder doe ik niks meer. Ik adem een beetje paniekerig. Langzaam ga ik op mijn zij liggen. Ik voel kleine stukjes glas van de gebroken wijnfles in mijn arm prikken maar negeer het. Ik staar voor me uit en blijf stil liggen. Het enige wat ik doe is staren, ademen en trillen. Ik krijg het extreem koud. Een eenzame traan rolt nog over mijn wang.
Opeens zie ik voor mijn ogen Claire verschijnen. In haar hand heeft ze een mes. Maar niet zo'n zakmes als eerst maar een kapmes. Ze zegt niks en kijkt alleen maar eng. Wat bloed heeft ze langs haar gezicht. "Als ik je niet mag hebben dan niemand!" Gilt ze en ze haalt uit met het mes. Ik begin paniekerig te gillen en probeer naar achter te kruipen wat niet lukt door de muur.
Jennifer;
Ruby belt de poltie. Ik kruip naar Harry toe en kijk hem aan. Hij staart heel erg. Zijn ogen zijn een beetje dof en zijn hand glijd naar zijn keel. Het is nogal eng en ik weet niet wat ik moet doen. Zijn handen trillen helemaal. Ik wil ze beet pakken maar hij gaat op zijn zij liggen. Zijn ademhaling gaat snel en hij staart weer. Het trillen is nog steeds niet gestopt.
Opeens kijkt Harry angstig. Zijn ogen nog steeds een beetje dof en glazig. "Harry? Wat is er?" Ik schrik als hij begint te schreeuwen en naar achter kruipt. Ik kijk achter me maar zie niks. Helemaal niks. Ik hoor ook niks. Claire zit bewusteloos vastgebonden in de kelder. Ruby belt de politie. Harry blijft maar schreeuwen en ik grijp hem beet. "Harry! Rustig!" Hij blijft maar naar iets achter me kijken. Maar daar is niks. "Harry er is niks!" roep ik ligt in paniek. Ik wil hem rustig hebben. Hij moet niet zo bang zijn. "Ruby! Ruby nu komen! Harry doet raar!" Ik ben bang. Doodsbang. Waarom doet hij zo? Hij lijkt helemaal in shock en ziet dingen die er niet zijn. Zelfs als Ruby komt stopt hij niet met schreeuwen. Ik slik. "Harry!" Hij luistert niet. "Ruby bel het ziekenhuis. Hij word niet rustig." Het is vast te horen aan mijn stem dat ik in paniek ben. Dat ben ik ook. Heel erg. en ik merk dat Ruby ook in paniek raakt. "Probeer hem te kalmeren!" zeg ik als de bel gaat. De politie natuurlijk. Ik ren naar de deur en trek hem open. Ik leid de agenten naar de kelder. Ik wijs naar Claire en trek vervolgens in paniek een andere agent mee naar Harry. 'Je moet ons helpen! Harry! Rustig."
Ik ben zo'n meisje dat zich heel erg kan inleven in personen. Ik hoef ze niet eens te kennen of ik kan me al inleven. Het is niet altijd fijn.. Bij Claire bijvoorbeeld. ik doe dan super me best om het te negeren maar nu bijvoorbeeld bij Harry. Ik leef me in hoe het is als je iets angstigs ziet. Iets dreigends wat je doodsbang maakt. En niemand kan je helpen. Daar raak ik in paniek van. Dan ga ik roepen en in paniek raken. Ik begin vaak te hyperventileren en krijg een astma aanval. En als je een astma aanval krijgt heb je negen van de tien keer je medicijnen niet bij je waardoor je nog meer in paniek raakt.
Ik sta op en adem snel. "I-ik moet even weg." zeg ik voordat ik de kelder uit vlucht. Ik ren naar buiten en probeer rustig te ademen. Ik pak mijn telefoon en bel een ambulance voor Harry. Daarna leg ik mijn telefoon weg en ga ik op de grond zitten. Ik leg mijn armen achter mijn hoofd en probeer door mijn neus in en mond uit te ademen. Rustig Jennifer. Alles komt goed. Alles komt goed. Er komt een ambulance en alles komt goed. Claire komt in de gevangenis. En Ruby vult dat lege gat in je hart dat Claire heeft veroorzaakt. Ik sluit mijn ogen.
-------------------------------------------------
Wow weer een stukje! Ik hoop dat we jullie hier heel blij mee maken ;)
Ik doe erg mijn best en dit is het voor vandaag. Morgen misschien weer.
Ligt ook een beetje aan Femke maar wat mij betreft wel!
Thanks voor de 3500 reads! Het is geweldig!
En...
Vote, Fan & Comment!
Xx Nathalie Styles
JE LEEST
LOST - H.S
FanfictionDe zeventienjarige Ruby Walker heeft ronduit een kloteleven. Op haar elfde zijn haar moeder en haar vierjarige broertje omgekomen in een auto-ongeluk. Sinds dat verschrikkelijke moment leeft ze alleen bij haar vader. Haar vader die sinds het overlij...