Foto:Dario'nun annesi
Kadın inanamayarak bir süre oğluna baktı. Ne yani gizli saklı evlenmiş miydi? Onlara haber bile vermeden. Nasıl böyle düşüncesiz bir evlat yetiştirmişti böyle? Üstelik o eski evde karısını bırakmış mıydı? Kız üstelik iş anlaşması demişti? Bu adam neler çeviriyordu böyle? Yer altından kayıyor gibi hissetti. Yere düşmek üzereyken birinin onu tuttuğunu hissetti. Cassandra olmalıydı.
Kızının onu tutmasına izin verdi. En azından bir çocuğu sorunlu değildi. Kızının yardımıyla koltuğa oturdu. Başını tuttu sinirle.
Cassandra konuya karışmak istemiyordu ama annesinin fenalaştığını gördüğünde dayanamadı. "Sen nasıl bir adamsın böyle? Annemi delirtmeyi başardın sonunda." dedi sinirle.
Dario kaşlarını kaldırıp ona baktı. "Birileri tüm gün onu delirtmekle meşgul olduğu için olabilir mi acaba?"
Cassandra abisine inanamayarak baktı. "Ne dediğini bilmiyorsun sen." dedi hiddetle.
Anneleri elini kaldırıp "Yeter susun." dediğinde ikisi de birbirlerine ateş saçan gözlerle bakmaya devam ettiler ama bir şey söylemediler. Kadın başını kaldırıp oğluna baktı. "Nasıl oldu bu evlilik?" dedi.
Dario omuz silkti umursamazlıkla. "Kraliçe bana uygun gördü kızı." dediğinde annesi kaşlarını kaldırdı. Kraliçenin kararlarını sorgulamak ona düşmezdi. Üstelik kraliçeyi çok sevdiği için ona en uygun gelini bulduğuna emindi. Üstelik bugün kızla konuşurken kız hoşuna gitmişti.
"Neden orada?" diye sordu kadın aklını en çok zorlayan soruyu sorarak.
Dario omuz silkti. "Orada kalmak isteyen oydu. Yoksa taşradaki eve gitmesini önerdim."
"Taşradaki ev?" dedi kadın yavaş yavaş. "Buraya getirmeyi düşünmedin yani?"
Dario dürüst bir şekilde başını iki yana salladı. "Düşünmedim, istediğiniz gibi bir kızla evlendiğime göre artık istediğimi yapabilirim." dediğinde annesi ve kardeşi şaşkın şaşkın ona bakıyordu.
"Bir kızı böyle kullanamazsın." dedi annesi sonunda. "Senin de bir kardeşin var."
Dario kız kardeşine baktıktan sonra iç geçirdi. Kollarını açıp "Gel buraya." dediğinde Cassandra koşup abisine sarıldı. Hiçbir zaman abisiyle küs kalamamıştı. Babası öldükten sonra abisine daha da düşkün olmuştu. Onunla küs kalmaya kalbi dayanmazdı.
Serena oğlu ve kızına gülümseyerek baktı. Biraz önce kavga edenler onlar değildi sanki. Onların bu iletişim her zaman hoşuna gitmişti. Dario'yu şimdilik daha fazla sıkmak istemediği için "Hadi hep beraber yemek yiyelim." dedi. İki çocuğu da bu teklifini gülümseyerek karşıladılar.
***
Akşam çökmeden işlerini bitirmek için o kadar acele etmişti ki her yeri ağrıyordu şimdi. Kahvaltı masasını kaldırırken dünkü kadının gelmediğini düşündü. Konuşacak birinin olması ne kadar da güzel olurdu. Kahvaltıdan önce çiftlikte çalışan adama peynir ve yağları vermişti. İçinden hepsinin satılması için dua ediyordu. Geleceğini belirleyen şey bu satışlar olacaktı.
Masayı temizledikten sonra inekleri sağmak için kızlara yardım etmeye gidecekti ki dünkü kadının bakındığını gördü. Gülümsedikten sonra "Bugün geç uyandınız sanırım." diye mırıldandı.
Kadın gülümsedikten sonra elindeki küçük paketi gösterdi. "Sana birkaç şey getirdim. Çörek de yaptım." dediğinde Açil inanamayarak baktı kadına. Kadın içeri gelirken Açil gülümsedi. Annesini çok özlemişti. Bunu şimdi daha iyi fark ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Başkasına Aitsin -Tamamlandı-
Ficção HistóricaMadem başkasına aittin neden baktı ki gözlerin benim gözlerime? Neden izin verdin ki sana bağlanmama? Açil gözlerini kaçırdı karşısındaki adama bakamıyordu çoğu zaman olduğu gibi. O bir çift maviydi hayatını böyle yerle bir eden. Sonunda derin bir n...