"What?!"Linda terus terbangun dari duduknya.
Azie terus bangun menekup mulut Linda dan menariknya duduk semula.
"Lagi sekali kau jerit...aku tuam muka kau..."Azie mengugut.
"Aku terkejut pandai...kau ingat aku sengaja nak jerit.."Linda menarik tangan Azie dari mulutnya.
"Guys...please..back to our discussion"Adam menghela nafas perlahan.
"Syah dengan Ana hampir mati...aku berani potong jari...sekali ni..dia buat Linda...confirm padam terus..aku kenal Sofea..dia akan buat apa je untuk balas dendam..termasuk membunuh!"Shafiq memandang kearah Nana.
"Kenapa kau tengok aku?"Nana menjeling Shafiq.
"Sofea tak cerita apa-apa dekat aku...dia just cakap...dia berdendam dengan Pieqa...sebab apa dia berdendam?..tu yang aku nak tahu..aku tak yakin yang Linda dengan Azie tahu semua cerita...tapi aku yakin yang kau tahu segalanya..."Shafiq memandang tajam kearah Nana.
"Kalau dieorang tak tahu...aku lagi tak tahu..kau ingat Pieqa tu jenis yang suka bercerita masalah dia dekat orang ke?...pleaselah jangan buat lawak...."Nana membuat muka bosan.
"Ni bukan lawak Nana...ni antara hidup dengan mati..aku tak boleh tolong korang kalau aku tak tahu ape dah jadi antara Pieqa dengan Sofea..."Shafiq masih merenung Nana.
"Hidup?Mati?...siapa kau nak cakap pasal hidup dengan mati?semua tu takdir...siapa dia nk tentukan takdir orang?"Nana tersenyum sinis melawan pandangan Shafiq.
Shafiq yang dari tadi merenung Nana terus tersentak mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Nana.
"Dah Shafiq...dia taknak cerita...sekarang ni aku nak tahu plan Sofea."Adam sudah menekan suaranya sedikit.
"Hmmm...okey aq cerita..."Shafiq memulakan ceritanya,selepas beberapa minit Shafiq bercerita Shaf menyampuk.
"Oooo...macam tu rupanye...sorry Shafiq...aku terpaksa hantar cousin kau jauh dari Malaysia..."Shaf terus melangkah keluar dari bilik itu.Mereka semua hanya mampu melihat langkah pergi Shaf.
"Apa maksud Pieqa tadi?"Shafiq masih terkejut dengan kata-kata Shaf sebentar tadi.
"Maksudnya,Sofea tak akan ada dekat Malaysia dah lepas ni..."Adam berkata tanpa riak.
"WHAT?!"Shafiq rasa dirinya bagai tersepit di tengah-tengah batu belah batu bertangkup.
Berperibahasa kau..."Ape dah jadi dengan Pieqa?"Muqriz memandang Nana meminta penjelasan.
"Ask your cousin and you get the answer...simple and easy right?"Nana tersenyum sedikit sebelum berlalu keluar mencari Shaf.
"Seriuosly...aku dah tak kenal geng korang sekarang...you all totally change..."Taufiq menggeleng kepala dan turut keluar.
"Abang Adam pergi follow Shaf..."Adam juga turut berlalu dari situ.
Azie dan Linda berpandangan sesama sendiri dan akhirnya pandangan mereka beralih kearah Shafiq dam Muqriz.
"Korang tak nak keluar ke?...pintu dekat je tu..."Linda menudingkan jari kearah pintu.
Shafiq dan Muqriz menghela nafas sedikit sebelum turut berlalu pergi.
Skip~~~~~~
"BODOH!!!"Wanita itu menengking lelaki berkemeja hitam yang berada dihadapannya.
YOU ARE READING
BENCI ATAU CINTA?
Romance"Umi dengan Aunty dah siapkan semua..korang ada masa lagi 5 bulan kenal antara satu sama lain semula"-Puan Sri Zahirah "Sorry umi...Dan tak boleh...Terutama dengan die ni..mimpi ngeri Dan"-Daniel "What??!!..mimpi ngeri??...kau ingat aku nak sangatla...