BAB 25

389 12 1
                                    

Shaf terjaga dari tidurnya apabila dia berasa ada tangan yang menggoncang bahunya.

"Kak Shaf bangun..kenapa tidur dekat sini ni?"Dania menggoncang tubuh wanita yang sedang mamai dihadapannya.

Shaf menggosok-gosok matanya perlahan untuk menghilangkan ngantuknya.

"Kak Shaf...Nia tanya ni...kenapa akak tidur dekat sini?"Dania menggeleng kepala melihat wanita yang berada didepannya.

Aku melihat kawasan sekeliling,'aku dekat kawasan rumah dia lagi rupanya'.Aku kembali melihat kearah Dania yang sudah bercekak pinggang di pintu kereta.

"Hmmm...akak penat sangat tadi..tu yang tertidur tu..hmm...Nia..akak gerak dululah eee...akak kena pergi hospital tengok kawan akak..Nia masuk dalam eee..akak pergi dulu ye.."Shaf terus mengundur keretanya dan berlalu dari situ meninggalkan Dania yang sedang terpinga-pinga.

"Hish Kak Shaf ni...buat sakit hati jelah bercakap dengan dia..sama je macam angah.."Dania masuk kedalam vila sambil menghentak kaki.

Skip~~~~~~~

Sampai sahaja di hospital,Shaf terus menuju kearah wad dimana Ana dan Syah ditempatkan.Sebelum sempat tangannya memulas tombol pintu.Ada tangan lain yang lebih pantas menghalang tangannya.

"Pieqa...kau pergi jumpa siapa tadi?"Adam memandang tajam kearah Shaf.

"Bukan urusan kau.."Shaf cuba menepis tangan Adam dari memegang tombol pintu wad itu.

Adam dengan pantasnya memegang tangan Shaf dari menepis tangannya.

"Apa yang kau pandai sekarang ni..semua aku yang ajar...jangan sampai aku guna cara kasar..lagi sekali aku tanya...kau jumpa siapa tadi?"Adam semakin menguatkan genggamannya pada tangan Shaf.

"Aku pergi jumpa Daniel..puas hati.."Shaf terus menyentap tangannya apabila dia rasakan genggaman Adam semakin longgar.

"Kau buat apa jumpa dia?"Adam masih berdiri dihadapan pintu wad Ana dan Syah.

"Bukan urusan kaulah...yang kau sibuk sangat ni dah kenapa..you are just my cousin,not my father.."Shaf terus menolak tubuh Adam supaya beralih sedikit dari pintu.

"Ya right...I'm just your cousin..tapi aku bukan cousin yang lupa diri macam kau...hey..ni ke Shaf yang aku kenal 5 tahun lpas?..ni ke Shaf yang childish,yang hormat orang,yang sopan dulu?...ni ke?..hey Shaf...walau macam mana sekalipun kita berubah..jangan sampai lupa diri..lupa jasa orang dekat kita...aku ni Shaf..dah 25 tahun menghadap perangai kau..aku dah bosan nak kena hadap dengan semua masalah yang kau buat..."Shaf mencerlung kearah Adam.

"Yang kau nak ungkit benda lepas ni dah kenapa?"Shaf masih berdiri dihadapan Adam walaupun pintu wad itu telah dibuka sedikit olehnya.

"Benda lepas?...diri kau sendiri kau cakap benda lepas?..memang kau ni dah gilalah Shaf...penatlah aku nak cakap dengan orang baran macam kau ni..kau berubah just sebab apa yang Daniel buat dekat kau 5 tahun lepas..pleaselah Shaf...jangan jadi bodoh!"Adam bersandar pada dinding disebelah pintu wad.

"Aku tak pernah berubah...kau yang rasa aku berubah...and one more thing...aku takde masa nak berubah sebab dia.."Kemarahan Shaf sudah semakin mengendur.

"Oh ya...kenapa aku tak rasa pun ekk...kenapa aku stay rasa yang kau masih dengan dunia ciptaan kau ekk..marah sana sini,pukul orang sana sini,dah tak pandai hormat orang...boleh bagitahu aku,kenapa aku stay rasa macam tu?"Adam memancing semula kemarahan Shaf.

BENCI ATAU CINTA?Where stories live. Discover now