BAB 24

361 12 2
                                    

Mereka semua berpandangan sesama sendiri selepas mendengar jeritan Aunty Zahirah.

"Aunty...are you okey?"Shaf bertanya perlahan.

"Aunty okey..Shaf nak balik kan..baliklah dulu...aunty nak pergi tazkirah dekat orang pengsan sekejap.."Puan Sri Zahirah terus berlalu kedalam vila.

Mereka semua hanya melihat langkah kaki Puan Sri Zahirah yang semakin menghilang kedalam vila.Setelah kelibat Puan Sri Zahirah hilang dari pandangan,mereka berlima terus berlalu pergi dari vila itu.

Setelah sampai di penthouse Shaf.Ana terus berlari naik dahulu sebelum yang lain.
Mereka yang lain masih berada ditempat parking kerana ingin meneman Nana mengambil barang didalam keretanya.
Sampai sahaja dikereta Nana,mereka dikejutkan dengan kertas yang bertulis"SEBELAH MATA KAU AKU DAH BUTAKAN...SEKARANG AKU DAH DAPAT SEBELAH LAGI..MATA KAU LAGI SEBELAH DEKAT DEPAN PINTU LIFT..."yang diletakkan pada cermin kereta Nana.Kertas itu dibaca berulang kali oleh Shaf.

"Pieqa..apa maksud ayat ni?..mata kau?"Linda sudah melilau memandang kawasan sekeliling.

"Aku tak tahu..aku pun tengah fikir ni.."Shaf berkata sambil duduk diatas bonet depan kereta Nana.

"Mata...mata...wei pieqa ke maksud die Syah mata kau?"Azie bertanya pada Shaf.

"Okey jap-jap..korang ingat tak yang Syah pernah cakap..."kiteorang akan jadi mata-mata kau Pieqa"..kalau Syah dah ada dekat hospital..ape maksud dia mata kau lagi sebelah dekat depan pintu lift?"Nana memegang kepalanya.

"Wait-wait...where Ana?"Linda mencari Ana.

"Ya Allah..Ana..aku tahu maksud dia..wei jom cepat.."Shaf sudah berlari kearah pintu lift.

Sampai sahaja mereka di pintu lift.Mereka melihat Ana sudah tidak bermaya.

"Ya Allah,Ana!..aku minta maaf na.."Shaf memangku Ana di ribanya sambil menangis.

"Nana ambil kereta cepat!.."Linda sudah menjerit kearah Nana.

Azie dan Nana terus berlari mendapatkan kereta.Risau juga kalau tiba-tiba Nana pula yang menjadi mangsa.

Sampai sahaja di hospital Ana terus dikejarkan ke wad kecemasan.Selamat mereka sempat membawa Ana ke hospital,kalau tidak,mereka sendiri tidak tahu apa yang bakal jadi.Shaf sudah terduduk didepan pintu wad kecemasan.Mereka yang lain juga tidak tahu ingin berkata apa.Dalam masa kurang dari 24 jam,dua orang kawan mereka menjadi mangsa Sofea.

"Pieqa,aku tak kesah kalau aku terpaksa bunuh orang untuk selamatkan kawan aku.."Azie sudah menggenggam penumbuk.

"Selagi korang tak tengok mayat aku,selagi tu aku cari siapa yang buat semua benda ni..."Shaf bangun dan mencapai telefonnya dan mendail nombor seseorang.

"Hello..asal?"-Adam

"Hello Adam,kau datang hospital kakak Azie sekarang..aku nak kau bawa 2-3 orang budak kau sekali,jaga wad 28-A.."-Shaf

"Siapa masuk wad?"-Adam

"Kau jangan banyak tanya Dam..kau datang je..aku nak pergi settle budak ni.."-Shaf

"Kau jangan nak buat perangai lama Shaf..teruk nanti kau kena..kau tak serik ke..cakap dah berubah.."-Adam

"Jangan persoalkan apa yang aku buat...just come and shut up!"-Shaf

Shaf terus mematikan talian tanpa sempat Adam membalas apa-apa.Mereka yang lain hanya memerhatikan setiap perlakuan Shaf.

"Aku nak pergi jumpa orang...korang jaga Ana dengan Syah.."Shaf terus berlalu dari situ sebelum sempat rakan-rakannya membalas percakapannya.

BENCI ATAU CINTA?Where stories live. Discover now