Louis;
Ik kijk om me heen terwijl ik in een kleine kamer zit. Jennifer zit naast me en tegen over me zitten twee politie agenten. De een kijkt me vriendelijk aan en de ander niet. Maar dat zou wel eens kunnen liggen omdat zijn wenkbrauw aan een stuk doorloopt en dat hem gewoon een boze blik geeft. Ik pak Jennifer’s hand en slik even. “Dus wat is er nou precies gebeurd?” Ik zucht als ik het weer allemaal moet vertellen. Dat is al de derde keer. Het moest aan verschillende agenten. Waarom nemen ze het niet op of zo of schrijven ze het op. Ik zucht en begin weer. “Ik had ruzie met een vriend en..” “Hoe heet die vriend?” Ik zucht weer. “Harry Styles.” Hij knikt en ik ga weer verder. “Dus ik had ruzie en liep weg. Ik weet niet meer goed waarheen maar in een steegje werd ik beroofd door een groep jongens. Ik was een tijdje bewusteloos en later kwamen ze terug. Ze wouden mijn pincode zeiden ze en ze namen me mee naar het kerkhof.” Ik voel mijn handen zweterig worden en slik even. Jennifer knijpt geruststellend in mijn hand. “Z-ze wouden me levend begraven. En dat deden ze ook. Het was zo donker in die kist en er liep zand naar binnen.” Ik slik even en hap naar adem. “Harry vond me net op tijd. Of net te laat. Ik weet het niet. Maar toen ik wakker werd was ik bij Harry’s huis en ik moest heel erg bloed hoesten. Ze hebben me toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik een tijdje in coma heb gelegen. Ik heb er best een lange tijd moeten blijven. Ik viel nog een keer flauw omdat ik niet goed at.. En zo heb ik Jennifer ontmoet maar dat is nu belangrijk voor u.” Ik knijp even in Jennifer’s hand. “Ik had er totaal niet aangedacht aangifte te doen. Niemand natuurlijk. Toen ik thuis was werd er opeens aangebeld. Ze zeiden dat ik geen geld meer had en mijn huis werd leeg gehaald. Die jongens hebben al mijn geld.” Ik bijt op mijn lip en slik. “Hoe zien die jongen eruit?” Ik slik en begin te allemaal zo goed mogelijk te omschrijven ook al heb ik ze maar een keer heel goed gezien. De man knikt. “We hebben laatst een jongen opgepakt die verdacht veel geld op zijn rekening stortte. Wilt u even meelopen?” Ik knik en neem Jennifer ook mee. We komen in een kamer en door een raam zie je een jongen zitten. “Hij kan jou niet zien maar ik wil u vragen, is dit de jongen?” Ik bekijk de jongen en herken hem meteen. Ik knik en bijt op mijn lip. “Ja. Dat is een van de jongens.” Ik kijk naar Jennifer en glimlach zwak. Ik ben blij dat ze iemand hebben. Dit kan betekenen dat alles weer goed is.
Ik loop hand in hand met Jennifer het politiebureau uit. “Het gaat nu allemaal goed komen toch?” Ik kijk haar aan en slik. “Zullen we iets leuks gaan doen? Een ijsje halen?” Ik pak mijn portemonnee waar nog een beetje geld in zit. “Ik kan trakteren.” Ik trek haar mee aan haar arm naar de lekkerste ijssalon in de stad. “Welke smaken wil je? Je mag zoveel bolletjes als je wil.” Ik grinnik even en speel met haar blonde haren. “Ik neem citroen en appel.” Zeg ik. Ik bestel de ijsjes voor ons en geef die van haar aan haar. Ik betaal en we gaan op een bankje zitten. “Wow. Dit ijs ruikt lekker! Hier.” Ik hou mijn ijsje voor haar neus en als ze drukt tik ik hem tegen haar neus aan. Ik grinnik als er citroen ijs op haar neus zit. “Aww dat staat schattig. Mag ik?” ik buig me voorover en het kus het ijs eraf. “Ik ben blij dat ik jou hem Jen.”
Niall;
“Melissa?” Vraag ik als ik naar binnen loop en zie haar nergens. Opeens duikt ze achter de bank vandaan en schrik ik me dood. “Mel! Waarom doe je dat nou. Ik krijg nog een hartaanval.” Ze grinnikt. “Oke als jij mij laat schrikken dan neem ik je zo mee naar onze date.” Ik til haar over mijn schouder heen en loop naar de deur. Ik loop naar buiten en grinnik. “Niet tegenwerken!” roep ik als ze op mijn rug slaat en los probeert te komen. Ik grinnik en zie mensen raar naar ons kijken. Ik loop naar de auto en zet haar erin. Ik doe de deur dicht en stap aan de andere kant naar binnen. “We gaan… Trommelgeroffel.” Ik tik op mijn stuur en kijk naar Melissa. “Naar de dierentuin!” Ik start de auto en glimlach. “Gordels vast. Ready for take off.” Ik doe mijn gordel om en rijd naar de dierentuin.
Ik glimlach lief naar Melissa. Ik hou helemaal niet van die uiteten dates eigenlijk. Zeker niet na de snackbar toen alles over haar heen kwam door mij. Ik doe liever dingen zoals het pretpark of dus de dierentuin. “Wat is jou favoriete dier? Mijne de giraf.” Ik grinnik en pak haar hand en met de andere hand stuur ik.
Soms lijk ik net een klein kind maar zo ben ik nou eenmaal. Ik zet de radio aan en als er een leuk liedje is draai ik hem harder en begin ik mee te zingen. Ik slinger voor de grap even met de auto en rijd dan weer normaal. “Sorry.” Zeg ik als Melissa geschrokken kijkt. Ik stop bij de dierentuin en pakeer de auto. Ik stap uit en loop naar Melissa’s kant. Ik til haar uit de auto en hang haar weer over mijn schouder. Ik gooi de deur dicht en loop naar de balie. “Twee kaartjes alsjeblieft.” Ik leg Melissa even beter over mijn schouder. “Blijf even hangen schat.” Ik laat haar los en pak mijn portemonnee. Ik betaal en hou haar weer vast. Ik pak de kaartjes en bedank. Ik loop met Melissa het park in en zet haar grinnikend neer. “Ik kan je hier wel achterlaten bij de aapjes. Die hangen ook zo.” Ik steek plagend mijn tong uit en druk een kus op haar wang. Ik ben blij dat ze om mijn actie kan lachen. Mijn oude vriendinnetjes vonden zulke dingen nooit zo leuk.
-----------
Hey eindelijk weer een stukje bij Lost! Volgens mij is het echt prut want ik ben niet zo goed in fluffy duffy weet ik veel dingen maar ik hoop dat jullie het leuk vinden :) Ruby en Harry komen snel weer terug hoor. Don't worry.
Vote, Fan & Comment!
Xx Nathalie Styles
JE LEEST
LOST - H.S
FanfictionDe zeventienjarige Ruby Walker heeft ronduit een kloteleven. Op haar elfde zijn haar moeder en haar vierjarige broertje omgekomen in een auto-ongeluk. Sinds dat verschrikkelijke moment leeft ze alleen bij haar vader. Haar vader die sinds het overlij...