25

169 20 2
                                    

Heräsin pineen pääni jomotukseen. Huomasin Luken tuhisevan vierelläni. Jouduin hetken muistella eilis illan tapahtumia. Kerkesin jo säikähtää että olimme tehneet jotakin muutakin kun nukkuneet.

Nousin sängystä, keräsin laukkuni ja korkkarit käteeni ja toivoin ettei kukaan näkisi minun poistuvan Luken huoneesta. Tottakai kaikki muut olivat siellä näkemässä. "Huomenta" sanoin hiljaa ja nolostuneesti kävellessäni nopeasti Luken huoneesta ovelle enkä edes katsonut poikia mennessäni heidän ohitseen. Tunsin kaikkien tuiottavat silmät minussa. Kukaan pojista ei vastannut vaan olivat hiljaa ja ihmeissään siitä miksi olin yöpynyt Luken luona. Luulivat varmaan minun ja Luken peuhanneet yöllä. Ainakin näytin siltä että olisin tehnyt jotain muutakin kun nukkunut sotkuisten hiuksieni ja levinneiden meikkieni perusteella ja mekkonikin oli ihan vinossa ylläni.

Sain viimein avattua huoneeni oven ja näin Harryn makaavan sängylläni virne kasvoillaan. "Missäs sä olit yön" Harry kysyi ja yritti pidätellä naurua. Hän arvasi heti että olin Luken luona. "Luken luona. Mut me vain nukuttiin" sanoin tiukasti painottaen sanaa 'nukuttiin'. "Nukuttiin" Harry toisti ja alkoi nauramaan. Ei hän tietenkään uskonut. Katsoin häntä vihaisesti. "Okei okei" hän sanoi ja nosti kätensä ilmaan. "Mä lähen suihkuun" huikkasin ja suljin suihkuhuoneen oven.

"Mä käyn hakee kahvia tuun sit takaisin" Harry huusi kylpyhuoneen oven takaa ja minä vain jatkoin hiusteni pesemistä. Pian kuulin oven kolahtavan ja ajattelin Harryn tulleen jo takaisin. "Harry voitsä tuoda mulle pyyhkeen kun täällä ei ole" huusin Harrylle ja menin oven suuhun vetäen suihkuverhoa alastoman vartaloni eteen. "Tossa" hiljainen ääni sanoi ja Luke tuli eteeni seisomaan. Se ei ollutkaan Harry vaan Luke joka tuli sisään. Jäin seisomaan hänen eteensä. Seisoimme niin lähekkäin että olin melkein Luken rinnassa kiinni vain suihkuverho välissämme mutta tuiotin vain hänen väsyneitä silmiään. Luke nosti hiljaa kätensä ja pyyhkäisi märkiä hiuksia pois kasvoiltani. "Kiitos" sanoin nopeasti virnistäen ja piilouduin takaisin suihkuverhon taakse. Luke ei sanonut mitään vain sulki oven perässään.

"Mitä sä täällä?" Kysyin Lukelta tullessani suihkusta pyyhe vartaloni ympärillä. Istahdin hänen viereensä sängylle. "Mä vaan siitä-" Luke oli sanomassa hieman vaikeroiden kunnes yksi sankari nimeltään Harry lampsi sisään ja kesketty kaiken. "Ai kappas vaan" Harry sanoi ja yritti pidättää nauruaan nähdessään Luken. "Joo no mä tästä sit meenkin" Luke sanoi ja lähti kävelemään ovea kohti. "Keskeytinks mä jotain" Harry kysyi taas virnistäen ja istuitui kirjoituspöydän tuolille. "Eet" mumisin hänelle. Mitä hän oli sanonassa? Siitä eilisestä pususta jotain? Mitä hän halusi sanoa siitä?

Kun olin saanut puettua ylleni päivän vaatteni lähdimme jokapäiväiseen tapaamme aamupalalle. Istuin taas Lukea vastapäätä. Olin syönyt jo ja olin räjähtämis pisteessä. Selasin vain Twitteriäni odotellessani kun muut olisivat valmiita. Sitten etusivulleni pamahti uutislinkkejä ja kuvia eiliseltä minusta ja Lukesta kun Luke juoksee nauraen minä hänen sylissään:

"Onko Luke ja Violet palaamassa taas yhteen?"

"Voiko eksien kaveruussuhde näyttää tältä?"

Olin hieman yllättynyt siitä että meidät oltiin nähty eilen. Ihme kyllä minua ei uutiset häirinneet koska minun ei tarvitse todistella kenellekkään tekemisiäni. Nauratti vain miten heti aletaan kuvittelemaan kaikkea hölmöyksiä. Arvelin ettei Luke ole nähnyt uutista vielä ja päätin näyttää sen hänelle. Ojensin käteni pöydän yli ja näytin kännykästäni uutis ostikoita Lukelle. Hänen nähdessään ne näin miten hänen silmänsä suurenivat järkytyksestä mutta hän ei sanonut asiaan mitään. Hän kulautti kahvin kurkkuunsa ja nousi pöydästä. "Mun pitää mennä" hän sanoi hermostuneesti ja lähti kävelemään pois. Kaikki muut katsoivat hiljaa hänen peräänsä ihmetellen äkkilähtöä. Miksi häntä vaivasi ne kuvat?

---

Painakaa tähteä ja kommentoikaa mitä tykkäsitte!
Ihanaa enään viikko joululomaan, ainakin mulla. Tsemppiä kaikille vikalle tai kahelle viimeiselle kouluviikolle!❤

Light of my life (L.H fanfic in Finnish)Where stories live. Discover now